Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για σχολική βία-κενά-κακοποίηση 12χρονης-ελλείψεις εκπ/κών στο εξωτερικό-πτώση φοιτητή ΑΠΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για σχολική βία-κενά-κακοποίηση 12χρονης-ελλείψεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό-πτώση φοιτητή από όροφο στο ΑΠΘ-Φοιτητικές Εστίες – Συνέντευξη στην ΕΡΤ.

Κεραμέως για σχολική βία-κενά-κακοποίηση 12χρονης-φοιτητικές εστίες

Στην ΕΡΤ και στην εκπομπή “Σαββατοκύριακο από τις 6” μίλησε σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και αναφέρθηκε στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας, στην κακοποίηση της 12χρονης από τον Κολωνό, στα κενά των σχολικών μονάδων, στο πρόβλημα εξεύρεσης στέγης από εκπαιδευτικούς, στο συμβάν του ΑΠΘ με την πτώση του φοιτητή από όροφο, στις Φοιτητικές Εστίες, στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και στις διαμαρτυρίες για έλλειψη εκπαιδευτικών στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα η Υπουργός ΠΑΙΘ είπε:

Για τη σχολική βία 

Μετά τον κορονοϊό έχουμε  αυξημένα κρούσματα βίας στα σχολεία. Υπάρχουν βραχυπρόσθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Στα βραχυπρόθεσμα έχουμε: α) Την πρόσληψη Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία (3.000 ανέφερε χαρακτηριστικά), β) Τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, γιατί θέλουμε τα παιδιά να μιλούν για ότι τους συμβαίνει και γ) Τις οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών.

Στα μακροπρόθεσμα εντάσσονται οι αρχές και οι αξίες που πρέπει να μεταλαμπαδεύονται στους μαθητές των σχολείων. Χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως ανέφερε τη σεξουαλική αγωγή στα σχολεία και την εμπειρία της από σχολείο της Νάξου που επισκέφθηκε πρόσφατα όπου εκείνη την ώρα της επίσκεψης γινόταν μάθημα σεξουαλικής αγωγής.

Για την κακοποίηση της 12χρονης

Φέτος η μαθήτρια έχει μια απουσία από τα μαθήματα, ενώ πέρσι είχε περισσότερες. Ομως το σχολείο επικοινωνούσε στενά με την οικογένεια την οποία και ενημέρωνε.

Για τα κενά στα σχολεία

Φέτος έχουμε τη μεγαλύτερη στελέχωση των σχολείων από ποτέ και στα κενά που παρουσιάζονται διαρκώς για διάφορους λόγους ανταποκρινόμαστε.

Για το πρόβλημα στέγης εκπαιδευτικών

Η βραχυχρόνια μίσθωση έχει δημιουργήσει προβλήματα σε κάποιες περιοχές. Ρόλο παίζει και η τοπική αυτοδιοίκηση προσφέροντας λύσεις σε ένα πρόβλημα που δεν απασχολεί μόνον τους εκπαιδευτικούς αλλά και άλλα επαγγέλματα όπως ιατρούς κ.λ.π.

Για τις Φοιτητικές Εστίες

Προχωράμε με λύσεις σε 3 επίπεδα. Το πρώτο έχει να κάνει με την αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών, πχ την Φοιτητική Εστία στου Ζωγράφου, το δεύτερο με την κατασκευή νέων, όπου ήδη δημιουργούνται 8.150 νέες κλίνες σε 5 Πανεπιστήμια και το τρίτο έχει να κάνει με την αύξηση του στεγαστικού φοιτητικού επιδόματος από το 1.000 στα 1.500 ευρώ.

Για το συμβάν με την πτώση από όροφο φοιτητή του ΑΠΘ

Η Υπουργός ανέφερε πως συνομίλησε τηλεφωνικά με τη μητέρα του φοιτητή και πως εξετάζεται η συνολική μετεγκατάσταση του campus του ΑΠΘ σε περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Η Υπουργός απάντησε στην Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Παρισιού κα Σέτα Θεοδωρίδου, η οποία μίλησε για έλλειψη εκπαιδευτικών στο Παρίσι για την οποία έχει διαμαρτυρηθεί πολλές φορές, πως πιστεύει στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και φέτος οι Αποσπάσεις εξωτερικού διενεργήθηκαν πιο γρήγορα από ποτέ. Στην Γαλλία υπηρετούν 17 εκπαιδευτικοί στα σχολεία, αλλά υπάρχουν και Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας αναγνωρισμένα και μη αναγνωρισμένα από το ΥΠΑΙΘ.

Δείτε επίσης

Στατιστικά Πρωτοβάθμιας: Στοιχεία για σχολεία-εκπ/κούς-μαθητές-Αναλογία διδακτικού προσωπικού προς μαθητές 

Σεμινάριο για Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)-ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας και Εταιρεία Ιατρικής Ψυχολογίας 

Συνταγματική η Πανεπιστημιακή Αστυνομία σύμφωνα με το ΣτΕ | Απόφαση 

 Δηλώσεις συγγραμμάτων φοιτητών από Δευτέρα 24 Οκτωβρίου έως Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply