Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως-ανοικτά σχολεία: Περιμένουμε αύξηση κρουσμάτων-Πως θα καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως-ανοικτά σχολεία: Περιμένουμε αύξηση κρουσμάτων-Πως θα καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών σε περίπτωση κρουσμάτων-Γιατί δεν δόθηκε παράταση διακοπών-Μέχρι πότε ισxύει η σύμβαση με τη Webex- Γιατί δεν μειώνεται το 50%+1.

Με τον Παύλο Τσίμα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100.3 μίλησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως για το άνοιγμα σχολείων, το ενισχυμένο υγειονομικό πρωτόκολλο που βασίζεται στους αυξημένους ελέγχους για όλους και την προσπάθεια προστασίας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας από την πανδημία κορονοϊού.

Συγκεκριμένα απάντησε
  • στο γιατί δεν δόθηκε παράταση στις διακοπές των Χριστουγέννων,
  • στο αν διενεργούνται τελικά τα σελφ τεστ από τους μαθητές,
  • στο γιατί δεν μειώθηκε το ποσοστό 50%+1,
  • στο αν υπάρχει πρόβλημα με την πλατφόρμα της Τηλεκπαίδευσης,
  • στο αν υπάρχει plan b στην περίπτωση απουσιών εκπαιδευτικών λόγω αυξημένων κρουσμάτων και πως αυτοί θα αντικατασταθούν.
Στην ερώτηση αν μπορούσαμε να περιμένουμε λίγες ημέρες για να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία

μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων για περισσότερη ασφάλεια η Υπουργός απάντησε πως δεν θα άλλαζε κάτι διότι σε μια εβδομάδα κάποιοι μπορεί να έλεγαν να περιμένουμε λίγο ακόμη.

“Διεθνώς τα σχολεία ανοίγουν παντού” προσέθεσε η κα Κεραμέως και η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που έχει επιβάλλει τέτοιο αναλυτικό πρωτόκολλο κρούσματος, κάνοντας τα παιδιά κάθε μέρα τεστ.

Σε σχέση με την πρωτοφανή υγειονομική κρίση της πανδημίας κορονοϊού,

η Υπουργός τόνισε πως καταλαβαίνει την ανησυχία του κόσμου, αλλά τα παιδιά δεν μπορεί να τιμωρούνται επειδή μια μειοψηφία του πληθυσμού δεν επιθυμεί να εμβολιασθεί και τα σχολεία είναι τα πρώτα που πρέπει να λειτουργούν.

Για τα σελφ τεστ και το αν διενεργούνται τελικά από τους μαθητές

η κα Κεραμέως είπε πως όλη η διαχείριση της κρίσης στηρίχθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ατομική ευθύνη. Παρέθεσε δε στοιχεία από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2021 όπου το 84% των μαθητικών κρουσμάτων covid ανιχνεύθηκε μέσω σελφ τεστ και όταν τα σχολεία έκλεισαν το ποσοστό έπεσε στο 40%.

Για το ποσοστό 50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα και αν αυτό θεωρείται υψηλό η κα Κεραμέως απάντησε πως

η διεθνής τάση είναι να φύγουμε από την καραντίνα και να πάμε σε αυξημένους ελέγχους και εφαρμόζεται το test to stay, πολλά τεστ δηλαδή για να συμμετέχει κανείς σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Οι επιδημιολόγοι έχουν βάλει φίλτρα ώστε να ελέγχεται η κατάσταση στα σχολεία, τα τεστ ακόμη και για εμβολισμένους και τα πάρα πολλά τεστ σε περίπτωση κρούσματος. Δεν ενδιαφέρει το 50% ή το 30% τους επιδημιολόγους, αλλά να επιτηρείται επιδημιολογικά αυτή η κατάσταση.

Για το αν ανοίγουν τα σχολεία με τέτοιο ρίσκο γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης είπε πως

τα σχολεία ανοίγουν στην Ελλάδα όπως κάνει κάθε χώρα στην Ευρώπη, είναι μια διεθνής τάση και Τηλεκπαίδευση γινόταν και θα γίνεται μόλις κλείνει ένα Τμήμα, διότι θα κλείσουν Τμήματα γιατί περιμένουμε αυξημένα κρούσματα, διότι από Δευτέρα θα “σκανάρεται” ένα τεράστιο τμήμα του πληθυσμού και πάλι. Οι έλεγχοι σταμάτησαν στις διακοπές και τώρα ξαναρχίζουν.

“Θέλουμε να ανιχνευθεί ο ιός” πρόσθεσε κλείνοντας το θέμα της Τηλεκπαίδευσης με την αναφορά πως η άδεια χρήσης της WEBEX λήγει το καλοκαίρι του 2023.

Για το αν υπάρχει plan b σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών ώστε να αναπληρωθούν είπε πως

η πανδημία προκαλεί αρρυθμίες στην εν γένει λειτουργία της ζωής μας και αφορά σε όλο το δημόσιο τομέα και τον ιδιωτικό τομέα. Οταν έχουμε πάρα πολλά κρούσματα είναι σαφές πως θάχουμε ελλείψεις σε προσωπικό σε πάρα πολλούς κρίσιμους τομείς και αυτό αφορά και στην εκπαίδευση.

Γίνονται συνεννοήσεις με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σε όλη τη χώρα προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές στην περίπτωση που υπάρξουν κρούσματα ανάλογα και με την έκταση αυτών προφανώς, δηλαδή μέσω διάθεσης εκπαιδευτικών που είναι σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μέσω αναμόρφωσης ωραρίου, υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιηθούν.

Δείτε το σχετικό video

Δείτε επίσης
Δείτε ακόμη

Που καταχωρίζεται το αποτέλεσμα σελφ τεστ μαθητών-εκπ/κών-Πίνακας

Απόφαση: Λειτουργία σχολείων-ΚΕΔΑΣΥ-Υποχρεωτικά τεστ μαθητών & εκπ/κών-Καταχώριση-Αποτέλεσμα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση