Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για 12χρονη: Είχε μια μέρα απουσία-Εχουμε τους περισσότερους ΚΛ και Ψυχολόγους στα σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για 12χρονη: Είχε μιας μέρας απουσία από την αρχή της χρονιάς-Εχουμε τους περισσότερους Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς στα σχολεία.

Κεραμέως για 12χρονη

Στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή “Μπρα ντε φερ” με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή μίλησε μεταξύ άλλων η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως για την 12χρονη μαθήτρια και τον αποτροπιασμό που προκαλούν οι αποκαλύψεις της κακοποίησής της που βλέπουν το φως τη δημοσιότητας.

“Το παιδί είχε απουσιάσει μόνο μια μέρα από την αρχή της χρονιάς”, δήλωσε η Υπουργός τονίζοντας χαρακτηριστικά:

“Επικοινωνήσαμε και με το διευθυντή του Δημοτικού για να δούμε ακριβώς ποια ήταν η πορεία κι όλα αυτά όπως καταλαβαίνετε διερευνώνται από τις αρχές. Γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες τα τελευταία τρία χρόνια προκειμένου να συνδράμουμε και το κοινωνικό έργο στον τομέα αυτό. Να πω ενδεικτικά για παράδειγμα αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχουμε τους περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία, ιδιαιτέρως δε μετά την πανδημία”.

Η Υπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναφέρθηκε και σε άλλα θέματα, όπως τους Μέντορες στα σχολεία, την πανεπιστημιακή Αστυνομία, την βιβλιοθήκη του ΑΠΘ κ.α.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη της Υπουργού

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Να ξεκινήσουμε από την αυτονόητη αντίδραση κάθε ανθρώπου που διαβάζει αυτά τα στοιχεία που βγαίνουν στη δημοσιότητα τα οποία δεν μπορούν παρά να μας γεμίσουν με φρίκη, με αποτροπιασμό, με πραγματική αγανάκτηση γι’ αυτά τα οποία βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Από εκεί και πέρα είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι χύνεται άπλετο φως. Είναι πολύ σημαντικό ότι προχωράνε πάρα πολυ γρήγορα οι έρευνες, κι αυτό πρέπει να αναφερθεί. Τώρα σε ότι αφορά το συγκεκριμένο παιδί πρώτα από όλα να διευκρινίσω ότι το παιδί πήγαινε κανονικά σχολείο. Δηλαδή φέτος παράδειγμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς είχε λείψει μόνο μια μέρα. Εμείς παρότι το θέμα δεν αφορά αμέσως εμάς αλλά η άμεση αντίδραση ήταν να επικοινωνήσουμε με το σχολείο, το παιδί είχε απουσιάσει μόνο μια μερα από την αρχή της χρονιάς.

Όταν ήταν στο Δημοτικό εκεί είχε περισσότερες απουσίες, πάντοτε εντός του επιτρεπτού ορίου, υπήρχε επαφή με την μητέρα η οποία έλεγε ότι είναι άρρωστο κτλ. Επικοινωνήσαμε και με το διευθυντή του Δημοτικού για να δούμε ακριβώς ποια ήταν η πορεία κι όλα αυτά όπως καταλαβαίνετε διερευνώνται από τις αρχές. Γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες τα τελευταία τρία χρόνια προκειμένου να συνδράμουμε και το κοινωνικό έργο στον τομέα αυτό. Να πω ενδεικτικά για παράδειγμα αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχουμε τους περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία, ιδιαιτέρως δε μετά την πανδημία.

Ερωτηθείσα αν είχε αντιληφθεί κάποιος ότι το παιδί βίωνε όλες αυτές τις καταστάσεις

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: θα τα διερευνήσουν όλα αυτά οι Αρχές. …Σε ότι αφορά και τη σχολική ζωή απ’ αυτά που μας αναφέρονται έως τώρα διοτι η έρευνα είναι εν εξελίξει φαίνεται να είχε μια κανονική σχολική ζωή η οποία δεν προμήνυε σε κάτι, δεν έδινε κάποια σήματα ιδιαιτέρως προβληματικά αλλά όλα αυτά θα διερευνηθούν σε βάθος.

Αναφορικά με ένα ρεπορτάζ που είχε τίτλο ότι οι δάσκαλοι προκειμένου να μην μπλέξουν μένουν μακριά

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Νομίζω ότι αυτό αδικεί τους εκπαιδευτικούς. Πέρα από τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς μια άλλη πρωτοβουλία που έχουμε πάρει είναι ο «σύμβουλος σχολικής ζωής». Ο σύμβουλος σχολικής ζωής είναι ένας εκπαιδευτικός και θα σας ζητήσω να ανατρέξετε στα μαθητικά σας χρόνια δεν υπήρχε κάποιος εκπαιδευτικός ο οποίος είχε στενότερες σχέσεις με τους μαθητές, πήγαινες πιο εύκολα να του μιλήσεις για αυτό αυτό πλέον έχει θεσμοθετηθεί γιατί ο στόχος μας είναι ένας τα παιδιά να μιλήσουν, να μοιραστούν κάτι που τα απασχολεί είτε αφορά τα ίδια τα παιδιά είτε αφορά κάποιο συμμαθητή τους κάποιο φίλο τους. Για αυτό πλέον υπάρχει ο σύμβουλος σχολικής ζωής επιπλέον των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών, για αυτό υπάρχον οριζόντιες επιμορφώσεις που γίνονται στους εκπαιδευτικούς για το πώς ακριβώς να αντιμετωπίζουν περιστατικά τα οποία θα υποπέσουν στην αντίληψη τους και για αυτό και πιο μακροπρόθεσμα από την εκπαίδευση που θα λάβουν σήμερα τα παιδιά μας θα εξαρτηθεί τι χώρα θα έχουμε αύριο για αυτό το λόγο έχουμε εντάξει σχετικές θεματικές και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δεν αντιδρούν οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί, αντιδρούν οι ισχνές μειοψηφίες των συνδικαλιστικών ηγεσιών και θέλω να διαχωρίζω μεταξύ του σώματος των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών ηγεσιών. Δεν σας κρύβω ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν κηρύξει απεργία σε πολλά μέτρα που έχει προβεί η κυβέρνηση θυμίζω αξιολόγηση στα σχολεία, πρότυπα σχολεία, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος άρα σε σειρά πρωτοβουλιών που έχει πάρει η κυβέρνηση έχουν απεργήσει οι συνδικαλιστικές ηγεσίες. Εμείς κάθε φορά έχουμε πάει στα δικαστήρια στο βαθμό που αυτές οι απεργίες είναι παράνομες. Με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα της απεργίας άλλο όμως διεκδικώ για παράδειγμα εάν καλύτερο καθεστώς, διεκδικώ Χ εργασιακές σχέσεις κλπ και άλλο αξιώνω τη μη εφαρμογή του νόμου. Όμως το τονίζω οι μέντορες για παράδειγμα εφαρμόζονται κανονικά απλά υπάρχει η συνδικαλιστική ηγεσία η οποία αποφάσισε να κηρύξει απεργία η οποία κρίθηκε παράνομη από δύο δικαστήρια της χώρας. Είμαστε απολύτως αποφασισμένοι να μην κάνουμε βήμα πίσω, να προχωρήσουμε μπροστά.

Ερωτηθείσα αν η 12χρονη συνεχίζει κανονικά το σχολείο

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Η 12χρονη αυτή τη στιγμή δίνει συνεχώς καταθέσεις, είναι σε ένα πολύ ιδιαίτερο καθεστώς και προφανώς χύνει και άπλετο φως που χρειάζονται οι αρχές άρα αυτή τη στιγμή όχι δεν πάει στο σχολείο. Δίνει συνεχείς καταθέσεις οι οποίες είναι πάρα πολύ σημαντικές για την περαιτέρω εξιχνίαση αυτών των πρωτοφανών καταγγελιών.

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Υπάρχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για την υποστήριξη και της σχολικής κοινότητας γιατί ένα είναι το παιδί και ένα δεύτερο είναι ο περίγυρος, η σχολική κοινότητα, οι συμμαθητές, οι εκπαιδευτικοί. Από την πρώτη στιγμή έχουμε φροντίσει ούτως ώστε να υπάρχει υποστηρικτική δομή στο σχολείο και έχουμε συνεργαστεί και με το δήμο για κοινωνικούς λειτουργούς.

ΔΗΜ: Θα γυρίσει το παιδί σε αυτό το σχολείο όταν θα έρθει η ώρα ή πρέπει να πάει αλλού;

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Σε αυτές τις καταστάσεις είναι πάρα πολύ σημαντική η κανονικότητα. Είναι πολύ σημαντικό το παιδί να επανέλθει σε μια κανονικότητα, να επανέλθει στην φυσιολογική ζωή για την ομαλή εξέλιξη και του ίδιου του παιδιού αλλά όλα αυτά θα μας τα πουν οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί για αυτό επενδύουμε πάρα πολύ σε αυτούς, για αυτό έχουμε πάνω από 3.000 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία μας.

Ερωτηθείσα αν έχουν στείλει κάποιον ειδικό στο Χαμόγελο του παιδιού για να στηρίξει τη 12χρονη

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Από την πρώτη στιγμή έχουνε γίνει επαφές για την ψυχολογική στήριξη του παιδιού μέσω δομών υποστήριξης του υπουργείου Παιδείας και των εποπτευόμενων φορέων και υπάρχει άμεση συνδρομή στο κομμάτι αυτό το οποίο το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό. Αλλά τονίζω ότι κανείς πρέπει να σκεφτεί και μακροπρόθεσμα γιατί από την εκπαίδευση που λαμβάνουν σήμερα τα παιδιά μας εξαρτάται τι κοινωνία θα έχουμε αύριο, για αυτό το λόγο έχουμε εντάξει στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα μαθήματα όπως η σεξουαλική αγωγή. Για εμάς αποστολή του σχολείου είναι προφανώς να μάθει γράμματα στα παιδιά αλλά δεν είναι η μόνη, για εμάς αποστολή του σχολείου είναι να δώσει μια πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά. Να ξέρει ιστορία και μαθηματικά αλλά να ξέρει ότι δεν παρκάρεις στην ράμπα των αναπήρων. Να ξέρει πως βάζεις όρια στη δική σου συμπεριφορά σεβόμενος το συνάνθρωπό σου. Για αυτο επιμείναμε πολύ τα εργαστήρια δεξιοτήτων να εισαχθούν από την ηλικία των 4 ετών, από το Νηπιαγωγείο όλο το Δημοτικό και το Γυμνάσιο για να μπουν αυτές οι βάσεις σε θέματα που ειναι μείζονος σημασίας κατά τη γνώμη μας.

Για το Νηπιαγωγείο

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Το Νηπιαγωγείο πλέον στη χώρα μας ξεκινάει μια χρονιά πιο νωρίς , αντί για την ηλικία των 5 ετών ξεκινάει από την ηλικία των 4 ετών το οποίο είναι πολύ σημαντικό γιατί τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 6 ετών είναι σφουγγάρια. Απορροφούν με μια φοβερή ικανότητα γνώσεις και δεξιότητες και δεν σας κρύβω ότι πρώτο μέλημά μου στο υπουργείο δεν ήταν οι πανελλαδικές εξετάσεις, δεν ήταν το πανεπιστήμιο, το πρώτο μέλημά μου ήταν το Νηπιαγωγείο γιατί αν δεν επενδύσεις πρώτα απ’ όλα στα θεμέλια, στις βάσεις μετά μπορεί να είναι αργά.

Για την πανεπιστημιακή αστυνομία

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Όλα προχωρούν κανονικά. Ξέρετε ότι από την αρχή της θητείας έχουμε επενδύσει πάρα πολύ σε ένα πιο ασφαλές , πιο υγιές ακαδημαϊκό περιβάλλον για αυτό και η πρώτη –πρώτη ρύθμιση που ψήφισε η κυβέρνηση ήταν η αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια. Σας θυμίζω ότι μέχρι τότε είχαμε 10-15 περιστατικά βίας και ανομίας την ημέρα στα πανεπιστήμια, είχαμε στην ΑΣΟΕ μπροστά ένα παραεμπόριο και με το που ερχόταν η αστυνομία μπαίναν όλοι μέσα στο πανεπιστήμιο επικαλούμενοι το άσυλο. Ποιο άσυλο; Εμείς θέλουμε άσυλο ιδεών όχι άσυλο εγκληματιών. Για αυτό η πρώτη ρύθμιση που ψηφίσαμε και αυτή είναι που εφαρμόζεται και χάρη στην οποία γίνονται όλες αυτές οι επιτυχημένες επεμβάσεις, ήταν η αποκατάσταση του ασύλου. Ένα μέτρο εξ αυτών ήταν οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων οι οποίες περιπολούν και των οποίων η αποστολή είναι κυρίως αποτρεπτική, ο στόχος δηλαδή είναι να αποτρέπουν την τέλεση αξιόποινων πράξεων. Να υπογραμμίσω ότι δραστηριοποιούνται σε πολύ συγκεκριμένα ιδρύματα γιατί το πρόβλημα δεν είναι οριζόντιο, δεν αφορά όλα τα πανεπιστήμια της χώρας. Με βάση το σχεδιασμό της ΕΛΑΣ υπηρετούν τα μέλη της ομάδας προστασίας και τονίζω μόνο στα πανεπιστήμια εκείνα που έχει διαπιστωθεί πρόβλημα.

Ερωτηθείσα αν έχει ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία της πανεπιστημιακής αστυνομίας

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχει ξεκινήσει. Είναι άλλο οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και άλλο η ελεγχόμενη είσοδος. Η ελεγχόμενη είσοδος έχει ξεκινήσει και αυτή, γίνονται διεθνείς διαγωνισμοί αλλά έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση. Είδατε στη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα ξεκίνησε η εγκατάσταση των τουρνικέ και τα σπασαν και εμείς τι κάναμε; Ξαναφτιάχτηκαν. Να σας θυμίσω ότι όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του το μετρό κάθε μέρα είχαμε περιστατικά όπου ερχόντουσαν κάποιοι και τα σπάγανε, τώρα πλέον κανείς άρα τι χρειάζεται; Υπομονή, επιμονή και πολιτική βούληση την οποία αυτή η κυβέρνηση διαθέτει.

Ερωτηθείσα για την βιβλιοθήκη στο ΑΠΘ

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Προχωράει κανονικά σε εξαιρετική συνεργασία με τη διοίκηση του πανεπιστημίου και προφανώς η διοίκηση συνεργάζεται και με τις αρχές όταν αυτό χρειάζεται .

Για τα αμερικανικά πανεπιστήμια

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Τον επόμενο μήνα έρχονται στη χώρα μας 30 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια από τα καλύτερα του κόσμου. Έρχονται για να συνεργαστούν με τα δικά μας πανεπιστήμια, να κάνουν διπλά προγράμματα, κοινά προγράμματα, κοινά ερευνητικά ινστιτούτα, αγγλόφωνα προγράμματα, καλοκαιρινά προγράμματα. Για παράδειγμα το πανεπιστήμιο Yale έχει ξεκινήσει μια συνεργασία με το πανεπιστήμιο Αθηνών για να φτιάξουν από κοινού ένα κοινό ερευνητικό ινστιτούτο, οι δικοί μας φοιτητές λοιπόν θα συνεργαστούν με τους καλύτερους φοιτητές. Δεν είχαν γίνει τόσα χρόνια και γίνονται τώρα γιατί έχουν γίνει τρία πράγματα το πρώτο είναι ότι έχουμε απελευθερώσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο. Πλέον τα πανεπιστήμια είναι ελεύθερα να κάνουν κοινά προγράμματα, διπλά προγράμματα, αγγλόφωνα προγράμματα, καλοκαιρινά προγράμματα. Δεύτερον έχουμε δώσει κονδύλια για παράδειγμα βγάλαμε μια πρόσκληση ΕΣΠΑ 20 εκατομμυρίων ευρώ για αγγλόφωνα προγράμματα. Κατατέθηκαν προτάσεις 208 αγγλόφωνα προγράμματα. … Όταν ξεκινήσαμε το ’19 την προσπάθεια για τα αγγλόφωνα προγράμματα εγώ λάμβανα εξώδικα από κάποιους που μου λέγανε μη ξεχάσουμε ποια είναι η γλώσσα μας, τρία χρόνια μετά συμμετέχουν όλα τα πανεπιστήμια και μάλιστα υπάρχει και ένας ευγενής συναγωνισμός μεταξύ τους.

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είμαι απολύτως αποφασισμένη να φέρω εις πέρας πρώτα απ’ όλα αυτά που υποσχεθήκαμε στον ελληνικό λαό.

ΔΗΜ: Είστε θεούσα, είστε σκληρή δεξιά, είστε τσαμπουκάς, είστε φιλελεύθερη, τι είστε από όλα;

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είμαι φιλελεύθερη προοδευτική πολιτικός.

Για το κυβερνητικό έργο

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε το πολύ σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο το οποίο έχει γίνει τρία χρόνια τώρα. Αφενός πρέπει να επικοινωνηθεί αυτό το έργο, δεν υπάρχει αμφιβολία γιατί ο κορονοϊός σε μεγάλο βαθμό έχει επισκιάσει το πολύ σημαντικό κυβερνητικό έργο σε όλους τους τομείς αλλά από την άλλη συνεχίζεται και μέχρι τελευταία μέρα της θητείας του Κυρ.Μητσοτάκη και μέχρι να τοποθετηθεί εκ νέου ο ελληνικός λαός κατά πόσο επιθυμεί ή όχι να συνεχιστεί αυτή η πορεία εμείς θα εργαζόμαστε μέρα νύχτα προκειμένου να κάνουμε την Ελλάδα ακόμη καλύτερη, να την βελτιώσουμε σε όλους τους τομείς. Και σε ότι αφορά την παιδεία θα εργαζόμαστε νυχθημερόν προκειμένου να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας.

Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι έχουνε βάλει κάποιες βάσεις που δεν μπορούν να ακυρωθούν

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Εμείς πιστεύουμε ότι ο ελληνικός λαός θα αναγνωρίσει αυτό το έργο της κυβέρνησης και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχει συνέχεια. Υπάρχουν πολλές αλλαγές που έχουν γίνει στην παιδεία για τις οποίες το κρίσιμο στοιχείο για μένα είναι η κοινωνία. Τις αγκαλιάζει η κοινωνία; Βάλαμε αγγλικά στο νηπιαγωγείο αυτό σημαίνει ότι κάθε 4χρονο στη χώρα κάνει αγγλικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται ο γονιός να πληρώσει 150-200€ το μήνα για να κάνει αγγλικά. Πόσο εύκολο είναι να έρθει κάποιος και να πει «δεν θέλω τα παιδιά να κάνουν αγγλικά»; Αλλά σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για να συνεχιστεί στην ολότητά του αυτό το έργο είναι σημαντικό να υπάρχει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ.

Δείτε επίσης

Μακρή-Γ Φάση προσλήψεων: Από εβδομάδα τα αιτήματα Παράλληλης-38.934 αναπληρωτές έως σήμερα 

Εγκαίνια ΕΝΕΕΓΥΛ Τρικάλων παρουσία της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως

Ενισχυτική ειδικών μαθημάτων: Οδηγίες πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών 

Προκήρυξη 8Κ/2022 ΑΣΕΠ: 70 θέσεις Δ/κών-Κοιν. Λειτουργών-Πληροφορικής-Μηχανικών σε ΔΥΠΑ-ΟΠΕΚΑ-ΜΤΠΥ-ΝΑΤ-ΕΚΚΑ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση