Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΚΕΔΑΣΥ-voucher 200 ευρώ: Να συμπεριληφθούν στους δικαιούχους-Ερώτηση στη Βουλή 40 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΚΕΔΑΣΥ-voucher 200 ευρώ: Να συμπεριληφθούν στους δικαιούχους-Ερώτηση στη Βουλή 40 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την Υπουργό ΠΑΙΘ.

Σαράντα (40) Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Βουλευτή και Τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη, κατέθεσαν κοινοβουλευτική ερώτηση για τον αποκλεισμό των εργαζόμενων στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) μαθητών  από το Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ (voucher 200 ευρώ).

Σύμφωνα με την Ερώτηση

Στους δικαιούχους του προγράμματος, σύμφωνα με ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε, δεν συμπεριλήφθηκαν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρέτησαν στα ΚΕΔΑΣΥ κατά την περίοδο της πανδημίας, αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Η εξαίρεσή τους είναι άδικη, προσκρούει δε στην αρχή της ισότητας δεδομένου ότι είναι εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που παρείχε μεγάλο μέρος του έργου του με τηλε-εργασία, συνεδριάζοντας μέσω τηλεδιάσκεψης για τη σύνταξη αξιολογικών εκθέσεων και υποστηρίζοντας εξ αποστάσεως και με τον οικιακό τους ηλεκτρονικό εξοπλισμό τις οικογένειες και εκπαιδευτικούς.

Οι Βουλευτές ζητούν από την Υπουργό ΠΑΙΘ να απαντήσει αν προτίθεται να συμπεριλάβει στους δικαιούχους του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» τους εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., καθώς και ανεξαιρέτως τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.

Ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης δήλωσε σχετικά:

Πρόκειται για μια παντελώς άστοχη ενέργεια του υπουργείου Παιδείας. Ενώ δικαιούχοι του voucher ήταν οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό και το βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των δημόσιων, των ιδιωτικών, ακόμα και των ξένων σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα, εξαιρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί στα ΚΕΔΑΣΥ!

Κι όμως: και αυτά τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, στη διάρκεια της πανδημίας παρείχαν υποχρεωτικά τηλεργασία, συμμετείχαν σε τηλε-συνεδριάσεις για αξιολογήσεις κλπ. Εξυπηρετώντας μάλιστα οικογένειες και παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες να πάρουν ισότιμα μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οικογένειες δηλαδή για τις οποίες η κυβέρνηση ΝΔ – Μητσοτάκη θα έπρεπε να δείχνει λίγο μεγαλύτερη ευαισθησία στις πράξεις, όχι στα λόγια. Υπάρχει όμως ακόμα ένα θέμα με το voucher των 200€.

Όπως με πληροφορούν πολλοί εκπαιδευτικοί, οι επιλογές αγοράς είναι περιορισμένες και συμμετοχή στο πρόγραμμα φαίνεται να έχουν μόνο μεγάλες εταιρίες, που προσφέρουν τα προϊόντα αυτά (ταμπλέτες και υπολογιστές) σε υψηλότερη (σε πολλές περιπτώσεις…) τιμή από τα μικρά μαγαζιά.

Τα δεύτερα όμως πρακτικά δεν έχουν δυνατότητα συμμετοχής, αφού δεν μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά την πίστωση των 200€ (ο λόγος: τα voucher αργούν υπερβολικά να εκταμιευθούν). Αποτέλεσμα: περιορισμένες επιλογές προϊόντων για τους δικαιούχους, αυξημένα κέρδη για τις μεγάλες αλυσίδες και, να μην ξεχνιόμαστε, τεράστια καθυστέρηση στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών, αφού η κυβέρνηση εδέησε να ανοίξει το πρόγραμμα στο τέλος της τρίτης (!) «covid» σχολικής χρονιάς!

Ατελείωτη η αριστεία και ο προγραμματισμός στο Παιδείας”!

Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Άδικος αποκλεισμός εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»

Τον Φεβρουάριο το υπουργείο Παιδείας έδωσε τη δυνατότητα μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» στα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολούνται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να προμηθευτούν τεχνολογικό εξοπλισμό με τη χορήγηση σε αυτούς voucher 200 ευρώ.

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη ορίζεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται, μεταξύ άλλων, οι δικαιούχοι του Προγράμματος.

Εν συνεχεία, με καθυστέρηση τριών μηνών δημοσιεύτηκε η αριθ. 48765/29.4.2022 ΚΥΑ “Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»” (Β’ 2129) στην οποία προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι δικαιούχοι του Προγράμματος είναι εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα (Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό) των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα.

Εν συνεχεία με τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ δικαιούχοι του Προγράμματος είναι και εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), συμπεριλαμβανομένων και των ξένων σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Ωστόσο, στην προαναφερθείσα ΚΥΑ δεν συμπεριλήφθηκαν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρέτησαν στα ΚΕΔΑΣΥ κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η εξαίρεση των τελευταίων από τους δικαιούχους του Προγράμματος, σύμφωνα με την ΚΥΑ, είναι άδικη, προσκρούει δε στην αρχή της ισότητας δεδομένου ότι είναι εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που παρείχε μεγάλο μέρος του έργου του με τηλε-εργασία, συνεδριάζοντας μέσω τηλεδιάσκεψης για τη σύνταξη αξιολογικών εκθέσεων και υποστηρίζοντας εξ αποστάσεως και με τον οικιακό τους ηλεκτρονικό εξοπλισμό τις οικογένειες και εκπαιδευτικούς.

Η ανωτέρω παραδοχή ενισχύεται από το γεγονός ότι ο εξουσιοδοτικός νόμος δεν τους αποκλείει και ο δικαιολογητικός λόγος με τους ήδη δικαιούχους είναι κοινός, ήτοι συμμετέχουν όλοι εξίσου στο εκπαιδευτικό έργο, εργάζονται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εργάστηκαν από το σπίτι (τηλεργασία) κατά την περίοδο της πανδημίας.

Ήδη, για το γεγονός αυτό υπάρχει πληθώρα καταγγελιών, καθώς και ανακοινώσεις, όπως η ανακοίνωση του Προϊστάμενου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου.

Ένα ακόμα σημείο που δημιουργεί προβληματισμό είναι η μη ρητή συμπερίληψη στην ΚΥΑ όλων των εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι, καθώς και η διακριτική ευχέρεια των αρμοδίων οργάνων του Προγράμματος να καθορίζουν τη διεύρυνση των ειδικών περιπτώσεων και εξαιρέσεων.

Και τούτο διότι η μη συμπερίληψη όλων των αποσπασμένων προσκρούει στο σκοπό του νόμου, δηλαδή την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, μέσω ενίσχυσης για απόκτηση τεχνολογικού εξοπλισμού, στο μέτρο που αφενός ο χαρακτήρας της απόσπασης είναι προσωρινός και βραχυπρόθεσμος, αφετέρου η δυνατότητα οργάνων να αποφασίζουν για την ένταξη ή μη περιπτώσεων στο Πρόγραμμα, να οδηγήσει σε εντάσεις και αμφισβητήσεις.

Πολλές φορές, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει εξάρει το έργο της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης χωρίς να της έχει παρασχεθεί ουσιαστική βοήθεια από το υπουργείο, καθώς από την αρχή της πανδημίας η υπουργός όφειλε να έχει εξασφαλίσει την άμεση και πλήρη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές.

Η χορήγηση του voucher, έστω και καθυστερημένα, έστω και με ανεπαρκές ποσό, αποτελεί υποχρέωση του υπουργείου.

Ωστόσο, επιβάλλεται δίκαιη και ουσιαστική στήριξη, η οποία δεν θα αποκλείει μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Κατ’ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Προτίθεται να συμπεριλάβει στους δικαιούχους του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» τους εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., καθώς και ανεξαιρέτως τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας-voucher: Να τροποποιηθεί η ΚΥΑ και να συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι ΚΕΔΑΣΥ 

Αλέξανδρος Κοπτσης: Προσλήψεις αναπληρωτών και μόνιμοι διορισμοί μέσα στον Αύγουστο 

ΣΥΡΙΖΑ: Κατηγορεί για φιάσκο το Υπουργείο-Για τη μη λειτουργία του My School όπου περνούν βαθμολογίες τα Λύκεια

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply