Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για καινοτομίες στα σχολεία-αξιολόγηση εκπαιδευτικών-θέρμανση αιθουσών-φοιτητική στέγη-μέτρα covid

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για καινοτομίες στα σχολεία-αξιολόγηση εκπαιδευτικών-θέρμανση αιθουσών-φοιτητική στέγη-μέτρα covid-απαλλαγή μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Στην εκπομπή της ΕΡΤ “Συνδέσεις” μίλησε σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, για τις καινοτομίες με τις οποίες θα ανοίξουν τα σχολεία την προσεχή Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για τα επιδημιολογικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού στα σχολεία, για το ζήτημα της θέρμανσης σχολικών αιθουσών, τη Φοιτητική Στέγη, την απαλλαγή μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Για το άνοιγμα των σχολείων ανέφερε 4 καινοτομίες

1η καινοτομία οι μόνιμοι διορισμοί

Η πραγματοποίηση των μόνιμων διορισμών επιτρέπει το άνοιγμα των σχολείων με περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς από ποτέ.

2η καινοτομία το Ολοήμερο σχολείο μέχρι τις 17.30

Σε 5.000 τμήματα στα μισά σχολεία της χώρας το Ολοήμερο θα διαρκεί ως τις 17.30 αντί για 16.00, με ενισχυμένο και εμπλουτισμένο Πρόγραμμα.Οι εγγραφές για το διευρυμένο Ολοήμερο θα είναι ανοικτές ως τις 12 Σεπτεμβρίου.

3η καινοτομία οι Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας, κάθε σχολείο παίρνει πρωτοβουλίες από αθλήματα και χορό μέχρι πειράματα και κατασκευές

4η καινοτομία οι Μέντορες

Παλαιότεροι εκπαιδευτικούς θα αναλαμβάνουν ρόλο συμβούλου με στόχο να εμπνεύσουν, να προσανατολίσουν και να υποστηρίξουν κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη.

Για το ζήτημα της αξιολόγησης η Υπουργός παρέθεσε τρία επίπεδα 

Α επίπεδο

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας η οποία έχει ολοκληρωθεί κατά 99,7% και αντιμετωπίζει πιθανά προβλήματα όπως επί παραδείγματι θέματα εξωστρέφειας.

Β Επίπεδο

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, με εφαρμογή της Ελληνικής Πίζα για πρώτη φορά, η οποία έδειξε καλύτερα αποτελέσματα στο Δημοτικό και πιο προβληματικά αποτελέσματα στο Γυμνάσιο.

Γ Επίπεδο

Φέτος ξεκινά η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία θα γίνεται από τρία πρόσωπα, τον Διευθυντή του σχολείου, τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου και από τον Σύμβουλο ειδικότητας, ως βελτιωτικό μέτρο δασκάλων και εκπαιδευτικών.

Για τα επιδημιολογικά μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού στα σχολεία είπε:

Η απόφαση της Επιτροπής των ειδικών ήταν ομόφωνη. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχουν μέτρα για τον κορονοϊό στα σχολεία και δεν υπάρχει νόημα δημιουργίας μιας φούσκας στα σχολεία ενώ όλα τα παιδιά στη συνέχεια έχουν απογευματινές δραστηριότητες, όπου δεν υπάρχουν μέτρα.

Για το θέμα του εξαερισμού στις σχολικές αίθουσες δεν πρότεινε κάτι η Επιτροπή των ειδικών.

Για τη θέρμανση στα σχολεία είπε:

Το Υπουργείο Εσωτερικών καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες και έχει ενισχύσει τις σχολικές επιτροπές των Δήμων για τις πρόσθετες χρηματοδοτικές ανάγκες θέρμανσης.

Για τη Φοιτητική στέγη είπε:

Η κυβέρνηση λαμβάνει ειδικά μέτρα για τη φοιτητική στέγη, είναι έτοιμες Εστίες στην Κρήτη, τη Θεσσαλία και την Θράκη ενώ αναμένεται η ολοκλήρωση Εστιών στη Δυτική Αττική και τη Μακεδονία. Σύνολο 7.300 κλίνες.

Για την απαλλαγή μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών είπε:

Με 4 αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας καθορίζεται το πλαίσιο απαλλαγής μαθητών, η οποία ισχύει μόνο για άθεους ή αλλόθρησκους μαθητές. Συμμορφωνόμαστε με τις Αποφάσεις του ΣτΕ.

Δείτε επίσης

Προσεχώς: Νέο σύστημα διορισμών-Προσλήψεις Ψυχολόγων, Κ.Λ, Σχολ. Νοσηλευτών-Αξιολόγηση-Επέκταση ωραρίου σχολείου-Προγράμματα σπουδών ΣΜΕΑΕ 

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Ασκηση ιδιωτικού έργου: Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ για 10ωρο και εμπορική ιδιότητα-Αμοιβές | Παράθεση νομοθεσίας 

Ωράριο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Απαλλαγή μαθητών από Θρησκευτικά-Φυσική Αγωγή-Μουσική: Oρίζονται όροι και προϋποθέσεις σε Υ.Α

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply