Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καθήκοντα-αρμοδιότητες Ψυχολόγων ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2021-22

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καθήκοντα-αρμοδιότητες Ψυχολόγων ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2021-2022 στο πλαίσιο της πράξης “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ”.

Καθήκοντα-αρμοδιότητες Ψυχολόγων ΕΠΑΛ

Σύμφωνα με την Απόφαση Φ.ΜΝΑΕ/105223/Δ4 –ΦΕΚ B 4043 – 02.09.2021– της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή καθορίζονται καθήκοντα και αρμοδιότητες κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2021 – 2022 στο πλαίσιο της πράξης “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.”.

Αναλυτικά
Άρθρο 1
Παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης μαθητών/τριών ΕΠΑ.Λ.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» με κωδικό ΟΠΣ 5010706 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ., η οποία υλοποιείται με την πρόσληψη μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπι- κού (Ε.Ε.Π.) που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων. Ως χρόνος διάρκειας ορίζεται το σχολικό έτος 2021-2022. Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιείται κατ’ εφαρμογή της υποπαρ. 1β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008.

Άρθρο 2
Καθήκοντα – Αρμοδιότητες ΠΕ23 Ψυχολόγων στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»

Οι ψυχολόγοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ» και ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπό στοιχεία 142628/ΓΔ4/ 30-08-2017 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Β’ 3032).

Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»:
Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες,

οι οποίοι είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών/ τριών της Α’ ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων. Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή – συνεργαζόμενος με τους γονείς του – σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας.

Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων

σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης.

Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς

σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων.

Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με:

α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου, β) σχε- τικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.

Αποτυπώνει

τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ.

Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.
Υποβάλλει τελική έκθεση,

στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις – επαφές που έχουν γίνει καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών. Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα.

Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ.

και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα

με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του.

Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως

και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ. εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

Άρθρο 3
Ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος, οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων.

Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων.

Άρθρο 4
Επιμόρφωση ΠΕ 23 Ψυχολόγων

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» προβλέπει εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση για τους ψυχολόγους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η οποία θα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 4043 – 02.09.2021 Καθήκοντα-αρμοδιότητες Ψυχολόγων ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2021-2022

Δείτε επίσης

ΕΔΥ-ΣΔΕΥ: Ωράρια-Ημερομηνία Λήξης σύμβασης αναπληρωτών-Λειτουργία έως την έκδοση νέου Κανονισμού Λειτουργίας
ΦΕΚ: Κατανομή Κοινωνικών Λειτουργών-Ψυχολόγων σε ΕΔΥ-ΚΕΔΑΣΥ
Νόμος 4823/2021-Αξιολόγηση-Επιλογές Στελεχών-Νέες Δομές Υποστήριξης-Νέο σχολείο-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ
Κατανομή ΕΕΠ στα ΚΕΔΑΣΥ της χώρας κατά κλάδο
Ενημέρωση για προσλήψεις Α Φάσης ΕΕΠ-ΕΒΠ: Περισσότερες από πέρυσι-Διαδικασία δήλωσης κενών-Μη αποδοχή θέσης
Προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2021-22 Α Φάση | Ονόματα

Πριν φύγετε

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-προσλήψεις αναπληρωτών: Συγκέντρωση κενών-λαθών και παραλείψεων κατά τη διαδικασία τοποθετήσεων
Κενές θέσεις Διευθυντών-Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων: Το νομοθετικό πλαίσιο και η διαδικασία πλήρωσης
Εκπαιδευτικός κρούσμα κορονοϊού: Τίθεται σε καραντίνα και ακόμη και αυθημερόν θα αναλαμβάνει αναπληρωτής
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση