Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καθορισμός σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ και αριθμός ΠΕ 23 Ψυχολόγων | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καθορισμός σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ και αριθμός ΠΕ 23 Ψυχολόγων:  Στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» για το το σχολικό έτος 2019-2020.

Καθορισμός σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ ΠΕ 23 Ψυχολόγων

Δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ B 4241 – 20.11.2019  οι σχολικές μονάδες των ΕΠΑΛ και ο αριθμός των Ψυχολόγων (ΠΕ23) που θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εκεί.

Υπενθυμίζουμε πως έχει ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ B 3878 – 22.10.2019 η ΚΥΑ για την πρόσληψη Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2019-2020 στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ»

Κάλυψη θέσεων από Πίνακες ΠΔΕ

Η κάλυψη των ανωτέρω θέσεων θα πραγματοποιηθεί με πρόσληψη μελών ΕΕΠ που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ 23 Ψυχολόγων από τους Πίνακες αναπληρωτών Ε.Ε.Π. του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (ΠΔΕ).

Την Απόφαση την υπογράφει η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη.

Αναμένονται πιστώσεις στις ΠΔΕ

Τώρα αναμένουμε να διατεθούν οι πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών ΕΕΠ ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ).

Δείτε την Απόφαση

Καθορισμός σχολικών μονάδων επαγγελματικής εκπαίδευσης και αριθμού μελών ΕΕΠ κλάδου ΠΕ 23 Ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες για το σχολικό έτος 2019-2020 στο πλαίσιο της Πρά-ξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.».

Οι σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και ο αριθμός μελών ΕΕΠ κλάδου ΠΕ 23 Ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες για το σχολικό έτος 2019-2020 καθορίζονται ως εξής:

Δείτε το ΦΕΚ πατώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο:

Καθορισμός σχολικών μονάδων και αριθμός  ΠΕ 23 Ψυχολόγων

___________________

Δείτε σχετικά

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» με κωδικό όνομα ΟΠΣ 5010706 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»,

το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. η οποία θα υλοποιηθεί με την πρόσληψη μελών Ε.Ε.Π. που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων.

Για το 2019-20

Ως χρόνος διάρκειας ορίζεται το σχολικό έτος 2019-2020.

Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιείται κατ’ εφαρμογή της παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008.

Καθήκοντα – Αρμοδιότητες Ψυχολόγων

Οι ψυχολόγοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ» και ασκούν τα καθήκοντά τους, σύμφωνα με την με αριθμ. 142628/ΓΔ4/30-08-2017 (ΦΕΚ 3032 Β΄) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».

Ειδικότερα

Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»:

  • Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα.
  • Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών/ τριών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων.
  • Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή –συνεργαζόμενος με τους γονείς του– σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας.
  • Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης.
  •  Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων.
  •  Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με:

α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου,

β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.

  • Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ.
  • Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.
  • Υποβάλλει τελική έκθεση στο τέλος της σχολικής χρονιάς όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις-επαφές που έχουν γίνει, καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών.

Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα.

Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά.

Ισότιμη συμμετοχή στο Σύλλογο Διδασκόντων

Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του.

Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ. εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

Υποχρεώσεις Διευθυντή

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων.

Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων.

Επιμόρφωση των Ψυχολόγων

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» προβλέπει εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση για τους ψυχολόγους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η οποία θα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Πρόσληψη από Πίνακες αναπληρωτών

Η κάλυψη των ανωτέρω θέσεων θα πραγματοποιηθεί με πρόσληψη μελών Ε.Ε.Π. που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων από τους πίνακες αναπληρωτών Ε.Ε.Π. του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων.

Δείτε το ΦΕΚ B 3878 – 22.10.2019
Δείτε την ΚΥΑ στη Διαύγεια

____________________

Καθήκοντα – αρμοδιότητες Ψυχολόγων και Κοιν. Λειτουργών στα Γενικά σχολεία

____________________

Πριν φύγετε

 Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply