Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεφαλίδου: Σχολείο σημαίνει Δάσκαλος-Χωρίς άξιους, ασφαλείς, εκπ/κούς η κοινωνία είναι καταδικασμένη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεφαλίδου: Σχολείο σημαίνει Δάσκαλος-Χωρίς άξιους, ασφαλείς, αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς η κοινωνία του ‘αύριο’ είναι εκ προοιμίου καταδικασμένη-Ομιλία στην ΕΜΥ της Βουλής για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Κεφαλίδου

Στο πλαίσιο της συζήτησης του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μίλησε η Χαρά Κεφαλίδου Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.

Η Βουλευτής παρομοίασε την εκπαίδευση με εκκρεμές επισημαίνοντας:
  • Ο κ. Φίλης ως Υπουργός των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, είχε τραβήξει στο ‘αριστερό’ άκρο, με το κεφαλοκλείδωμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης από το κράτος.
  • Σήμερα η κα Κεραμέως την τραβά όσο δεξιότερα τόσο καλύτερα. Η όλη κατάσταση μοιάζει “μία σου και μία μου” ως κόντρα επίδειξης ισχύος μεταξύ αντιπάλων. Θύμα η ίδια η Εκπαίδευση, το Σχολείο, οι Μαθητές.
  • Παράπλευρη απώλεια οι Δάσκαλοί τους”.
  •  Σχολείο όμως σημαίνει Δάσκαλος. Χωρίς άξιους, ασφαλείς, αφοσιωμένους δασκάλους η κοινωνία του ‘αύριο’ είναι εκ προοιμίου καταδικασμένη.Καλό σχολείο χωρίς καλούς δασκάλους δεν γίνεται.
Αναφερόμενη στην επικρατούσα αντίληψη στη χώρα μας για την ιδιωτική εκπαίδευση είπε:
  • Είναι μια έννοια  παρεξηγημένη, φορτωμένη με τα βαρίδια της ιδεοληψίας, της ταξικότητας, της διχαστικής λογικής για ιστορικούς αλλά κυρίως πολιτικούς λόγους που ανήκουν στο παρελθόν και εκεί οφείλουν να μείνουν.
 Αναφερόμενη στα πεπραγμένα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τόνισε:
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ αντί να ψηλώσει το Δημόσιο Σχολείο κόντυνε όσο πρόλαβε και το ιδιωτικό. Ισότητα δια της ισοπέδωσης.
  • Ζητούμενο όμως μετά από τέσσερα χρόνια ισοπέδωσης και στραγγαλισμού της εκπαίδευσης, κύριο μέλημα και προτεραιότητα του Υπουργείου θα έπρεπε να είναι (δεν είναι) η προστασία του αγαθού της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά των Ελλήνων τόσο από τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά σχολεία.
Κεφαλίδου στην ΕΜΥ
Aπευθυνόμενη στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είπε:
  • Το πρώτο νομοσχέδιο που περιμέναμε να φέρετε ως νέα κυβέρνηση θα αφορούσε: τις δομές διοίκησης, εποπτείας, καθοδήγησης, επιμόρφωσης και προσλήψεων των νέων εκπαιδευτικών.
  • Αυτά είναι τα θεμέλια, οι κολώνες  για να κτιστούν  τα υπόλοιπα: τα προγράμματα, το περιεχόμενο, οι νέες διδακτικές μεθοδολογίες, οι υποστηρικτικές πολιτικές και να δοθεί μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στα σχολεία και στον εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Εσείς μόνο αυτό δεν κάνετε.
  • Το παρόν σχέδιο νόμου φέρνει στην ιδιωτική εκπαίδευση το ‘Easyfire, easyhire’. Είναι διχαστικό, δημιουργεί εκπαιδευτικούς α και β κατηγορίας.
  • Αντιμετωπίζει το σχολείο ως οποιαδήποτε επιχείρηση παραβλέποντας τις επιταγές του ελληνικού Συντάγματος και ιδίως το άρθρο 16 που θεσπίστηκε ακριβώς με σκοπό να διασφαλίσει μια αυξημένη προστασία στην εργασία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
  • Ως προς τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, με το νομοσχέδιο δάσκαλοι και καθηγητές θα λογίζονται πλέον ως κοινοί εργαζόμενοι σε μία κοινή εμπορική επιχείρηση πχ εστίασης ή λιανεμπορίου.
Για τα περί αύξησης του βαθμού ελευθερίας των ιδιωτικών σχολείων τόνισε:
  • Καλό το πέπλο της απελευθέρωσης της γνώσης και της αριστείας από τη μέγγενη της κρατικής παρέμβασης αλλά πέπλο που καλύπτει ανεπιτυχώς τη μόνη έγνοια της ηγεσίας του Υπουργείου: την εξυπηρέτηση του πάγιου αιτήματος των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων για απελευθέρωση των απολύσεων.
  • Το “μάρμαρο” αφορά στην απελευθέρωση των απολύσεων και την  κατάργηση της δοκιμαστικής διετίας, τη δυνατότητα οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης να μην δεσμεύονται στις επιλογές τους από καμιά νομοθεσία.
  • Η νέα ρύθμιση δεν απελευθερώνει την εκπαίδευση απελευθερώνει τους Σχολάρχες και ‘πλήττει’ τους Εκπαιδευτικούς.
Κλείνοντας την ομιλία της ανέφερε:
  • Για το Κίνημα Αλλαγής η εκπαιδευτική πολιτική είναι Εθνική υπόθεση. Απαιτεί συναινέσεις και μακροχρόνιες πολιτικές.
  • Μέχρι όμως να βρει το θάρρος το Υπ. Παιδείας να καταθέσει την πραγματική του άποψη ξεστόλιστη από πολύχρωμες φούσκες για “απελευθερώσεις” και “αναβαθμίσεις σχολείων”,
  • και μέχρι να βρει τα αφτιά να ακούσει τον αντίλογο, εμείς θα παραμείνουμε αρνητικοί στις μεθοδεύσεις του που τελικά καμιά σχέση δεν έχουν ούτε με εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ούτε με αριστεία, ούτε με προαγωγή της γνώσης, ούτε με το πώςθα φτιάξουμε ένα καλύτερο σχολείο Δημόσιο ή Ιδιωτικό.
Δείτε το video με την ομιλία

  Δείτε σχετικά

Νομοσχέδιο Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση
Κεραμέως για ιδιωτική εκπαίδευση στη Βουλή: Από τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στη δημιουργική εποπτεία
Φίλης-ιδιωτική εκπαίδευση: Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Τζούφη για ιδιωτική εκπαίδευση: Δώρο στους σχολάρχες το νομοσχέδιο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση