Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεφαλίδου προς Κεραμέως για νομοσχέδιο ΑΕΙ: Χρόνο έχετε για αλλαγές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεφαλίδου προς Κεραμέως για νομοσχέδιο ΑΕΙ: “Χρόνο έχετε για αλλαγές στο νομοσχέδιο. Το ερώτημα είναι αν έχετε το θάρρος” – Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής.

Κεφαλίδου προς Κεραμέως για νομοσχέδιο

Η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνης Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚΚινήματος Αλλαγής στην ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, εχθές 13.07.2022, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα“, επεσήμανε ότι το σχέδιο νόμου που έφερε η κυβέρνηση αποτελεί το επιστέγασμα μιας αποτυχημένης κυβερνητικής θητείας στο χώρο της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα ανέφερε

Το σχέδιο νόμου αλλού κωδικοποιεί υφιστάμενη νομοθεσία, με διατάξεις ήδη υφιστάμενες, άλλου προσθέτει αυτονόητες προσαρμογές για “ξεκάρφωμα”, εκείνο όμως που κυρίως κάνει είναι η  εισαγωγή ενός νέου οξύμωρου μοντέλου διοίκησης των πανεπιστημίων που ενισχύει την αδιαφάνεια, την έλλειψη λογοδοσίας, τη φαραωνικού τύπου λειτουργία του πρύτανη, και τελικά την ανευθυνότητα  των διοικήσεων.

Αυτός είναι ο κορμός του σχεδίου νόμου που δεν τόλμησε η κυβέρνηση να αλλάξει ούτε κατά ένα άρθρο, παρά τη γενική κατακραυγή από πολιτικούς φορείς, ακαδημαϊκούς δασκάλους, φοιτητές και έγκριτους επιστήμονες.

Με το σχέδιο νόμου, το δημόσιο πανεπιστήμιο αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό πρόχειρα και μονοσήμαντα ως επιχείρηση, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους του και τη βασική του αποστολή, που είναι να παράγει καταρχήν γνώση, νεωτερικότητα, καινοτομία σε όλα τα επίπεδα των επιστημών και των τεχνών.

Όσον αφορά τις διατάξεις για τον ΔΟΑΤΑΠ, παρά τη δηλούμενη μείωση της γραφειοκρατίας και της αυτόματης αναγνώρισης πτυχίων, πίσω από τον εξωραϊσμό, εκείνο που υπάρχει είναι η προκλητική αναγνώριση των πτυχίων πάσης φύσεως κολλεγίων που δεν έχουν αξιολογηθεί ποτέ.

Η Κυβέρνηση, μετά από τρία χρόνια, με πλήθος διάσπαρτων αποσπασματικών νομοθετημάτων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει απαντήσει στο θεμελιώδες ερώτημα. Η χώρα πόσα πανεπιστήμια και σε πόσους υποψήφιους εισακτέους μπορεί  να εξασφαλίσει ποιοτικές σπουδές; Από εκεί  ξεκινάς, για να δεις πώς θα πορευτείς, από το τι δυνατότητες έχεις.

Αλλιώς κάνεις ασκήσεις επί χάρτου αλά ΣΥΡΙΖΑ, φτιάχνεις σχολές εν μία νυκτί, χωρίς υποδομές, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς αξιολόγηση, τυπώνεις πτυχία και πορεύεσαι, μέχρι να ζητήσουν τα ρέστα οι απόφοιτοι που κορόιδεψες.

Δεν υπάρχει μοντέλο σύγχρονου πανεπιστημίου που επιτρέπει ανεξέλεγκτο Πρύτανη αμφισβητούμενης νομιμοποίησης, απόλυτο μονάρχη και ένα Συμβούλιο Διοίκησης ελεγχόμενο υποχείριό του.

Τι τύχη μπορεί να έχει ένα νομοσχέδιο παιδείας ερήμην αυτών που κυρίως αφορά, τους φοιτητές.

Αυτό που χρειάζεται το πανεπιστήμιο εδώ και χρόνια, είναι ένα μοντέλο διοίκησης απλό, σεμνό και χωρίς λαμπερά φώτα διαφήμισης, με λιγότερο κράτος, ανάκτηση της εμπιστοσύνης, που γίνεται μόνο με την εξασφάλιση διαφάνειας, λογοδοσίας και με θεσμικά αντίβαρα ελέγχου.

Κατάθεση πρότασης για ΑΕΙ

Η αρμόδια Τομεάρχης Παιδείας Χαρά Κεφαλίδου κατέθεσε στη Βουλή την ολοκληρωμένη πρόταση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την διοίκηση των ΑΕΙ, καλώντας την κυβέρνηση να την υιοθετήσει, αν πιστεύει στις δυνατότητες και προοπτικές που μπορεί να αποκτήσει το ελληνικό πανεπιστήμιο μέσα από την διαδικασία ευρύτερων συναινέσεων.

Κλείνοντας και απευθυνόμενη στην Υπουργό σημείωσε ότι:

“Χρόνο έχετε για αλλαγές στο νομοσχέδιο. Το ερώτημα είναι αν έχετε το θάρρος να διορθώσετε τα λάθη σας, γενναιότητα να σεβαστείτε το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, τόλμη να εμπιστευτείτε το έργο των ελληνικών πανεπιστημίων και τις ικανότητες των ανθρώπων που το υπηρετούν. Αυτό θα το απαντήσετε εσείς κα Κεραμέως”.

Δείτε επίσης

Αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: Νομοτεχνικές βελτιώσεις κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας 

Κεραμέως για νομοσχέδιο ΑΕΙ στην Ολομέλεια της Βουλής: “Οφέλη για φοιτητές, πανεπιστημιακούς, πολίτες”

ΣΥΡΙΖΑ-νομοσχέδιο ΑΕΙ: Σωρεία αντισυνταγματικών διατάξεων-Έκθεση κόλαφος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής 

Τροπολογία 9 διατάξεων στη Βουλή: ΕΘΑΑΕ-Νεοδιόριστοι και νέοι διορισμοί-Χρηματοδότηση προσλήψεων-Μεταφορές μαθητών 

Τροπολογία: Χρηματοδότηση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022 και 2023 

Τροπολογία για νεοδιόριστους: Νέος διορισμός ή πρόσληψη στην εκπαίδευση μετά 3 έτη από το ΦΕΚ διορισμού 

Νομοσχέδιο για ΑΕΙ: Κατατέθηκε για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή με 464 άρθρα 

Τροπολογία για επαγγελματική εκπαίδευση-Συμβούλιο και Επιτροπή Συντονισμού ΠΕΠΑΛ κατατέθηκε στο ν/σ για τα ΑΕΙ 

Προκήρυξη για Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Πλήρωση κενών θέσεων θητείας κατά το σχολ. έτος 2022-23

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply