Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καθυστέρηση στην επιλογή Διευθυντών σχολείων: Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καθυστέρηση στην επιλογή Διευθυντών σχολείων: Ερώτηση στη Βουλή από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Με θέμα “Καθυστέρηση στην επιλογή και την τοποθέτηση Διευθυντών των κατά τόπους σχολικών Μονάδων” κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Η Βουλευτής ρωτά την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους λόγους για τους οποίους καθυστερούν οι διαδικασίες επιλογής διευθυντικών στελεχών στα σχολεία της χώρας, αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και αν θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής των διευθυντών πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ακολουθεί η Ερώτηση
ΘΕΜΑ: “Καθυστέρηση στην επιλογή και την τοποθέτηση διευθυντών των κατά τόπους σχολικών Μονάδων”

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με την παράγραφο 4, του άρθρου 232, του ν. 4823/2021 (13/8/2021):

«α) προηγείται η προκήρυξη των θέσεων των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης β) έπεται η προκήρυξη των θέσεων των διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων…».

Στις 14/12/2021 εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση για την ρύθμιση θεμάτων σχετικών με την διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Διευθυντών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η δε πλατφόρμα για την υποβολή των σχετικών αιτήσεων άνοιξε στις 4/1/2022.

Σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα που διέρρευσε σε ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης του εκπαιδευτικού χώρου, μέχρι το τέλος του περασμένου Απριλίου, προβλεπόταν να είχε τελειώσει η διαδικασία της σχετικής τοποθέτησης.

Αντ’ αυτού, είδαμε, στις 10/5/2022, προσφυγή υποψηφίων στο «ΣτΕ» κατά του νόμου, με δικάσιμο την 19η Μαΐου, ενώ, έως και σήμερα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συνεντεύξεις των υποψηφίων.

Με τους παρατηρούμενους ρυθμούς υλοποίησης των διαδικασιών πρόσληψης των στελεχών εκπαίδευσης, φαίνεται ότι, η τοποθέτηση των διευθυντών των σχολικών Μονάδων, η θητεία των οποίων έληγε τον Ιούλιο του 2020 και η οποία έχει ήδη παραταθεί, ουσιαστικά, δύο φορές (Άρθρο 53, 4962/2020 και παράγραφοι 8 και 9, του άρθρου 232, του ν. 4823/2021), δεν θα έχει ολοκληρωθεί, ως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αφού, για την διεκδίκηση 116 θέσεων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατέθεσαν αίτηση 631 υποψήφιοι, ενώ, για 800 θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, δύο μέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία, οι αιτήσεις ξεπερνούσαν τις 2.500.

Ειδικά για τις τελευταίες θέσεις, παράγοντες του Υπουργείου σας εκτιμούσαν ότι, οι υποψηφιότητες θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις 3.000, ενώ αναμένεται από τον αριθμό των σχετικών αιτήσεων ότι, τις θέσεις των διευθυντών & προϊσταμένων σχολικών Μονάδων θα διεκδικήσουν πάνω από 25.000 εκπαιδευτικοί, που θα ακολουθήσουν την διαδικασία επιλογής των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, για την οποία, ως τώρα, δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Προφανώς, αν οι αλλαγές των διευθυντών και προϊσταμένων των σχολικών Μονάδων γίνουν μεσούσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, το γεγονός θα φέρει μεγάλη αναστάτωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Εκτός των ανωτέρω, οι καθυστερήσεις και οι συνεχείς παρατάσεις, έχουν στερήσει το δικαίωμα διεκδίκησης θέσης, τα δύο προηγούμενα χρόνια, από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν 2 ή 3 χρόνια πριν από την συνταξιοδότηση (άρθρο 31, παρ. 12, του ν. 4823/2021).

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Για ποιους λόγους καθυστερούν οι διαδικασίες επιλογής των ανωτέρω διευθυντικών στελεχών στα σχολεία της χώρας;

2. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών των κατά τόπους σχολικών Μονάδων;

3. Θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής των διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών των κατά τόπους σχολικών Μονάδων πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;

4. Αξιολογήθηκαν οι διευθυντές και προϊστάμενοι των σχολικών Μονάδων, οι οποίοι βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις, από το 2017, με βάση τα άρθρα 37 και 38, του ν.4547/2018;

Δείτε επίσης

Σχολεία-μάσκες: Υποχρεωτικές μόνο στις εξετάσεις-1 rapid test την εβδομάδα οι ανεμβολίαστοι εκπ/κοί 

Κόπτσης: Νέο σύστημα διορισμών μετά την 31η.08.2023-Εντός των επόμενων ημερών ο αριθμός των διορισμών 

Κεραμέως-σχολικός εκφοβισμός: Περισσότεροι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία 

Οργανικά κενά σχολείων-ΚΕΔΑΣΥ εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ πριν τους διορισμούς 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση