Τρίτη, 25 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής: Να στελεχωθούν τα ειδικά σχολεία ζητά η ΠΕΝΑΦΑ-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής: Να στελεχωθούν τα ειδικά σχολεία ζητά η ΠΕΝΑΦΑ – Επερώτηση στη Βουλή με θέμα «Στερούνται στελέχωσης Καθηγητών ειδικής ή προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Ειδικά Σχολεία της Χώρας».

Καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής

Ερώτηση με θέμα «Στερούνται στελέχωσης Καθηγητών ειδικής ή προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Ειδικά Σχολεία της Χώρας», κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Αν. Αττικής της Ελληνικής Λύσης κος Σ. Φωτόπουλος, με αφορμή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ), σχετικά με τα προβλήματα του ΕΝΕΕΓΥΛ Άνω Λιοσίων και της Ειδικής Φυσικής Αγωγής γενικότερα.

Ακολουθεί η Ερώτηση και η Ανακοίνωση της ΠΕΝΑΦΑ

Α. Η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 28/02/2024

Του: Στυλιανού Φωτόπουλου, Βουλευτή Α΄ Ανατολικής Αττικής

ΠΡΟΣ: Tον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Στερούνται στελέχωσης Καθηγητών ειδικής ή προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Ειδικά Σχολεία της Χώρας»

Κύριε Υπουργέ,

Στο υπ’ αρ. πρ. 23/27-02-2024 Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής αναφέρονται τα κενά που εμφανίζουν τα Ειδικά Σχολεία της Χώρας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Οι απαιτήσεις των Ειδικών Σχολείων της χώρας για το συγκεκριμένο μάθημα είναι ιδιαιτέρως αυξημένες και για αυτό τον λόγο η Ειδική ή Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή αποτελεί μονόδρομο, καθώς, ο ΑμεΑ μαθητής, μέσω αυτής, ακολουθεί ένα σχεδιασμένο εξατομικευμένο πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας, με τις προσαρμογές μεθόδων διδασκαλίας και ειδικού ασκησιολογίου, με σκοπό να ικανοποιηθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες του.

Δυστυχώς, όπως αναφέρει και το άνω Δελτίο Τύπου, δεν δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα για την κάλυψη των κενών καθηγητών ειδικής ή προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής σε πλήθος σχολικών μονάδων, όπως αποδεικνύεται και από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο των Άνω Λιοσίων, το οποίο, μολονότι διαθέτει υπερσύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις και δυναμικό τριάντα πέντε (35) μαθητών, στερείται Καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

Αλγεινή εντύπωση επίσης, προκαλεί το γεγονός ότι η τρέχουσα σχολική χρονιά διάγει ήδη το δεύτερο μισό της χρονικής της διάρκειας και πολλές εκ των σχολικών Μονάδων της χώρας αντιμετωπίζουν κενά στο μάθημα της φυσικής αγωγής.

Βάσει των ανωτέρω:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να καλύψετε πλήρως τα κενά στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής που αντιμετωπίζουν τα Ειδικά Σχολεία της χώρας;

2) Σε ποιες επιμέρους ενέργειες θα προβείτε, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που προκαλούνται από τις αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών της β’βάθμιας εκπαίδευσης ειδικότητας ΠΕ11, λόγω συνταξιοδότησης;

3) Προτίθεσθε να προωθήσετε ενεργά και έμπρακτα την «παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη» στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης με καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής, ώστε να διεξάγεται το συγκεκριμένο μάθημα επ’ ωφελεία των μαθητών ΑμεΑ και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με συνθήκες ασφάλειας και αποτελεσματικότητας;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

__________________________________________

Β. Η Ανακοίνωση της ΠΕΝΑΦΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμός Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.ΣΟ.Ε. 1-00600 Λ. Συγγρού 196 Καλλιθέα Αττικής ΤΚ 17671

Ημερομηνία: 27/02/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 23 – 27/02/2024

Θέμα: Τέλη Φεβρουαρίου, αλλά στο υπερσύγχρονο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Άνω Λιοσίων απουσιάζει, από τις αρχές της σχολικής χρονιάς, ο Καθηγητής Φυσικής Αγωγής!

Η Ειδική ή Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή είναι το πιο σημαντικό μάθημα σε ένα Ειδικό σχολείο, το οποίο προσφέρει στον κάθε μαθητή ένα προσεκτικά σχεδιασμένο εξατομικευμένο πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας, με τις αντίστοιχες προσαρμογές μεθόδων διδασκαλίας και ασκησιολογίου, με σκοπό να ικανοποιηθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες του μαθητή με αναπηρία.

Δεν δίνεται όμως η αρμόζουσα σημασία και όπως αποδεικνύεται, παρατηρούνται ελλείψεις σε πλήθος σχολικών μονάδων, όπως στο νεοϊδρυθέν ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Άνω Λιοσίων, το οποίο διαθέτει υπερσύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις και δυναμικό τριάντα πέντε μαθητών, χωρίς όμως να υπάρχει Καθηγητής Φυσικής Αγωγής!!!

Ζητάμε ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.:

• Τη στελέχωση των Ειδικών σχολείων με Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής • Την πλήρη κάλυψη των αποχωρήσεων ΠΕ11 μετά από συνταξιοδότηση και

• Την «παράλληλη στήριξη» του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης με καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής, ώστε να διεξάγεται με ασφάλεια, ποιοτικά και αναπόσπαστα.

Με τιμή,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΣΧΙΝΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ * ΑΛΜΠΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Ερώτηση για τις οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ από τον ΣΥΡΙΖΑ 

Διορισμοί στα ΚΕΔΑΣΥ αλλά όχι φέτος: Διάταξη στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ 

Κάλυψη αναγκών myschool 1.050.000 €: Για την υφιστάμενη λειτουργικότητα και την παροχή λογαριασμών στους εκπαιδευτικούς

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply