Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κενά εκπαιδευτικών 34.600 παρά τους 8.487 διορισμούς-44.000 προσλήψεις αναπληρωτών το 2021

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κενά εκπαιδευτικών 34.600 παρά τους 8.487 διορισμούς-44.000 προσλήψεις αναπληρωτών το 2021-Ενημερωτικό σημείωμα του Νεκτάριου Κορδή, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τις ΣΥΝΕΚ. 

Για την Α΄ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών ενημερώνει ο Νεκτάριος Κορδής μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τις ΣΥΝ.Ε.Κ. και τέως αιρετός ΚΥΣΔΕ, αναφέροντας πως τα κενά σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης προσεγγίζουν τις 34.600 παρά τους διορισμούς 8.487 εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, ενώ πέρσι είχαμε πάνω από 44.000 προσλήψεις αναπληρωτών, περίπου 4.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις της Α΄Φάσης ήταν περίπου 25.000.

Ο Νεκτάριος Κορδής επισημαίνει επίσης πως σχεδόν το 72% των κενών αναφέρεται στην Α/θμια Γενική και ΕΑΕ και μόλις το 28% στη Β/θμια Γενική και ΕΑΕ και από τους 8087 μόνιμους διορισμούς το 66,8% δόθηκε στην Α/θμια και το 33,2% μόλις στη Β/θμια.

Ακολουθεί το ενημερωτικό σημείωμα

Σχετικά με την Α΄ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών/τριων

Παρά τους διορισμούς των 8.487 μόνιμων εκπαιδευτικών, τα κενά που αποτυπώνονται σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης προσεγγίζουν τις 34.600!

Πρόκειται φυσικά για «κουτσουρεμένα» κενά μετά τα σοβαρά ζητήματα που έχουν προκύψει με την οριστικοποίηση των τμημάτων ΕΠΑΛ και τη μη έγκριση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη την Ελλάδα!

Την προηγούμενη σχολική χρονιά είχαμε πάνω από 44.000 προσλήψεις αναπληρωτών/τριων και περίπου 4000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών! Οι αντίστοιχες προσλήψεις αναπληρωτών/τριων στην Α΄φάση του 2021 ήταν περίπου 25.000!

Εξ αυτών το 59% ήταν στην Α/θμια και το 22% στη Β/θμια εκπαίδευση Γενική και Ειδική. To φαινόμενο που ζήσαμε και με τους μόνιμους διορισμούς φαίνεται πως θα επαναληφθεί για άλλη μια φορά! Η Δευτεροβάθμια αντιμετωπίζεται ως ο «φτωχός συγγενής» της εκπαίδευσης! Υπενθυμίζουμε ότι από τους 8087 μόνιμους εκπαιδευτικούς το 66,8% δόθηκε στην Α/θμια και το 33,2% μόλις στη Β/θμια!

Στα κουτσουρεμένα κενά η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη!

Σχεδόν το 72% εξ αυτών αναφέρεται στην Α/θμια Γενική και ΕΑΕ και μόλις το 28% στη Β/θμια Γενική και ΕΑΕ!

Οι προσλήψεις προφανώς δεν θα καλύπτουν ούτε καν τα κενά αυτά, λογικά θα γίνουν μέσα στην εβδομάδα (πιθανως 26 ή 29/8) και για άλλη μια φορά οι προσληφθέντες θα κληθούν εντός λίγων ημερών να μετακινηθούν σε κάθε γωνιά της χώρας για να είναι στις θέσεις τους αρχές Σεπτέμβρη!

Και φυσικά για το «επιτελικό κράτος» το τεράστιο κόστος της μετακίνησης χιλιάδων ανθρώπων από τη μιά γωνιά της χώρας στην άλλη και η αναζήτηση στέγης σε τουριστικούς προορισμούς τη στιγμή που το κόστος των ενοικίων έχει εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη, αποτελούν ψιλά γράμματα στο βωμό της επικοινωνιακής τους κανονικότητας!

Απέναντι στη δημαγωγία και τα μεγάλα λόγια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ υπάρχουν οι 140.000 απελπισμένοι και εξαθλιωμένοι εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν να επιβιώσουν με ένα μισθό που είναι πλέον επίδομα! Και ας μην ξεχνάμε ότι οι συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών/τριών μας!

Νεκτάριος Κορδής

Μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τις ΣΥΝ.Ε.Κ.

Δείτε επίσης

Αναπληρωτές-ανάληψη υπηρεσίας: Πότε ανακοινώνονται τα ονόματα-Πότε παρουσιάζονται στα σχολεία 

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Προσλήψεις από προσωρινούς πίνακες: Τι προβλέπεται, όταν θα εκδοθούν οριστικοί, για όσους δεν θα δικαιούνται πρόσληψη 

Λειτουργικά κενά: Υπηρεσιακά στοιχεία που κοινοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply