Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατάργηση σχολικών επιτροπών: Να διασφαλιστεί πλήρης διαφάνεια-Υπόμνημα της Ενωσης Διευθυντών στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατάργηση σχολικών επιτροπών: Να διασφαλιστεί πλήρης διαφάνεια-Υπόμνημα της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Βουλή.

Κατάργηση σχολικών επιτροπών

Υπόμνημα προς τους Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, σχετικά με την  επικείμενη κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών των Δήμων απέστειλε το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Ενωση υποστηρίζει μεταξύ άλλων πως σημασία έχει να διασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια σχετικά με τον τρόπο κατανομής της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης στα σχολεία.

Ακολουθεί το Υπόμνημα

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.

Κομοτηνής 14  – 115 26 Αθήνα – www.panenosi.gr – panenosi@gmail.com

Αθήνα, 29-09-2023      

 Αρ. Πρωτ.: 18

«Σχετικά με την επικείμενη κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών»

Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές  της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη κατάργηση των Ενιαίων Σχολικών Επιτροπών των Δήμων, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου  Εσωτερικών (άρθρα 27 και 28), που συζητείται στη Βουλή, και για το οποίο δυστυχώς δεν κληθήκαμε  ως φορέας  στην Επιτροπή σας για να καταθέσουμε τις απόψεις μας, έχει να επισημάνει τα εξής:

Το σημαντικό θέμα για εμάς δεν είναι αν θα υπάρχει ή όχι Ενιαία Σχολική Επιτροπή ή κάποια άλλη Επιτροπή στον Δήμο για τη διαχείριση των οικονομικών επιχορηγήσεων των σχολικών μονάδων.

Αυτό που έχει σημασία, είναι να διασφαλιστεί η  ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ σχετικά με τον τρόπο κατανομής της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης στα σχολεία.

Η οικονομική επιχορήγηση,  που δικαιούται η κάθε σχολική μονάδα, πρέπει να φτάνει σε αυτήν με ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, μέσω της καθιέρωσης ενός κοινά αποδεκτού  αλγορίθμου με στοιχειώδη κριτήρια, όπως αυτά του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., της παλαιότητας των κτηρίων, αλλά και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων, και τη  θεσμοθέτηση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ  της οικονομικής επιχορήγησης που λαμβάνουν οι σχολικές μονάδες.

Επίσης,  χρειάζεται θεσμοθέτηση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ των δαπανών που διατίθενται από τους Δήμους για την επισκευή και συντήρηση της κάθε σχολικής μονάδας κάθε σχολικό έτος.

Τέλος, στην Επιτροπή που θα διαχειρίζεται τις  οικονομικές επιχορηγήσεις  των σχολικών μονάδων, οι Δ/ντές-Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων θα πρέπει να έχουν ισχυρή εκπροσώπηση, αφού αυτοί είναι που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα  τα προβλήματα των σχολικών μονάδων.

Συμπληρωματικά, σας υπενθυμίζουμε τις προτάσεις που έχουμε ήδη καταθέσει, προς τα Υπουργεία  Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών, ώστε να διασφαλιστεί, ενόψει και του χειμώνα, η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων:

  • Άμεση αύξηση της κρατικής επιχορήγησης των σχολικών μονάδων τουλάχιστον κατά 30%.
  • Δωρεάν κρατική χορήγηση των παγίων δαπανών(φωτισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου) σε όλες τις σχολικές μονάδες.
  • Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης(ΕΦΚ) αλλά και του ΦΠΑ στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο των σχολικών μονάδων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ για όλες τις δαπάνες των σχολικών μονάδων.
  • Ειδική επιχορήγηση των σχολικών μονάδων που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο Ολοήμερου Προγράμματος έως τις 5:30 μ.μ..

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                  Η Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης          Παρασκευή Κουτσαντώνη

Δείτε σχετικά

Διατάξεις για Τριτοβάθμια και σχολικές επιτροπές προς ψήφιση στη Βουλή από το Υπουργείο Παιδείας 

Σχολικές Επιτροπές: Παύουν να λειτουργούν αυτοδικαίως και οι αρμοδιότητές τους θα ασκούνται από τους Δήμους 

Δείτε επίσης

Ρύθμιση για πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας: Mετατίθεται για ένα ακαδημαϊκό έτος η υλοποίηση του ν.4957/2022

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply