Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κενά φιλολόγων ειδικής αγωγής: Κατάθεση Ερώτησης για συζήτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κενά φιλολόγων ειδικής αγωγής: Κατάθεση Ερώτησης για συζήτηση στη Βουλή, από τον Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κο Κρίτωνα Αρσένη – Τι ρωτά το ΥΠΑΙΘ.

Κενά φιλολόγων ειδικής αγωγής

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή για συζήτηση με την Υπουργό ΠΑΙΘ ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25 κος Κρίτωνας Αρσένης, αναφορικά με τα κενά σε φιλολόγους Ειδικής Αγωγής μετά την Γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για το 2022-23.

Ο Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ:

1. Για ποιο λόγο δεν έχει μεριμνήσει για την κάλυψη των 442 κενών Φιλολόγων ΕΑ σύμφωνα με τις καταχωρήσεις αυτών από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της επικράτειας και ποια είναι τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει.

2. Αν δεσμεύεται να προβεί στις αναγκαίες προσλήψεις που απαιτούνται για να πληρωθούν τα παραπάνω σοβαρά κενά αναφορικά με τους Φιλολόγους Ειδικής Αγωγής.

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2022

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Εκατοντάδες παραμένουν τα κενά σε φιλολόγους Ειδικής Αγωγής ακόμα και μετά την Γ΄ φάση προσλήψεων

Παρά το γεγονός ότι στις 18/11/2022 πραγματοποιήθηκε η Γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής (ΕΑ), φαίνεται πως τα κενά εξακολουθούν να παραμένουν μεγάλα, αφού αναφορικά με τον κλάδο των φιλολόγων στην εν λόγω φάση καλύφθηκε μόλις το 30,72% των δηλωθεισών αναγκών.

Σύμφωνα με επιστολή της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ προς το ΥΠΑΙΘ, οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας κατά τη Γ΄ φάση προσλήψεων ανέρχονται στις 638. Ωστόσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες, ο αριθμός των προσλήψεων άγγιξε μόλις τις 196, με αποτέλεσμα εκατοντάδες παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παραμένουν χωρίς φιλόλογο.

Ενδεικτική της κατάστασης είναι η περιφέρεια της Αττικής, αφού παρά το γεγονός ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης δήλωσε 258 κενά στο ΥΠΑΙΘ πραγματοποιήθηκαν μόλις 65 προσλήψεις φιλολόγων ΕΑΕ. Πιο συγκεκριμένα, αν και η ΔΙΔΕ Α΄ Αθήνας καταχώρησε 54 κενά για Παράλληλη Στήριξη (ΠΣ) και 6 για Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) πραγματοποιήθηκαν μόλις 11 και 3 προσλήψεις αντίστοιχα. Ανάλογη η κατάσταση και στη Β΄ Αθήνας, η διεύθυνση της οποίας καταχώρησε 18 κενά ΠΣ και υλοποιήθηκαν μόλις 4 προσλήψεις.

Ομοίως και στη Γ΄ Αθήνας, η οποία καταχώρησε 23 κενά ΠΣ και πραγματοποιήθηκαν μόνο 11 προσλήψεις. Ακόμα χειρότερη είναι η περίπτωση της Δ΄ Αθήνας, στην οποία καταχωρήθηκαν 25 ανάγκες για ΠΣ και 12 ανάγκες για ΤΕ και πραγματοποιήθηκαν μόνο 6 και 7 προσλήψεις αντίστοιχα. Ίδια εικόνα και στη Δυτική Αττική, όπου πραγματοποιήθηκαν μόλις 3 προσλήψεις ΠΣ για 14 καταχωρημένες ανάγκες.

Τέλος, στην περίπτωση της Ανατολικής Αττικής δηλώθηκαν 36 κενά ΠΣ και το ΥΠΑΙΘ προσέλαβε μόνον 8 φιλολόγους ΕΑΕ. Δυστυχώς, η ίδια κατάσταση επικρατεί στο σύνολο της χώρας με τα κενά στην ΕΑ να υπερβαίνουν τα 440. Καθώς η εξασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής και προσβασιμότητας στην εκπαίδευση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε παιδί και υποχρέωση για την Πολιτεία.

Ερωτάται η υπουργός:

1. Για ποιο λόγο δεν έχετε μεριμνήσει για την κάλυψη των 442 κενών Φιλολόγων ΕΑ σύμφωνα με τις καταχωρήσεις αυτών από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της επικράτειας; Ποια είναι τα επίσημα στοιχεία που διαθέτετε;

2. Δεσμεύεστε να προβείτε έστω και τώρα στις αναγκαίες προσλήψεις που απαιτούνται για να πληρωθούν τα παραπάνω σοβαρά κενά αναφορικά με τους Φιλολόγους Ειδικής Αγωγής;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Κρίτων Αρσένης

Δείτε σχετικά

Αποτίμηση Γ Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών Φιλολόγων ΕΑΕ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ 

Γ Φάση ειδικής-αποφάσεις πρόσληψης: Eκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23 

Δείτε επίσης

Μακρή: Μονιμοποίηση με αξιολόγηση-Ανακαλούνται διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης Δ/νσεων Εκπ/σης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση