Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βουλή: Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων-Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων: Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας-Ερώτηση στη Βουλή από την κα Χαρά Κεφαλίδου και το ΚΙΝΑΛ.

Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Bουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, μαζί με βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ν. Κεραμέως, για το φλέγον θέμα όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, των υγειονομικά ανεπίτρεπτων εν όψει πανδημίας και αντιπαιδαγωγικών συμπτύξεων και καταργήσεων τμημάτων στα σχολεία.

Η Βουλευτής αναφέρεται

στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να προχωρήσει σε επιπλέον συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων σε σχολεία εν μέσω της σχολικής χρονιάς, χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, με το πρόσχημα αναδιαρθρώσεων και εξορθολογισμού.

Οι συνεχείς μεταβολές στα σχολεία προδίδουν έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού και προχειρότητα, με παντελή αδιαφορία του υπουργείου για τις αρνητικές επιπτώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς” τονίζει η Βουλευτής.

Σύμφωνα με την Ερώτηση

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εμφανίζεται με προχειρότητα να αγνοεί εγκληματικά τις δυσκολίες και ανησυχίες των Ειδικών και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας για τη φετινή χρονιά και τις δυσκολίες της. Με την απόφασή του για συνεχείς συγχωνεύσεις τάξεων, μεσούντος του 4ου κύματος της πανδημίας του covid-19, περιφρονεί τις συστάσεις των ειδικών για αποφυγή συνωστισμού, περιφρονεί την ελληνική κοινωνία την ώρα που αιμορραγεί χάνοντας κάθε εβδομάδα δεκάδες συνανθρώπους της.

Αναφερόμενη η Βουλευτής στην Βόρεια Ελλάδα,

τους νομούς Δράμας και Χαλκιδικής, που παρουσιάζουν τους υψηλότερους αριθμούς ανεμβολίαστων πολιτών και αντίστοιχα κρουσμάτων, τόνισε ότι η οποιαδήποτε αύξηση αριθμού των μαθητών στα τμήματα είναι απαγορευτική, καθώς οι αίθουσες είναι μικρής χωρητικότητας και η αύξηση μαθητών ανά τάξη οδηγεί σε “σαρδελοποίηση” τους.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,

σύμφωνα με την κα Κεφαλίδου,  βάζει βόμβα στην εθνική στρατηγική περιορισμού της πανδημίας, παρακάμπτοντας οδηγίες και εκκλήσεις των ειδικών, ειδικά σε περιοχές αυξημένου κινδύνου.

Τέλος η Βουλευτής ρωτά την αρμόδια Υπουργό,

ενόψει της αμφισβητούμενης χρησιμότητας και λογικής πρόσφατης απόφασης του υπουργείου για συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω σχολικής χρονιάς, ποια μέτρα μπορούν να ληφθούν ώστε να μην κινδυνεύσουν οι μαθητές και μαθήτριες και να εξασφαλιστεί η εύρυθμη και με παιδαγωγική επάρκεια λειτουργία όλων των σχολείων της χώρας.

________________

Ακολουθεί η Ερώτηση

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως

 Θέμα: Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας, οι συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων στα σχολεία

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο και καταγγελίες από συλλόγους Γονέων-Κηδεμόνων και Εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί αναδιαρθρώσεις στον χώρο της εκπαίδευσης και προχωρά σε συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων σε σχολεία εν μέσω της σχολικής χρονιάς, χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο.

Είχαμε ήδη πριν δύο χρόνια 2.000 συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σχολείων.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και πέρυσι προχώρησε σε επιπλέον συγχωνεύσεις, αλλά φέτος φαίνεται πως εντείνεται η προσπάθειά του αυτή.

Στόχος οι ευρύτερες μεταβολές στα σχολεία

με αρνητικές επιπτώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Καθημερινά συμπτύσσονται τμήματα, οι μαθητές στοιβάζονται σε ήδη πολυμελή  τμήματα και οι εκπαιδευτικοί  μετακινούνται.

Η φετινή χρονιά ξέραμε πώς θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη.

Εν όψει του 4ου κύματος της πανδημίας του covid-19, οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγεται ο συνωστισμός,  ενώ στη χώρα κάθε εβδομάδα χάνονται από τον κορωνοϊό συνάνθρωποί μας , το Υπουργείο  μέσα σε αυτή τη συγκυρία προχωράει σε διαρθρώσεις και αύξηση μαθητών στις τάξεις.

Ειδικά για τους νομούς της Βόρειας Ελλάδας, Δράμας και Χαλκιδικής,

που έχουν από τους υψηλότερους αριθμούς ανεμβολίαστων πολιτών (κάτω από 50% έχουν εμβολιαστεί) και πάρα πολλά κρούσματα, η οποιαδήποτε αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα είναι απαγορευτική αφενός διότι οι αίθουσες στα σχολεία είναι με συγκεκριμένα τ.μ. και τα παιδιά δεν επιτρέπεται να στριμώχνονται, καταστρατηγώντας με αυτόν τον τρόπο τις εκκλήσεις των ειδικών και αφετέρου, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στις περιοχές αυτές κατά τους χειμερινούς μήνες.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
  1. Λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των κρουσμάτων της κάθε Περιφερειακής Ενότητας καθώς και η γνώμη των ειδικών επιδημιολόγων και του ΕΟΔΥ πριν προβείτε στις συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες της περιοχής;

 

  1. Σε ποιες ενέργειες και ποια μέτρα προτίθεστε να πάρετε, ώστε να μην κινδυνεύσουν οι μαθητές και μαθήτριες και να λειτουργήσουν με ασφάλεια, εύρυθμα και με παιδαγωγική επάρκεια όλα τα σχολεία της χώρας;

 

  1. Αποτελεί στρατηγική και στόχο του Υπουργείου σας η κάλυψη των άνω των 5000 κενών σε εκπαιδευτικούς να επιτευχθεί με τον απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο της συγχώνευσης και κατάργησης τμημάτων στα σχολεία όλης της χώρας;

Δείτε επίσης

Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή
Αναβολή συζήτησης στη Βουλή για συγχωνεύσεις τμημάτων, Σχολικούς Νοσηλευτές, σχολεία Ν. Μεσσηνίας
Ερώτηση στη Βουλή: Προβλήματα προσβασιμότητας στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας
Ειδικά Σχολεία Ιωαννίνων: Να προσληφθεί προσωπικό-Να επιλυθεί το στεγαστικό πρόβλημα
Προστασία εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων: Aμεση ανάγκη λήψης μέτρων-Ερώτηση στη Βουλή
Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών-Αναφορά στη Βουλή επιστολή αναπληρωτών και μονίμων
Κενά εκπαιδευτικών πάνω από 5.000 στα σχολεία της χώρας: Αναφορά στη Βουλή

Πριν φύγετε

 Εξετάσεις Β1 επιπέδου ΤΠΕ: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων πιστοποίησης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση