Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως: Οι αλλαγές τη νέα σχολική χρονιά-Οι μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως: Οι αλλαγές τη νέα σχολική χρονιά-Οι μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση-Υλοποίηση επενδύσεων άνω των 100 εκατ. ευρώ για τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΠΕΠΑΛ και των θεματικών και πειραματικών Δημοσίων ΙΕΚ.

Για τις αλλαγές με τις οποίες θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά αλλά και για τις μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και στην υλοποίηση επενδύσεων άνω των 100 εκατ. ευρώ για τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΠΕΠΑΛ και των θεματικών και πειραματικών Δημοσίων ΙΕΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης, μίλησε μεταξύ άλλων η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως στον “Ελεύθερο Τύπο” και στη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη.

Οι αλλαγές τη νέα σχολική χρονιά

Η Υπουργός αναφερόμενη στις βασικές εξαγγελίες για την Παιδεία οι οποίες ολοκληρώνονται σε διάστημα τριών ετών, αλλά και στις επικείμενες μεταρρυθμίσεις την επόμενη σχολική χρονιά είπε:

“Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν συντελεστεί αρκετές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το σχολείο ξεκινάει πλέον από την ηλικία των τεσσάρων ετών, η διδασκαλία των αγγλικών ομοίως, ενώ τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διδάσκονται πλέον καθολικά σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας.

Ολοκληρώνουμε μέσα στο καλοκαίρι πάνω από 8.500 νέους διορισμούς εκπαιδευτικών, φτάνοντας το σύνολο των μόνιμων διορισμών της διετίας στους 25.000, υλοποιούμε οριζόντιες επιμορφώσεις, καταρτίσαμε νέα προγράμματα σπουδών, διπλασιάσαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

Σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις προστίθεται η χρονική επέκταση και ποιοτική αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου.

Οπως εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, από τον προσεχή Σεπτέμβριο, στα μισά τμήματα των Ολοήμερων της χώρας που ήδη λειτουργούν, δηλαδή σε πάνω από 5.000 τμήματα, το Ολοήμερο θα λειτουργεί μέχρι τις 17:30 το απόγευμα, από τις 16:00 που ισχύει σήμερα.

Η εγγραφή θα είναι ελεύθερη, χωρίς κριτήρια, για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.

Πρόκειται για ένα μέτρο με διττή στόχευση: Αφενός, την ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, με δημιουργικές δράσεις οι οποίες καθιστούν το πρόγραμμα ιδιαίτερα ωφέλιμο και ελκυστικό για τα παιδιά. Αφετέρου, τη διευκόλυνση συμμετοχής των γονέων στην αγορά εργασίας, φέροντας πιο κοντά το σχολικό ωράριο με το ωράριο των εργαζόμενων γονέων”.

Οι μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Για τις μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και για τα επόμενα βήματα ενίσχυσής της είπε:

“Η μεταρρύθμιση για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης ήταν επιβεβλημένη, καθώς μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας είναι πώς θα φέρει πιο κοντά την εκπαίδευση με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.

Με τον νέο νόμο που θεσπίσαμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση, πρώτα διαπιστώνουμε τις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, και στη συνέχεια τις λαμβάνουμε υπόψη προκειμένου να διαμορφώσουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες και τα προγράμματα σπουδών στα Επαγγελματικά Λύκεια και τα Δημόσια ΙΕΚ.

Ενα παράδειγμα: από τις ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση σήμερα στην αγορά είναι οι κατασκευαστές ιστοσελίδων (web designers).

Εχοντας ανιχνεύσει αυτήν την ανάγκη, προσφέρουμε πλέον την ειδικότητα αυτή σε 49 Δημόσια ΙΕΚ της χώρας. Φέτος ιδρύσαμε επίσης 19 νέα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (ΠΕΠΑΛ), επεκτείνοντας το δίκτυό τους σε 25, σε συνέχεια των 6 που ιδρύθηκαν για πρώτη φορά πέρυσι.

Τα επόμενα βήματά μας στοχεύουν στην επέκταση του θεσμού των ΠΕΠΑΛ και των θεματικών και πειραματικών Δημοσίων ΙΕΚ, καθώς και στην περαιτέρω ενδυνάμωση και ποιοτική τους αναβάθμιση. Κομβικό σημείο αποτελεί η υλοποίηση επενδύσεων ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ για τον εργαστηριακό εξοπλισμό τους, ένα κονδύλι που έχουμε εξασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τέλος, στόχος μας είναι η προώθηση της εξωστρέφειας των δημοσίων ΙΕΚ με τη δημιουργία ξενόγλωσσων τμημάτων και την ίδρυση συνεργασιών με ΙΕΚ άλλων χωρών”.

Ολόκληρη η συνέντευξη της Υπουργού ΠΑΙΘ κας Νίκης Κεραμέως από εδώ:  eleftherostypos.gr

Δείτε επίσης

Κατανομή προσωπικού στο Υπουργείο Παιδείας στην Κεντρική Υπηρεσία | ΦΕΚ 

Τοποθέτηση Διευθυντών Εκπαίδευσης: Η Απόφαση με τα ονόματα 

Μετατάξεις εκπαιδευτικών-ΕΕΠ 2022: Δυο αποφάσεις | Ονόματα

Μητρώο ΣΔΕ-Προσωρινός πίνακας Ένταξης υποψηφίων-Ενστάσεις από 19 έως 25.07.2022 

ΦΕΚ κατανομής μόνιμων διορισμών 2022 εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ | Τι ακολουθεί 

Αποσπάσεις εξωτερικού 2022: Για τα σχολικά έτη 2022-2023, 2023-2024, 2024-2025 και 2023, 2024 & 2025 Ν. Ημισφαιρίου

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply