Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατανομή μαθητών σε τμήματα: Ισόρροπη, με βάση μαθησιακές ανάγκες και τη διευκόλυνση κοινωνικής ένταξης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατανομή μαθητών σε τμήματα: Ισόρροπη, με βάση τις μαθησιακές ανάγκες και με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου-Διάταξη στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ.

Στο σε Δημόσια Διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”, περιλαμβάνεται στο άρθρο 85 διάταξη αναφορικά με την κατανομή των μαθητών σε Τμήματα.

Στη διάταξη παρατίθενται ενδεικτικά κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών, τα οποία δύνανται να καθορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η ποσοτική αναλογία, οι ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες μαθητών/τριών και η διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των, παρατίθενται ως ενδεικτικά κριτήρια στη διάταξη.

Επιπροσθέτως προβλέπεται ότι η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα πρέπει να είναι ισόρροπη.

_______________

Αναλυτικά η διάταξη
Άρθρο 85
Κατανομή μαθητών σε τμήματα

1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δύνανται να καθορίζονται γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα.

Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς:

(α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών,

(β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και

(γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών.

Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, η οποία πρέπει να είναι ισόρροπη.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

3. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.

Δείτε επίσης

Διαβούλευση νομοσχεδίου Υπουργείου Παιδείας έως 14 Ιουλίου 2021
Το νομοσχέδιο Αναβάθμιση Σχολείου και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών: 172 άρθρα-238 σελίδες
Αποκλεισμός εκπαιδευτικών-ΕΕΠ ΚΕΔΑΣΥ από υπηρεσιακές μεταβολές και επιλογές στελεχών
Νομοσχέδιο για το νέο σχολείο: 12 διατάξεις που θα συζητηθούν
Επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης-Προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ: 2 διατάξεις που χρειάζονται άμεση διόρθωση
Η σειρά επιλογής στελεχών εκπαίδευσης-Εως πότε παραμένουν τα νυν στελέχη στη θέση τους

Πριν φύγετε

Οργανικά κενά Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ
 11.700 μόνιμοι διορισμοί: Οι 1.200 θέσεις, επιπλέον των 10.500 δεν αφορούν σε διορισμούς Ψυχολόγων και Κοιν. Λειτουργών
Αποσπάσεις εντός περιοχής ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ενημέρωση για τη διαδικασία-Τι ισχύει για τους νεοδιόριστους
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση