Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως-ΣΥΡΙΖΑ: Τι απαντά στα περί χειρότερης Υπουργού Παιδείας της μεταπολίτευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως-ΣΥΡΙΖΑ: Τι απαντά στα περί χειρότερης Υπουργού Παιδείας της μεταπολίτευσης-τι λέει για την υλοποίηση του προεκλογικού προγράμματος της Ν.Δ. για την παιδεία και τη μακροβιότητα μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση.

Κεραμέως-ΣΥΡΙΖΑ

Συνέντευξη στο thetoc και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, όπου μίλησε μεταξύ άλλων:

  • Για την έλευση 30 κορυφαίων αμερικανικών Πανεπιστήμιων που επισκέφτηκαν τη χώρα μας με σκοπό τη σύναψη συνεργασιών με τα ελληνικά ΑΕΙ,
  • για το αν στόχος είναι να εγκαθιδρυθεί η παρουσία ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα από την “πίσω πόρτα”,
  • για την επιστολή-καταγγελία του καθηγητή από την Κεφαλονιά και τις συνθήκες στα ΕΠΑΛ,
  • για την υλοποίηση του προεκλογικού προγράμματος για την παιδεία και τη μακροβιότητα μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση,
  • για τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος λέει ότι είναι η χειρότερη Υπουργός Παιδείας της μεταπολίτευσης,
  • για το αν βρεθεί κάποιος άλλος στη θέση της από την ίδια κυβέρνηση, που θα “ξηλώσει” πράγματα που έχει φτιάξει.
Αναλυτικά

Για την έλευση των αμερικανικών Πανεπιστήμιων είπε:

“Είναι η μεγαλύτερη αποστολή αμερικανικών πανεπιστημίων σε οποιαδήποτε χώρα εκτός Αμερικής – αυτό δείχνει πολλά. Δεν έχουν έρθει να μας κάνουν χάρη, έχουν έρθει να συνεργαστούν γιατί διακρίνουν ότι έχουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια, εξαιρετικούς καθηγητές, εξαιρετικούς φοιτητές”.

“Δεν είναι αντιπροσωπευτική η εικόνα υποβάθμισης των ελληνικών πανεπιστημίων που ενίοτε προβάλλεται. Και είναι θλιβερό να δίδεται έμφαση σε μεμονωμένα περιστατικά, τα οποία αμαυρώνουν την συνολική εικόνα των πανεπιστημίων που είναι ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου διεθνώς”.

“Το πανεπιστήμιο Yale, από τα καλύτερα του κόσμου, ανακοίνωσε νέα συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο πλαίσιο της οποίας φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών θα μπορούν να φοιτήσουν μέχρι δύο εξάμηνα στο Yale, χωρίς δίδακτρα”.

Για το αν στόχος είναι η εγκαθίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα “από την πίσω πόρτα” είπε

“Καμία πίσω πόρτα – είμαι ευθύτατη σχετικά με το γεγονός ότι θεωρώ αδιανόητο για τη χώρα μας ακόμα να μην έχει επιτρέψει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αντίθετα με ό,τι ισχύει στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών του κόσμου, αν όχι σε όλες, και να διατηρούμε, στον 21ο αιώνα, το μονοπώλιο της κρατικής ανώτατης εκπαίδευσης. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και στην χώρα μας. Παράλληλα εργαζόμαστε πολύ σκληρά για τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια και αναβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων”.

Για την μακροβιότητα των αλλαγών στην παιδεία είπε:

“Πιστεύω ότι η ανώτατη εκπαίδευση γύρισε σελίδα, τα πανεπιστήμιά μας υποστηρίζουν με ενθουσιασμό αυτό το εγχείρημα, δύσκολα το ποτάμι γυρίζει πίσω. Το ίδιο πιστεύω και για πολλές άλλες αλλαγές, με το δεδομένο ότι η κοινωνία όχι μόνο τις στηρίζει αλλά τις απαιτεί”.

“Τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, όταν τα πρωτοεισηγήθηκα πριν από δύο χρόνια, κατηγορήθηκα σφόδρα, ότι είμαι ατζέντης των Άγγλων και των Αμερικανών και άλλα απίθανα. Δύο χρόνια μετά, κάθε τετράχρονο και πεντάχρονο παιδί σε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας κάνει αγγλικά δωρεάν στην δημόσια εκπαίδευση, χωρίς να χρειάζεται ο γονιός του να πληρώσει 80 ή 100 ή 150 € το μήνα για να κάνει το παιδί του αγγλικά. Αυτή πιστεύω ότι είναι μια αλλαγή που θα μείνει. Ποιος θα έρθει σε 10 χρόνια από σήμερα να πει, όχι, δεν θέλω τα παιδιά στα δημόσια νηπιαγωγεία να κάνουν αγγλικά;”

Για την επιστολή-καταγγελία καθηγητή και τις συνθήκες στα ΕΠΑΛ της χώρας είπε:

“Μπορεί να υπάρχουν δύσκολα περιστατικά σε κάποια σχολεία της χώρας -δεν διαχωρίζω τα ΕΠΑΛ- όταν υπάρχει έξαρση της βίας γενικώς, και όχι μόνο στην Ελλάδα, την οποία πολλοί επιστήμονες συνδέουν και με τον εγκλεισμό στον οποίο μας οδήγησε η πανδημία.

Πράγματι, όλοι διάβασαν την επιστολή του καθηγητή, δεν ξέρω όμως αν στη συνέχεια διάβασαν και την επιστολή του δεκαπενταμελούς και την επιστολή του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου. Ξέρετε ότι το σχολείο αυτό έχει διακριθεί σε διεθνή διαγωνισμό;

Πρέπει να βλέπουμε σφαιρικά ένα ζήτημα. Σαφώς και υπάρχουν διάφορα περιστατικά, αλλά γι’ αυτό και υπάρχουν ειδικά εργαλεία. Αν υπήρχε στενότερη συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων και με τα στελέχη εκπαίδευσης, θα είχε πιθανότατα αποφευχθεί η ατυχής έκβαση με τον συγκεκριμένο καθηγητή.

Πολλές φορές αναδεικνύονται μεμονωμένα περιστατικά, εκεί που θέλει προσοχή είναι να μην γενικεύουμε, να τα βλέπουμε ασφαλώς και να τους δίνουμε την δέουσα προσοχή, αλλά αυτά δεν πρέπει να αμαυρώνουν την συνολική εικόνα. Στα επαγγελματικά λύκεια και τα δημόσια ΙΕΚ γίνεται μία εξαιρετική δουλειά. Είναι ένας χώρος που σταδιακά ανοίγει πολλά υποσχόμενες επαγγελματικές διεξόδους για τα παιδιά. Θα σας πω ένα παράδειγμα.

Ένα από τα μεγαλύτερα σε ζήτηση επαγγέλματα σήμερα στη χώρα είναι οι κατασκευαστές ιστοσελίδων. Επειδή δεν έχουμε πολλούς νέους με αυτή την ειδικότητα, οι εργοδότες καταλήγουν να προσλαμβάνουν υπαλλήλους από το εξωτερικό. Εμείς εντοπίσαμε αυτή την ανάγκη στην αγορά και προσφέρουμε πλέον αυτή την ειδικότητα σε σχεδόν 50 δημόσια ΙΕΚ της χώρας.

Έχει ολοκληρωθεί ήδη ο πρώτος χρόνος, φοιτούν ήδη στον δεύτερο και σε λίγο καιρό εκατοντάδες νέες και νέοι θα κατακλύσουν την αγορά σε μία ειδικότητα που είναι πάρα πολλά υποσχόμενη. Αυτή είναι μια δομική αλλαγή, πρώτα εξετάζουμε τις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς και μετά διαμορφώνουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης”.

Γιατί μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ περί χειρότερης Υπουργού Παιδείας της μεταπολίτευσης.

“Ίσως γιατί είμαι στον αντίποδα της πολιτικής τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατήργησε τα πρότυπα σχολεία, εμείς τα αποκαταστήσαμε και τα διπλασιάσαμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να μπαίνει στο πανεπιστήμιο κάποιος χωρίς εξετάσεις, στις λεγόμενες πράσινες σχολές, εμείς πιστεύουμε στην αριστεία στην προσπάθεια των παιδιών, στην ισότητα ευκαιριών στην αφετηρία. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολέμιος της αξιολόγησης, εμείς υλοποιήσαμε ήδη την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικού συστήματος και φέτος προχωράμε με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελε αγγλόφωνα προγράμματα γιατί φοβόταν υποτίθεται ότι θα ξεχάσουμε τα ελληνικά μας! Εμείς τα έχουμε απελευθερώσει και ενισχύσει. Η πολιτική μας στην παιδεία είναι στον αντίποδα της πολιτικής που υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ”.

“Ειδικά η παιδεία θα έπρεπε να είναι ένας χώρος πέρα και πάνω από κόμματα. Είναι δεξιό ή αριστερό το να κάνεις αγγλικά από το νηπιαγωγείο; Είναι δεξιό ή αριστερό το να κάνεις κλιματική αλλαγή, ρομποτική και οδική ασφάλεια στο σχολείο; Δεν νομίζω. Όλα αυτά δεν πρέπει να έχουν κομματικό πρόσημο”.

Για το αν βρεθεί κάποιος άλλος στη θέση της από την ίδια κυβέρνηση, που θα “ξηλώσει” πράγματα που έχει φτιάξει είπε:

“Δεν το φοβάμαι, για δύο λόγους: πρώτον, γιατί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει ασχοληθεί πάρα πολύ με τα εκπαιδευτικά ζητήματα, μαζί έχουμε συζητήσει όλες τις βασικές αλλαγές, και συνεπώς δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν υπουργό ο οποίος, σε κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα ερχόταν να αναιρέσει επιλογές που έχουμε λάβει συλλογικά. Δεύτερον, πιστεύω ότι όλες οι αλλαγές που έχουμε υλοποιήσει είναι αλλαγές που όχι μόνο στηρίζει αλλά απαιτεί η κοινωνία”.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Κεραμέως-ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πότε θα γίνει-Τα 3 επίπεδα της συνολικής αξιολόγησης 

Κεραμέως-Αμερικανικά Πανεπιστήμια: Φοιτητές μας θα σπουδάζουν στις ΗΠΑ χωρίς δίδακτρα 

 Γραπτός διαγωνισμός: Νέα απόφαση ΑΣΕΠ τροποποιεί άρθρα της διαδικασίας επιλογής προσωπικού

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση