Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως: Αυτοί είναι οι 4 άξονες για την αναβάθμιση σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως: Αυτοί είναι οι 4 άξονες την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών-Την τρέχουσα εβδομάδα, κατά πάσα πιθανότητα την Τετάρτη 30.06,  σε διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο.

Κεραμέως: Αυτοί είναι οι 4 άξονες για την αναβάθμιση του σχολείου

Στο «Στρογγυλό» Σχολείο που στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο, το 1ο ΓΕΛ και το πρώτο ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου, πραγματοποιήθηκε εχθές Δευτέρα 28.06.2021, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, η εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην οποία παρουσιάστηκαν οι 4 βασικοί άξονες του νέου σχολείου που θα λειτουργήσει από το Σεπτέμβριο.

Το κτίριο του σχολείου που επελέγη

έχει σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτο, με κυκλική διάταξη των αιθουσών διδασκαλίας, που σηματοδοτούν, μεταξύ άλλων, τη μετάβαση από μία εκπαίδευση που εστιάζει σε δύο επίπεδα (τάξη-σχολείο) σε μία εκπαίδευση πολυεπίπεδη, ευέλικτη, χωρίς στεγανά, με εξελισσόμενες μαθητικές ομάδες.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί συστηματικά τα τελευταία δύο χρόνια, για παρεμβάσεις που δοκιμάστηκαν πιλοτικά και πλέον θα εφαρμοστούν καθολικά από το Σεπτέμβριο, αλλά και για νέες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο που τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση, για ένα σχολείο πιο ελεύθερο, πιο αυτόνομο, αλλά και με περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία. Ένα σχολείο που λειτουργεί ως ο πλέον καθοριστικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας για κάθε παιδί.

Ειδικότερα,

η Υπουργός περιέγραψε τους 4 βασικούς άξονες, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του σχολείου και η παιδεία αλλάζει στην πράξη:

1. Το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων,

με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία. Από το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστούν καθολικά, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θεματικές όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, εκπαιδευτική ρομποτική, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια. Θα εισαχθούν δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία, θα δοκιμαστούν πιλοτικά νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, μία νέα φιλοσοφία με έμφαση στους ίδιους τους μαθητές.

2. Ίσες ευκαιρίες για όλους,

μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, έχει ήδη δοθεί ενίσχυση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες για την αγορά ψηφιακού εξοπλισμού συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, δρομολογείται οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική,

μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Από το Σεπτέμβριο, προβλέπεται σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σχολείο, συνδέονται οι  δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ξεκινούν να λειτουργούν τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ, εφαρμόζεται ήδη το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας που περιλαμβάνουν και τη δημόσια επαγγελματική κατάρτιση.

4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο υπό κατάθεση. 

Δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, τους παρέχεται η δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας.

Το νέο νομοσχέδιο που θα τεθεί την εβδομάδα αυτή σε δημόσια διαβούλευση

δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς μας να επιλέγουν σχολικά βιβλία, να δημιουργούν ομίλους, να αξιολογούν τους μαθητές τους με εναλλακτικούς τρόπους, πχ με εργασία ή να καλείται ο μαθητής να προετοιμάσει παράδοση μαθήματος, να αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, να συνεργάζονται με φορείς, μεταξύ άλλων.

Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας,

με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης, καθιερώνεται σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωσή τους, αναβαθμίζονται οι δομές της εκπαίδευσης.

Κλείνοντας, η Υπουργός Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε:

Για όλες αυτές τις τομές, για τις αλλαγές γενικά στην εκπαίδευση που παίρνουν σάρκα και οστά, για τη σκληρή δουλειά θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Υφυπουργό Ζέττα Μακρή, τον Υφυπουργό Άγγελο Συρίγο, τους Γενικούς μας Γραμματείς, Αλέξανδρο Κόπτση, Γιώργο Βούτσινο, Αποστόλη Δημητρόπουλο, Γιώργο Καλαντζή και όλους τους συνεργάτες μας.

 Παρά την πανδημία, προχωρήσαμε σε τομές.

Τομές για ένα σύγχρονο σχολείο που επενδύει στις δεξιότητες.

Τομές για ένα σχολείο που δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για όλους.

Τομές για ένα σχολείο που εξασφαλίζει εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές.

Τομές για ένα σχολείο πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο, που φέρνει τον εκπαιδευτικό στην καρδιά του αυτόνομου και αναβαθμισμένου σχολείου, που απελευθερώνει τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.

 Αυτοί είναι οι 4 άξονες της πολιτικής μας για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

Αλλάζουμε την παιδεία. Στην πράξη.

Δημιουργούμε το Σχολείο του αύριο, σήμερα.»

Δείτε το video

Δείτε σχετικά

Παρουσίαση νομοσχεδίου Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών
Πρωθυπουργός για νομοσχέδιο Παιδείας: Eλευθερία, αυτονομία, λογοδοσία-Διαδικτυακή παρουσίαση Δευτέρα 28.06
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-Επιλογή στελεχών: Τα 9 σημεία του νομοσχεδίου-Πρώτη αξιολόγηση Ιούνιος του 2023
Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως παρουσίασε το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ στο Υπουργικό Συμβούλιο
Πρόσκληση διαλόγου στα κόμματα από το ΥΠΑΙΘ για το ν/σ Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών
Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Αυτονομία σχολείου-Αξιολόγηση-Νέες δομές-Επιλογή στελεχών
Πολυνομοσχέδιο Υπουργείο Παιδείας: Τι θα περιέχει-Ενημέρωση πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ στη ΔΟΕ

Δείτε ακόμη

Διορισμένοι στην Ειδική Αγωγή-Δικαίωμα αίτησης στη Γενική για διορισμό –Τι ισχύει
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση