Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατανομή τμημάτων Ολοήμερου-Ορισμός εκπαιδευτικών: Προβληματισμοί και παράθεση νομοθεσίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατανομή τμημάτων Ολοήμερου-Ορισμός εκπαιδευτικών: Προβληματισμοί και παράθεση νομοθεσίας από το Σύλλογο εκπαιδευτικών ΠΕ “Αλέξανδρος Δελμούζος”.

Κατανομή τμημάτων Ολοήμερου-Ορισμός εκπαιδευτικών

Με αφορμή τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες συναδέλφων εκπαιδευτικών  για την κατανομή τμημάτων και τον ορισμό εκπαιδευτικών Ολοήμερου, ο Σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ “Αλέξανδρος Δελμούζος” εξέδωσε την ακόλουθη ενημέρωση.

Δείτε το έγγραφο του Συλλόγου

Παλλήνη: 17-6-2020

Αριθμ.Πρωτ.: 59

Προς όλους

τους συναδέλφους μας

Με αφορμή τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες συναδέλφων για την κατανομή τμημάτων και τον ορισμό εκπαιδευτικών Ολοήμερου.

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι

Σε λίγες ημέρες αρκετοί Σύλλογοι Διδασκόντων θα συνεδριάσουν για την κατανομή των τμημάτων, οι υπόλοιποι αρχές Σεπτεμβρίου.

Με αφορμή τηλεφωνήματα συναδέλφων που εκφράζουν τον προβληματισμό και την ανησυχία τους για πιέσεις που ήδη τους  ασκούνται από «εσωτερικούς» και «εξωτερικούς» παράγοντες, αλλά και σε ό,τι αφορά το νομικό πλαίσιο για  την κατανομή τάξεων/τμημάτων καθώς και για  τον ορισμό Υπεύθυνου Ολοήμερου και των εκπαιδευτικών  που θα διδάσκουν  και  θα συμπληρώνουν  το  υποχρεωτικό  διδακτικό  τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα σας ενημερώνουμε, για άλλη μια φορά, ότι οι αποφάσεις αυτές είναι αποκλειστικά αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων της κάθε σχολικής μονάδας.

 Η αυθαίρετη συγκυριακή επίκληση, από μερικούς,  της αναστολής λειτουργίας των σχολείων  λόγω του κορονοϊού για το τρέχον σχολικό έτος δεν μπορεί να γίνει αφορμή και πρόσχημα καταστρατήγησης και εξαιρέσεων από όσα προβλέπει το νομικό πλαίσιο, και μάλιστα μόνο για μεμονωμένες περιπτώσεις κατά το δοκούν,  δημιουργώντας συνθήκες αδικίας και ανισότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 Πρέπει όλοι να διαφυλάξουμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τις αρμοδιότητες τους.

 Α) Σε περίπτωση που υπάρχουν σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/τμημάτων, και κριθεί αναγκαία η παρουσία του Προϊστάμενου Εκπαιδευτικών Θεμάτων (κάτι που δεν θέλουμε, δεν πιστεύουμε και δε θέλουμε να συμβεί) τότε η τοποθέτησή του θα πρέπει να καταγραφεί στα πρακτικά του Συλλόγου Διδασκόντων. Σε κάθε περίπτωση η  απόφαση θα ληφθεί με βάση την πλειοψηφία του Συλλόγου.

Β) Στην περίπτωση  ανάληψης  του  ίδιου  τμήματος  από  εκπαιδευτικό  για  τρίτη  συνεχόμενη  χρονιά  που γίνεται  μόνο  σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, μετά από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ο Συντονιστής θα πρέπει να αποστείλει την έγκρισή του εγγράφως.

 Σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι παραπάνω προϋποθέσεις, δηλ. η έγγραφη ενυπόγραφη  απόφαση, τίποτε δεν είναι δεσμευτικό για κανέναν μόνο με προφορικές διαβεβαιώσεις.

 Αναλυτικά η κείμενη νομοθεσία προβλέπει :

1.Κατανομή τμημάτων

Σύμφωνα με την  παρ. 10, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017  ΦΕΚ 109Α όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το  άρθρο 23 του ν. 4559/2018  ΦΕΚ 142Α  με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων γίνεται η κατανομή των τάξεων/τμημάτων την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου, εφόσον είναι δυνατόν και δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021. Για την κατανομή των τάξεων/τμημάτων λαμβάνονται υπόψη τα εξής:

α) Ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη  του  ίδιου  τμήματος  από  εκπαιδευτικό  για  τρίτη  συνεχόμενη  χρονιά  γίνεται  μόνο  σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, μετά από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας, συνεχόμενης ή μη.

β) Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο εκπαιδευτικό.

γ) Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.

δ) Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή  κατάσταση   των  εκπαιδευτικών  (όπως  χρόνια  υπηρεσίας,  οργανικά  τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σε περίπτωση που υπάρχουν σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/τμημάτων, ο Διευθυντής/ντρια ή ο Προϊστάμενος/νη ορίζει μια έκτακτη συνεδρίαση σε μια προσπάθεια σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων, στην οποία καλείται ο Προϊστάμενος/νη Εκπαιδευτικών Θεμάτων  (παρ. 10,11,άρθρο 11 κεφ. Α, ΠΔ79/2017 ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α.

  1. Ορισμός Υπεύθυνου Ολοήμερου – Εκπαιδευτικών οι  οποίοι  διδάσκουν  και  συμπληρώνουν  το  υποχρεωτικό  διδακτικό  τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ορίζονται:

α)  οι  εκπαιδευτικοί  οι  οποίοι  διδάσκουν  και  συμπληρώνουν  το  υποχρεωτικό  διδακτικό  τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και

β) ανά ημέρα, ο/η εκπαιδευτικός που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος. (16α,β του άρθρου 11Α του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α).

  1. Άλλοι παράμετροι που επηρεάζουν την κατανομή

Κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να διδάσκει το διδακτικό αντικείμενο της ειδικότητας του και μόνο. Αυτό πρέπει να αποτελεί απαράβατο κανόνα στις τοποθετήσεις και από το ΠΥΣΠΕ.

Εάν σε κάποια σχολική μονάδα συνάδελφοι έχουν τοποθετηθεί οργανικά ή προσωρινά και δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους αλλά υπάρχουν διαθέσιμες ώρες του  διδακτικού αντικείμενου της ειδικότητάς τους στο Ολοήμερο Σχολείο, που τους έχουν ανατεθεί με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να συμπληρώνουν το ωράριό τους κατά προτεραιότητα στο ολοήμερο αυτής της σχολικής μονάδας, δικαίωμα που τους δίνει και η νομοθεσία, και να μη μετακινούνται παρά τη θέλησή τους σε άλλη σχολική μονάδα.

Για τις παραπάνω  παραμέτρους πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και οι αιρετοί μας στο ΠΥΣΠΕ.

Ακόμη, η  «Ευέλικτη Ζώνη» ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων με προτεραιότητα στον εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων του τμήματος.

Οι συνάδελφοι για όλα τα παραπάνω θέματα να μην αποδέχονται προφορικές εντολές από τη Διοίκηση ή από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης, παρά μόνο έγγραφες.

Αν κάποιοι συνάδελφοι πιστεύουν ότι καταπατούνται τα δικαιώματά τους να μη διστάσουν να  ενημερώσουν άμεσα το Δ.Σ. του Συλλόγου.

Δεσμευόμαστε, και να είστε σίγουροι,  ότι μπορούμε να είμαστε δίπλα τους με όλες μας τις δυνάμεις συναδελφικά, συνδικαλιστικά και νομικά.

 Ο Πρόεδρος                                               Ο Γεν. Γραμματέας

Κων/νος Βερέτσος                                     Σάββας   Σεχίδης

Δείτε επίσης

Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Δημοτικών και Νηπιαγωγείων 2020-21 | Εγγραφα
Αγγλικά-νηπιαγωγείο: Ορισμός νηπιαγωγείων-συνεργασίες-επιμόρφωση-έκθεση ΙΕΠ | ΦΕΚ
Νέα σχολική χρονιά 2020-21: 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση