Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως: Απολογισμός και προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας για το μέλλον

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως: Απολογισμός και προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας για το μέλλον – “Η Παιδεία Αλλάζει. Στην Πράξη  – Υποσχεθήκαμε-Υλοποιήσαμε-και με το παραπάνω”.

Απολογισμός και προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας

Σε απολογισμό της τριετούς θητείας στο ΥΠΑΙΘ και στην κοινοποίηση των προτεραιοτήτων για το μέλλον προέβη η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Στο προλογικό σημείωμα η Υπουργός ΠΑΙΘ ομιλεί περί “συνολικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ώστε να καταστεί ακόμη πιο σύγχρονο και προσβάσιμο από όλους, να εξασφαλίζει ισότιμα, ποιοτικά εφόδια σε όλα τα παιδιά και τους νέους μας, για να μπορέσουν να διεκδικήσουν τα όνειρά τους”, επισημαίνοντας πως το φετινό σχολικό και ακαδημαϊκό έτος υλοποιούνται για πρώτη φορά σημαντικές καινοτομίες, ενώ συνεχίζουν να εφαρμόζονται όσα ίσχυσαν από πέρυσι.

Ενδεικτικά παραθέτει η κα Κεραμέως πως:

1ον. Οι μαθητές ξεκινούν πια την υποχρεωτική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ετών μαθαίνοντας και αγγλικά, έρχονται σε επαφή με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, σε ένα καλύτερα εξοπλισμένο και πιο συμπεριληπτικό περιβάλλον, ενώ η αποστήθιση δίνει τη θέση της στην κριτική σκέψη.

2ον. Το ολοήμερο σχολείο επεκτάθηκε ως τις 5:30 μμ και εμπλουτίστηκε με δημιουργικό περιεχόμενο, οι εκπαιδευτικοί όμιλοι προσφέρουν δωρεάν νέα αντικείμενα και δράσεις, τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία διπλασιάστηκαν, ενώ δημιουργήθηκαν Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε ολόκληρη τη χώρα.

3ον. Οι εκπαιδευτικοί αποκτούν τον κεντρικό ρόλο που αξίζουν: με 25.000 μόνιμους διορισμούς, με επιμορφώσεις, με βελτιωτική αξιολόγηση, με μεγαλύτερη αυτονομία, είναι ουσιαστικοί συμμέτοχοι των πολιτικών μας, ενώ αποκτούν εργαλεία για τη δουλειά τους, ψηφιακά, μαθησιακά, υποστηρικτικά.

4ον. Οι παιδαγωγικοί σύμβουλοι-μέντορες υποστηρίζουν τους νεότερους, ενώ οι ενδοσχολικοί συντονιστές ενισχύουν τη σχολική μονάδα ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

5ον. Οι φοιτητές, οι πανεπιστημιακοί, οι ερευνητές διευρύνουν τους ορίζοντές τους: τα Πανεπιστήμιά μας έχουν πλέον όλες τις θεσμικές ελευθερίες να διαμορφώσουν την ακαδημαϊκή τους ταυτότητα, να προαγάγουν την έρευνα, να ανοιχτούν περισσότερο στην κοινωνία, να γίνουν πιο εξωστρεφή και πιο αποτελεσματικά, να έχουν προσωπικό επιλεγμένο με πιο διαφανείς διαδικασίες και ένα ποιοτικό, ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον.

6ον. Οι σπουδαστές μας ακολουθούν πλέον τον αναβαθμισμένο -και άμεσα συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας και την επαγγελματική αποκατάσταση- δρόμο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που συνιστά πια μία σοβαρή εναλλακτική οδό, ελκυστική και με προοπτικές.

Απολογισμός και προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας

Ακολούθως η Υπουργός θέτει τις ακόλουθες προτεραιότητες για το μέλλον

Δείτε

Προσεχώς: Νέο σύστημα διορισμών-Προσλήψεις Ψυχολόγων, Κ.Λ, Σχολ. Νοσηλευτών-Αξιολόγηση-Επέκταση ωραρίου σχολείου-Προγράμματα σπουδών ΣΜΕΑΕ 

Απολογισμός και προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας

Α. Γενικές

  • Πλήρης εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων με εμβληματικές δράσεις την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του νέου νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ
  • Πλήρης απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ολοκλήρωση όλων των επενδύσεων από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους
  • Νέο οργανόγραμμα και αναδιάρθρωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Β. Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και Ειδική Αγωγή

  • Νέο σύστημα διορισμού/επιλογής εκπαιδευτικών στη βάση διαγωνισμού ΑΣΕΠ
  • Περαιτέρω επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό – περαιτέρω διορισμοί για να απομακρυνθούμε από τη στρεβλή εφαρμογή του καθεστώτος των αναπληρωτών, καθώς και προσλήψεις ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και σχολικών νοσηλευτών
  • Έμφαση στην ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών
  • Επέκταση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
  • Δημιουργία προγραμμάτων σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένων ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
  • Αναβάθμιση και στήριξη της λειτουργίας των εξειδικευμένων σχολείων, όπως μουσικών, καλλιτεχνικών
  • Επέκταση ωραρίου σχολείου και μείωση διαβάσματος στο σπίτι, ειδικά στις μικρές τάξεις
  • Πλήρης επέκταση ολοήμερου στο 100% των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών ως τις 17:30
  • Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής μέσα στα σχολεία
  • Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας μέσα στα σχολεία
  • Νέο πλαίσιο για σχολεία εξωτερικού

Γ. Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση

  • Όλα τα ΕΠΑ.Λ. να λειτουργούν όπως τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. σε ό,τι αφορά την επιλογή των Τομέων, την πρακτική άσκηση, τα επιπλέον ειδικά μαθήματα
  • Δημιουργία ζώνης επιχειρηματικότητας και καινοτομίας η οποία δίνει τη δυνατότητα στην εκπαιδευτική μονάδα και τις τοπικές επιχειρήσεις να διαμορφώσουν από κοινού ένα σύνολο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στα Δημόσια Ι.Ε.Κ.
  • Δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο (πιστοποίηση της μη-τυπικής και άτυπης μάθησης) μέσω μικροδιαπιστευτηρίων (microcredentials)
  • Δημιουργία ξενόγλωσσων τμημάτων στα Δημόσια ΙΕΚ για την προσέλκυση ξένων σπουδαστών
  • Επέκταση του δικτύου των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας

Δ. Ανώτατη Εκπαίδευση

  • Έμφαση στα 3ετή προγράμματα/σχολές εφαρμοσμένων επιστημών Θέσπιση ψηφιακών συγγραμμάτων – Προσβάσιμα ηλεκτρονικά συγγράμματα για φοιτητές με αναπηρίες
  • Περαιτέρω αξιοποίηση σχημάτων Σ.Δ.Ι.Τ. για την κάλυψη των αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για φοιτητικές εστίες)
  • Ψηφιοποίηση διαδικασιών παροχής σίτισης και στέγασης στους φοιτητές
  • Στήριξη και επέκταση ξενόγλωσσων προγραμμάτων για την προσέλκυση φοιτητών από το εξωτερικό

Ε. Θρησκεύματα

  • Νέο πλαίσιο για τους χώρους λατρείας
  • Νέο πλαίσιο για τα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια Θράκης
  • Νέο πλαίσιο για κληρικούς ομογένειας

Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση Η Παιδεία Αλλάζει. Στην Πράξη

Δείτε επίσης

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Ασκηση ιδιωτικού έργου: Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ για 10ωρο και εμπορική ιδιότητα-Αμοιβές | Παράθεση νομοθεσίας 

Ωράριο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Απαλλαγή μαθητών από Θρησκευτικά-Φυσική Αγωγή-Μουσική: Oρίζονται όροι και προϋποθέσεις σε Υ.Α

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση