Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατάργηση σχολικών επιτροπών: Αδιέξοδο στη λειτουργία των σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατάργηση σχολικών επιτροπών: Αδιέξοδο στη λειτουργία των σχολείων – Καταθέτει άμεσα Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ – Ανακοίνωση Παραστατίδη.

Κατάργηση σχολικών επιτροπών

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του Βουλευτή και Τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κου Στέφανου Παραστατίδη, το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ καταθέτει άμεσα Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή για ένα πολύ σοβαρό θέμα, που θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των σχολείων και έχει να κάνει με τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στις υπηρεσίες των Δήμων με αποτέλεσμα να τίθεται σε δοκιμασία η λειτουργία των σχολικών μονάδων, εξαιτίας της παντελούς έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη των άμεσων και απαραίτητων αναγκών.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση επισημαίνεται

Με την έναρξη του σχολικού έτους μία ακόμη δοκιμασία προστέθηκε ανάμεσα στις πολλές που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα: Η παντελής έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη των άμεσων και απαραίτητων αναγκών για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση που αφορά τα σχολεία σχεδόν όλων των Δήμων της χώρας είναι αποτέλεσμα της κατάργησης των σχολικών επιτροπών που αυτοδίκαια με βάση το νόμο 5056/23 του ΥΠ.ΕΣ. έπαψαν από 29/6/2024 να υφίστανται.

Είχαμε από νωρίς επισημάνει ότι η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στις υπηρεσίες των Δήμων γίνεται χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη προετοιμασία και θα οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, διαχειριστικό αδιέξοδο και οικονομική ασφυξία.

Σήμερα γινόμαστε μάρτυρες ενός μπάχαλου που δημιούργησαν οι ρυθμίσεις αυτές του επιτελικού κράτους, αφού ούτε το άνοιγμα των λογαριασμών στο όνομα των Διευθυντών/τριών – Προϊστάμενων των σχολικών μονάδων (για να πιστωθεί το ποσό των 500€!) έχει γίνει, ούτε οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών  δαπανών των σχολείων.

Αποτέλεσμα της έκρυθμης αυτής κατάστασης που θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων είναι να μην γνωρίζει κανείς  πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι τη διευθέτηση των διοικητικών θεμάτων, τι θα γίνει με τους λογαριασμούς, με την προμήθεια πετρελαίου, με τις αναγκαίες μικροεπισκευές.  

Η Κυβέρνηση που περιφρόνησε για μία ακόμη φορά τη διαβούλευση  με τους φορείς μην δίνοντας  τον απαραίτητο χρόνο για να διαπιστωθεί  αν το σύστημα είναι ή όχι λειτουργικό χωρίς παράλληλα να φροντίσει   μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών να διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων, έχει την αποκλειστική ευθύνη για την σημερινή κατάσταση.

Δείτε επίσης

Σχετικά με την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών | Αρθρο 

Τροποποίηση απόφασης για σχολικές επιτροπές: Νέα Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Θ. Λιβάνιου 

Λειτουργία σχολικών επιτροπών: Ρύθμιση θεμάτων οικονομικής διαχείρισης-Υποδείγματα βιβλίων και εντύπων

Λιβάνιος-σχολικές επιτροπές: Υπήρχαν σοβαρά προβλήματα-Το σχολείο είναι τοπική υπόθεση και όχι κρατική 

Σε ΦΕΚ ο νόμος 5056/2023 με τις διατάξεις για Σχολικές Επιτροπές 

Διαφάνεια στις Σχολικές Επιτροπές και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων ζητά η Ενωση Διευθυντών 

Πριν φύγετε

ΠΟΣΥΠ προς Βουλευτές: Αν ψηφίσετε την εξαίρεση εκπ/κών από την κινητικότητα να επιστρέψουν στα σχολεία οι αποσπασμένοι εκπ/κοί των γραφείων σας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση