Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεφαλίδου-προϋπολογισμός 2023: Bίαιη και άγρια ανακατανομή πλούτου με θύματα ευάλωτους και μεσαία νοικοκυριά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεφαλίδου-προϋπολογισμός 2023: “Bίαιη και άγρια ανακατανομή πλούτου με θύματα τους ευάλωτους και τα μεσαία νοικοκυριά” – Τι είπε για την εκπαίδευση.

Κεφαλίδου-προϋπολογισμός 2023

Η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Tομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚΚινήματος Αλλαγής, κατά τη διάρκεια της χθεσινής Ολομέλειας για την “Κύρωση του Προϋπολογισμού του 2023″, αναφέρθηκε στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εμφανίσει περιβάλλον σταθερότητας και προοπτικής μέσω του προϋπολογισμού του 2023, που έρχεται στους αβέβαιους καιρούς του πολέμου, της ενεργειακής κρίσης και της πληθωριστικής έξαρσης. Σε ένα περιβάλλον βίαιης ανακατανομής πλούτου, με πρώτα θύματα τους ευάλωτους και τα μεσαία νοικοκυριά.

“Σε αυτή τη διαρκή αστάθεια και ρευστότητα οι παραγωγοί ενέργειας αποκομίζουν τεράστια κέρδη, αποστραγγίζοντας πόρους και δυνάμεις, ενώ οι κυβερνητικές πιρουέτες με μέτρα ασπιρίνη δεν άλλαξαν και δεν μπορούν να αλλάξουν την δεινή πραγματικότητα”, τόνισε η Βουλευτής.

“Η κυβέρνηση της ΝΔ επιμένει σε αισιόδοξα σενάρια χωρίς στέρεο αιτιολογικό υπόβαθρο, την ώρα που όλες οι διεθνείς αναλύσεις προβλέπουν ότι και το 2023 θα είναι παγκοσμίως μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά”, συνέχισε, αναφέροντας πως:

“Οι Τράπεζες, που διασώθηκαν από το υστέρημα των φορολογουμένων, δείχνουν ξεδιάντροπα τα δόντια τους, αυξάνοντας εν μία νυκτί τα επιτόκια δανείων και σφυρίζοντας αδιάφορα στο αίτημα για αύξηση των επιτοκίων καταθέσεων, που διατηρούν κοντά στο μηδέν!

Η Ελληνική Κοινωνία δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα ενώ οι Πάροχοι Ενέργειας και οι Τραπεζίτες τρίβουν τα χέρια τους.

Η εικονική πραγματικότητα επιτυχίας, που προβάλλει το Υπουργείο Οικονομικών, με ευημερούντες αριθμούς, κρύβει δομικά και διαρθρωτικά προβλήματα που καθιστούν αδιέξοδη την πορεία της οικονομίας.

Αυτή η βαριά ατμόσφαιρα επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από την κυβερνητική διαχείριση της σκοτεινής υπόθεσης των παρακολουθήσεων του Νίκου Ανδρουλάκη και άλλων πολιτικών προσώπων, δημοσιογράφων και επιχειρηματιών από την ΕΥΠ. Μια υπόθεση σύντομης συγκάλυψης ενός παρακρατικού μηχανισμού, που υπάρχει και δρα κάτω από τη μύτη μας”.

Αναφερόμενη στα εκπαιδευτικά θέματα η Βουλευτής είπε:

“Και θέλω να πω δύο λόγια ως τομεάρχης Παιδείας για τα όσα άκουσα από την κυρία Κεραμέως για τον τομέα του Υπουργείου Παιδείας.

Παρά λοιπόν την επίμονη υπουργική καμπάνια διαφήμισης επιτευγμάτων, ο προϋπολογισμός παραμένει αναιμικός, ανισοβαρής με μειωμένους πόρους στο τακτικό μέρος του, και με περικοπές που πλήττουν το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο.

Ούτε το ΙΕΠ δεν γλίτωσε όπου τα 545.000 € που υπάρχουν στον Τακτικό Προϋπολογισμό, αυτά δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις δαπάνες μισθοδοσίας ούτε τις βασικές λειτουργικές ανάγκες, που ανέρχονται στο ποσό του 1.150.000,00 €.

Παρατηρώντας τώρα την Εισηγητική Έκθεση, σε σχέση με το 2022, υπάρχει μια αμελητέα μόνο αύξηση από 4.977.000 € σε 5.015.000 €, ενώ το ΠΔΕ έχει μια μείωση από 875.000 € στις 670.000 €.

Επίσης, πιστώσεις που υπάρχουν στον προϋπολογισμό δαπανών δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας, υποτίθεται ότι χρηματοδοτούν έργα υποδομής, κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό των ΑΕΙ και των σχολικών μονάδων Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης.

Θα σας παρακαλούσα να κάνετε μία βόλτα στην επαρχία και να δείτε τις κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων. Εκεί μένουμε πάρα πολύ πίσω, με σχολεία τα οποία ρημάζουν, με έργα που παραμένουν ατελείωτα και πολλές φορές θέτουν και σε κίνδυνο την ασφάλεια των ίδιων των μαθητών.

Την ίδια ώρα το σύνολο των δαπανών, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά του δημόσιου σχολείου, αγγίζει τα 3,2δις €. Ξέρετε τι είναι αυτά; Αυτά είναι χρήματα που χάνουν οι ελληνικές οικογένειες ή αν θέλετε, δαπανούν οι ελληνικές οικογένειες ετησίως, για να μπορέσουν να αναπληρώσουν τα παιδιά τους τις ελλείψεις που αφήνει πίσω της η δημόσια εκπαίδευση, που ουσιαστικά είναι στην τύχη της.

Υπάρχει μία πολύ σημαντική έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, έδειξε ότι οι γονείς επιλέγουν ιδιωτικές δομές ιδιωτικά σχολεία, ιδιωτικά ΙΕΚ, ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, δίνοντας ετησίως 950 εκατ. ευρώ σε δίδακτρα.

Και επίσης, δίδακτρα φροντιστηρίων, είναι το 40,9% της συνολικής δαπάνης των οικογενειών για την εκπαίδευση των παιδιών τους.

Συμπέρασμα: Στην μεταμνημονιακή Ελλάδα η υποχρηματοδότηση αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, που δεν άλλαξε το 2022, δεν αλλάζει ούτε το 2023.

Μιλώντας για Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, για εμάς δεν αρκεί το ότι έχουμε στα χέρια μας κάποια μετρημένα Πρότυπα Τεχνικά Λύκεια. Ούτε ότι τα ιδιωτικά ΙΕΚ που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, υποκαθιστούν την ελλειμματική προσφερόμενη εκπαίδευση, που θα έπρεπε να έχουν τα δημόσια ΙΕΚ.

Γ’βάθμια εκπαίδευση: δεν έχουν προβλεφθεί κονδύλια για τη Μισθοδοσία των μελών ΔΕΠ ούτε για να μπορέσει να υπάρξει η κρατική συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ ούτε για να καλυφθεί το νέο μισθολόγιο των μελών ΔΕΠ.

Δαπάνες λειτουργίας των ΑΕΙ: έχουμε αυξημένα κόστη της ενέργειας, αυξημένα κόστη για να υλοποιηθεί η δράση των εσωτερικών μετακινήσεων, εσωτερικό ERASMUS, προκειμένου να γίνει πρακτική άσκηση των παιδιών από τους ιδιώτες και τους δημόσιους φορείς.

Υπάρχει ένα κόστος υλοποίησης των διπλών προγραμμάτων σπουδών, όλα αυτά έχουν ψηφιστεί στο τελευταίο νομοσχέδιο του Υπουργείου, όπου όμως δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τι μέλλει γενέσθαι.

Έχουμε καταθέσει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ως ΠΑΣΟΚ–Κίνημα Αλλαγής μια σειρά από προτάσεις που αν δεν παρασυρόταν η κυβέρνηση από την προεκλογική φρενίτιδα του ΣΥΡΙΖΑ , θα μπορούσε να τις αξιοποιήσει”.

Κλείνοντας την τοποθέτησή της η κα Κεφαλίδου επεσήμανε ότι “αυτός ο προϋπολογισμός, ο τελευταίος της κυβέρνησης, περιχαρακώνεται σε παραδοσιακά συντηρητικές θέσεις, αρνείται το άνοιγμα στην κοινωνία, ξεχνά τη μεταρρυθμιστική πνοή, που ήταν η προτεραιότητά σας όταν αναλάβατε, και βγαίνει από τη ρότα της αναπτυξιακής πολιτικής. Γι’ αυτό και καταψηφίζουμε, γι’ αυτό και σας λέμε ότι έχει χαθεί η μεταρρυθμιστική πνοή που είχατε”.

Δείτε σχετικά

Κεραμέως-προϋπολογισμός: Πάνω από 6 δις ευρώ για την παιδεία για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια 

Τζούφη-προϋπολογισμός: H επόμενη προοδευτική διακυβέρνηση θα καταργήσει όλα τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια 

Μισθοί εκπαιδευτικών: Δηλώσεις Κεραμέως και Φίλη-Διάλογος Κεραμέως & Σκουρλέτη-Τροπολογία Τσακαλώτου 

Πριν φύγετε

Αφαίρεση από σχολικό βιβλίο αναφορών σύνδεσης ομοφυλοφιλίας και μετανάστευσης με σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση