Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως-εκπαιδευτικοί: Μείζονος σημασίας η αύξηση μισθών-Τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά στην εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως-εκπαιδευτικοί: Μείζονος σημασίας η αύξηση μισθών-Τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά στην εκπαίδευση-Τι θα άλλαζε-Γιατί να την ψηφίσουν οι πολίτες – Συνέντευξη στον “Ελεύθερο Τύπο”.

Κεραμέως-εκπαιδευτικοί

Συνέντευξη παραχώρησε στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” και στη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, ενόψει των Βουλευτικών εκλογών της 21ης.05.2023, στην οποία τοποθετήθηκε μεταξύ άλλων για την αύξηση μισθών των εκπαιδευτικών, για το σημαντικότερο επίτευγμά της και το τι θα άλλαζε αν της δινόταν η ευκαιρία, για το τι θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά, για την ψήφο των 17ρηδων, για την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τα σχόλια για «IΕΚ Φούφουτος» και για τους λόγους που πρέπει να την ψηφίσουν στις εκλογές.

Αναλυτικά

Ερώτηση δημοσιογράφου

Για πρώτη φορά οι 17χρονοι θα προσέλθουν στις κάλπες. Θεωρείτε ότι θα υπάρχει συμμετοχή και όσο κοντά είναι η Ν.Δ. στους νέους.

Απάντηση Ν. Κεραμέως

Το καθήκον μας ως Νέα Δημοκρατία είναι να πάμε εμείς στους νέους. Είναι γεγονός ότι οι νέοι μας ενημερώνονται με διαφορετικό τρόπο. Πρέπει εμείς να τους βρούμε, να τους προσεγγίσουμε, να τους ενημερώσουμε, γι αυτό και έχετε δει ότι υπάρχει μια πιο ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και στο Tik Tok, το οποίο ακολουθούν πάρα πολύ οι νέοι. Στόχος της πολιτικής μας στο υπουργείο Παιδείας αλλά και ευρύτερα, είναι να δίνουμε στις νέες και στους νέους μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, η επόμενη γενιά να γίνει καλύτερη από την προηγούμενη.

Ερώτηση δημοσιογράφου

Ποιο θεωρείτε το σημαντικότερο επίτευγμά σας και τι θα αλλάζατε;

Απάντηση Ν. Κεραμέως

Αυτό για το οποίο εργαστήκαμε πάρα πολύ σκληρά είναι για τη συνολική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο και τη δια βίου μάθηση. Καταλυτικός παράγοντας για την ολιστική αυτή μεταρρύθμιση ήταν η διάρκεια της θητείας στο υπουργείο Παιδείας, και είμαι πολύ ευγνώμων στον Κυριάκο Μητσοτάκη που είχα τη δυνατότητα να υπηρετήσω για πλήρη θητεία το υπουργείο αυτό. Θεωρώ ότι η χώρα στη Μεταπολίτευση έχει υποφέρει από το γεγονός ότι ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας, σε όποιο κόμμα κι αν ανήκει , δεν είχε συνήθως διάρκεια στη θητεία του. Εμείς επικεντρωθήκαμε στη συνολική μεταρρύθμιση της Παιδείας, από κάτω προς τα πάνω, κι αν ξεχώριζα κάτι αυτό θα ήταν η αλλαγή νοοτροπίας. Δίνομε μεγαλύτερη έμφαση στις δεξιότητες, στην αξιολόγηση, στη στενότερη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην προώθηση της αριστείας μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Οριζόντια αλλαγή νοοτροπίας, λοιπόν σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.

Ερώτηση δημοσιογράφου

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι αλλαγές στην εκπαίδευση θέλουν χρόνο και κάθε χρονιά υλοποίησης μιας μεταρρύθμισης, η εφαρμογή είναι και καλύτερη. Τι θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά;

Απάντηση Ν. Κεραμέως

Το πρώτο για το οποίο μετανιώνω είναι ότι τo πρώτο διάστημα στο υπουργείο απορροφήθηκα σε κάποιο βαθμό από την καθημερινότητά του και τη γραφειοκρατία της διοίκησης και δεν πήγαινα τόσες πολλές επισκέψεις σε εκπαιδευτικές δομές. Φρόντισα βέβαια μετά να αναπληρώσω το χαμένο έδαφος, καθώς επισκέφθηκα πάνω από 400 σχολεία.

Για την επόμενη 4ετία θεωρώ μείζονος σημασίας την αύξηση των μισθών των εκπαιδευτικών. Εχουμε αυξήσει τις απαιτήσεις και οφείλουμε να αμείβουμε καλύτερα τους λειτουργούς της εκπαίδευσης.

Ερώτηση δημοσιογράφου

Η Παιδεία βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του ΣΥΡΙΖΑ. Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, σχόλια για «IΕΚ Φούφουτος» και εναντίωση στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Πώς σχολιάζετε τις δηλώσεις του κ. Αλέξη Τσίπρα;

Απάντηση Ν. Κεραμέως

Χυδαίος λαϊκισμός. Είμαι οχτώ χρόνια στην πολιτική και δεν θυμάμαι ποτέ κάτι παρόμοιο, λίγες ημέρες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις. Τα παιδιά μας είναι στην τελική ευθεία της προσπάθειάς τους, και θεωρώ αδιανόητο πρώην πρωθυπουργός και αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης να παίζει με αυτόν τον τρόπο για ψηφοθηρικούς, καθαρά, λόγους με την αγωνία των παιδιών μας. Ο κ. Τσίπρας θέλει να εισάγονται εκ νέου με 1 στα 20 στα πανεπιστήμια, αδιαφορώντας για το αν τα παιδιά αυτά θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν. Ετσι εξασφαλίζει το μέλλον τους, τα όνειρά τους; Απλά τους τάζει λαγούς με πετραχήλια, τους χαϊδεύει τα αφτιά, προκειμένου να πάρει ψήφους. Οσο για το «ΙΕΚ Φούφουτος», πρόκειται για αδιανόητη απαξίωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης μέσα από μία τέτοια φράση. Είναι πραγματικά -κατά τη γνώμη μου- ντροπιαστικό. Σχετικά με την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων; Υποκρισία. Δεν μπορείς να έχεις επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικράτειας έναν αναπληρωτή καθηγητή ενός εκ των πιο γνωστών μη κρατικών πανεπιστημίων στον κόσμο, του Χάρβαρντ, και ταυτόχρονα να αρνείσαι για τη χώρα σου την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.

Ερώτηση δημοσιογράφου

Γιατί να σας ψηφίσουν, προσωπικά, στις εκλογές;

Απάντηση Ν. Κεραμέως

Θα έλεγα τρεις λόγους στους πολίτες του Βόρειου Τομέα. 0 πρώτος λόγος είναι γιατί υπήρξα απολύτως συνεπής σε αυτά που υποσχέθηκα. Μπορεί κάποιος να μη συμφωνεί με επιμέρους μεταρρυθμίσεις, όμως όλα όσα υποσχεθήκαμε το 2019 έγιναν. Δεύτερον, δεν έκανα βήμα πίσω στην υλοποίηση όλων όσα είχα υποσχεθεί, παρά τις σφοδρές αντιδρά- σεις, τόσο της αντιπολίτευσης όσο και συνδικαλιστικών ηγεσιών. Ο τρίτος λόγος είναι γιατί είμαι απολύτως αποφασισμένη να προχωρήσω μπροστά στις μεταρρυθμίσεις, τις οποίες έχει αναδείξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τη χώρα την επόμενη τετραετία.

Δείτε επίσης

Υπηρεσιακές μεταβολές-εκλογές: Δόθηκε άδεια στο ΥΠΑΙΘ από το ΣτΕ για προπαρασκευαστικές ενέργειες 

Λήξη μαθημάτων Δημοτικών-Γυμνασίων-Λυκείων-Ημερομηνίες εξετάσεων και Πανελλαδικών 2023  

Κλειστά σχολεία-εκλογές: Δε θα λειτουργήσουν Παρασκευή 19 και Δευτέρα 22 Μαΐου 2023 | Εγγραφο

Σύγκριση 8ετίας στην εκπαίδευση 2015 έως 2023 | Αρθρο 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση