Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως-προτεραιότητες παιδείας: Νέο σύστημα διορισμών-διορισμοί-αξιολόγηση-υλοποίηση μεταρρυθμίσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως-προτεραιότητες παιδείας: Νέο σύστημα διορισμών-διορισμοί-αξιολόγηση-υλοποίηση μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη ψηφιστεί-Τι είναι αυτό που την κάνει πιο υπερήφανη για το έργο της στην Παιδεία.

Κεραμέως-προτεραιότητες παιδείας

Eνα νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση και συνέχιση των μόνιμων διορισμών αποτελούν, μεταξύ άλλων, προτεραιότητες στην Παιδεία σε μια πιθανή δεύτερη τετραετία για τη Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως και τα όσα ανέφερε σε συνέντευξή της στο liberal.gr.

H Υπουργός ως προτεραιότητες τη δεύτερη τετραετία ανέφερε την περαιτέρω υλοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη ψηφιστεί και ξεκινήσει να εφαρμόζονται όπως:

“H αξιολόγηση στα σχολεία, τα νέα σχολικά βιβλία σε 166 διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ, η υλοποίηση όλων των μεταρρυθμίσεων που προβλέπονται με πόρους του ταμείου ανάκαμψης όπως οι επισκέπτες καθηγητές στα ΑΕΙ, τα βιομηχανικά διδακτορικά, τα νέα εκπαιδευτικά κέντρα καινοτομίας, νέα προγράμματα σπουδών για τις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ένα νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση και συνέχιση των μόνιμων διορισμών, απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού πληροφορικής και γλωσσομάθειας μέσα από το σχολείο, ξενόγλωσσα προγράμματα στα Δημόσια ΙΕΚ, σχολές εφαρμοσμένων επιστημών στα ΑΕΙ και περαιτέρω ψηφιοποίηση διαδικασιών όπως η σίτιση και η στέγαση των φοιτητών”.

Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με το αν υπάρχουν γενικότερες μεταρρυθμίσεις που καθυστέρησαν και αν ναι, ποιες είναι αυτές, η κα Κεραμέως επεσήμανε ότι:

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνησή μας βρέθηκε αντιμέτωπη με την παγκόσμια υγειονομική κρίση, που «πάγωσε» για μήνες πολλές δραστηριότητες σε ολόκληρο τον πλανήτη, καθώς και με την πρόσφατη ενεργειακή κρίση, στην Ελλάδα προχωρήσαμε μεταρρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα.

Πέρα από τη μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σημειώνεται σημαντική βελτίωση – ενδεικτικά – στο ψηφιακό κράτος, στα εργασιακά, στην απονομή των συντάξεων, στην υγεία, φορολογική μεταρρύθμιση με πολύ σημαντικές ελαφρύνσεις, βελτιώσεις στο καθεστώς επενδύσεων, στα πολύ σημαντικά έργα υποδομών, στην ενίσχυση του αμυντικού εξοπλισμού της χώρας, στην δικαιοσύνη. Ενδεχομένως, κάποιες από τις μεταρρυθμίσεις μας θα είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα, αν δεν υπήρχε η πανδημία. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι έγιναν και γίνονται πράξη. 

Σχετικά με το τι είναι αυτό που την κάνει πιο υπερήφανη για το έργο της στην Παιδεία και πόσο πιθανό είναι ένα πισωγύρισμα, αφού δεν υπάρχει κοινό σημείο επαφής και κατανόησης με την αντιπολίτευση είπε:

Στην πρώτη κυβερνητική μας θητεία, υλοποιήσαμε πλήρως το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, όπως παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2018 και για την εφαρμογή του οποίου μας έδωσαν εντολή οι πολίτες το 2019. Σε δύσκολα χρόνια, εν μέσω πανδημίας και παγκόσμιων κρίσεων, ολοκληρώσαμε τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Εργαστήκαμε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο και προσβάσιμο από όλους.  

Προσφέρουμε στα παιδιά μας σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν να κάνουν πράξη τα όνειρά τους, να ακολουθήσουν το δρόμο που τα ίδια έχουν επιλέξει, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους. Διαμορφώνουμε για τους εκπαιδευτικούς μας ένα περιβάλλον, στο οποίο ο ρόλος τους αναβαθμίζεται και οι επιλογές τους διευρύνονται.

Το καταλυτικό στοιχείο για να μην υπάρχει πισωγύρισμα είναι κατά τη γνώμη μου η αποδοχή των αλλαγών αυτών από την κοινωνία. Ένα παράδειγμα: έχουμε εισάγει τη διδασκαλία των αγγλικών από την ηλικία των 4 ετών (ενώ προ του 2019 η διδασκαλία ξεκινούσε στο δημοτικό). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι μία οικογένεια που μέχρι πρότινος πλήρωνε για να κάνει το παιδί της αγγλικά στην ηλικία των 4 και 5 ετών, δεν χρειάζεται πλέον να πληρώνει, και το παιδί γυρνάει από το νηπιαγωγείο έχοντας ήδη γνώσεις αγγλικής.

Όσο τις αλλαγές αυτές τις αγκαλιάζει η κοινωνία, τόσο απομακρύνεται ο κίνδυνος να έχουμε μετά από χρόνια πισωγυρίσματα. Αν έπρεπε να συνοψίσω σε μία φράση το μεταρρυθμιστικό έργο στην παιδεία, θα έλεγα ότι αυτό είναι η αναβάθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο και φτάνοντας μέχρι το Πανεπιστήμιο και τη Δια Βίου Μάθηση, με στόχο η επόμενη γενιά να είναι καλύτερη από τη δική μας. 

Με πληροφορίες από το liberal.gr

Δείτε επίσης

Νίκη Κεραμέως για σχολεία: Θα ανοίξουν κανονικά τη Δευτέρα-Τι είπε για μάσκες, απουσίες και διορισμούς 

Πλατφόρμα αιτήσεων Διευθυντών σχολείων: Απορίες υποψηφίων στη ΔΙΠΕ Χανίων-Εως 19.01 οι Πίνακες Δεκτών και Μη δεκτών υποψηφίων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση