Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεφαλίδου για νέο νομοσχέδιο ΑΕΙ: Το μόνο που ίσως καταφέρει το ΥΠΑΙΘ είναι να ροκανίσει τον χρόνο μέχρι τις εκλογές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεφαλίδου για νέο νομοσχέδιο ΑΕΙ: Το μόνο που ίσως καταφέρει το ΥΠΑΙΘ είναι να ροκανίσει τον χρόνο μέχρι τις εκλογές, χάνοντας η χώρα άλλη μια ιστορική ευκαιρία για μια πραγματική τομή στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Σε Ανακοίνωσή της η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, χαρακτηρίζει επικοινωνιακή φούσκα την Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ του νέου νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ.

Επισημαίνεται δε πως το νομοθέτημα που προτίθεται να φέρει προς ψήφιση η Υπουργός ΠΑΙΘ δε φαίνεται να δίνει νέα πνοή στα Πανεπιστήμια ούτε να εξασφαλίζει διαφάνεια και λογοδοσία της διοίκησης.

Μάλιστα υπάρχει η αναφορά πως με τις κινήσεις αυτές ίσως καταφέρει, το ΥΠΑΙΘ, να ροκανίσει τον χρόνο μέχρι τις εκλογές, χάνοντας η χώρα “άλλη μια ιστορική ευκαιρία για μια πραγματική τομή στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση, που περιμένει πάνω από μια δεκαετία”.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

Ανακοίνωση Χαράς Κεφαλίδου, Υπεύθυνης Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για το νέο Νομοσχέδιο Παιδείας

Χθες πραγματοποιήθηκε άλλη μια ανακοίνωση – επικοινωνιακή φούσκα για τα ΑΕΙ, σαν αυτή που είχε ξανακάνει η Υπουργός προ μηνών, για την ίδια νομοθετική πρωτοβουλία, που πολύ την ακούμε και δεν τη βλέπουμε.

Αυτό ήταν η χθεσινή φιέστα της ηγεσίας της Υπουργού Παιδείας προκειμένου να πιάσει το μομέντουμ της επιστροφής της από το ταξίδι του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ.

Από τη χθεσινή συνέντευξη τύπου της Υπουργού Παιδείας συμπεραίνουμε τα εξής:

  • Προτείνει ως καινοτόμα ή προτίθεται να νομοθετήσει θέματα που ήδη υπάρχουν, όπως τα βιομηχανικά διδακτορικά ή το Ενιαίο Ψηφοδέλτιο στις εκλογές εκπροσώπων των φοιτητών σε πανεπιστημιακά όργανα, που ήταν νόμος του κράτους από το 2011 μέχρι το 2017.
  • Κάνει αυτονόητες προσαρμογές όπως  η δυνατότητα  Εσωτερικού «Erasmus», κοινά και διπλά πτυχία, start-ups φοιτητών.
  • Συντηρεί στρεβλώσεις του παρελθόντος και δημιουργεί νέες

– με την  πρόβλεψη οργάνωσης προγραμμάτων εφαρμοσμένων επιστημών διάρκειας 3,5 ετών των ΑΕΙ

– με τη θεσμοθέτηση του πρύτανη μέλους του Συμβουλίου Διοίκησης, όπου το όργανο που ελέγχεται (πρύτανης) θα είναι μέλος του ελέγχοντος οργάνου (Συμβούλιο).

Προς το παρόν ουδείς γνωρίζει με σαφήνεια πώς θα έρθει το νομοσχέδιο προς ψήφιση.

Πάντως οι λαμπερές αλλά θολές ανακοινώσεις της Υπουργού δεν αφήνουν πολλά περιθώρια  αισιοδοξίας.

Το νομοθέτημα που προτίθεται να φέρει προς ψήφιση δε φαίνεται να δίνει νέα πνοή στα πανεπιστήμιά μας και να τα φέρνει πιο κοντά στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και τις παγκόσμιες εξελίξεις ούτε να εξασφαλίζει διαφάνεια και λογοδοσία της διοίκησης.

Χρόνος υπάρχει η κυβέρνηση να αντιληφθεί επιτέλους ότι με ανακοινώσεις, χρονοκαθυστερήσεις, μπαλώματα και κακέκτυπα του νόμου Διαμαντοπούλου 4009/2011 δε φέρνει τον πραγματικό εκσυγχρονισμό των πανεπιστημίων μας.

Το μόνο που ίσως καταφέρει είναι να ροκανίσει τον χρόνο μέχρι τις εκλογές, χάνοντας αυτή την αξιοπιστία της και η χώρα άλλη μια ιστορική ευκαιρία για μια πραγματική τομή στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, που περιμένει πάνω από μια δεκαετία.

Δείτε σχετικά

Νόμος-πλαίσιο ΑΕΙ: 17 ερωτήσεις και απαντήσεις για το σχέδιο νόμου που κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘ

Δείτε επίσης

Κεραμέως-Ουάσιγκτον: Ελληνο-αμερικανική συνεργασία στα Πανεπιστήμια με περισσότερες προοπτικές από ποτέ

Πανελλαδικές 2022-μέτρα covid: Σε ΦΕΚ ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων γραπτών ή προφορικών 

Αριθμός εισακτέων 2022-23 στα ΑΕΙ | Το ΦΕΚ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση