Κεραμέως-εξ αποστάσεως διδασκαλία: Αναλυτική παράθεση στοιχείων στη Βουλή αναφορικά με την υλοποίηση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Κεραμέως-εξ αποστάσεως διδασκαλία
Σε Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού του “ΜΕΡΑ25” κας Σοφίας Σακοράφα, απάντησε σήμερα Πέμπτη 2 Απριλίου 2020 στη Βουλή, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.
Η Υπουργός παρέθεσε τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την περαιτέρω στήριξη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που ήδη υλοποιείται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αναλυτικά τι ειπώθηκε, σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ – Ακολουθεί video
Σχολεία:
Η ανταπόκριση μαθητών και εκπαιδευτικών ξεπερνά κάθε προσδοκία.
Ενδεικτικά στοιχεία – 3 άξονες:
• Σύγχρονη:
Περισσότεροι από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει περισσότερες από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών, που αυξάνονται κατά μέσο όρο 70% την ημέρα. Έχουμε φτάσει τις 18.000 σύγχρονες τάξεις την ημέρα. Υλοποιείται ήδη στα Λύκεια και τα Γυμνάσια της χώρας, και ολοκληρώνεται και η εισαγωγή των Δημοτικών της χώρας.
• Ασύγχρονη:
Πάνω από 850.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και χρησιμοποιούν εκθετικά τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δίκτυα που αναβαθμίζονται διαρκώς για να ανταποκριθούν στην εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση μαθητών και εκπαιδευτικών. Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια έχουν ενταχθεί εξ αρχής στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
• Εκπαιδευτική Τηλεόραση:
Τη Δευτέρα 30/3 ξεκίνησε η εκπαιδευτική τηλεόραση για τους μαθητές δημοτικού, με πολύ υψηλή τηλεθέαση: την πρώτη ημέρα έφτασε το 51,2% στις ηλικίες 4-14, δηλαδή παρακολούθησαν περισσότερα από 125.000 παιδιά. Έστω και για λίγο, το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 588.313 τηλεθεατές.
ΔΙΕΚ:
Σε λιγότερο από μία εβδομάδα, τα 114 από 126 ΔΙΕΚ της χώρας είχαν ήδη ανταποκριθεί, λειτουργώντας ή στήνοντας πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης και διενεργώντας σύγχρονα μαθήματα εξ αποστάσεως. Τα ποσοστά συμμετοχής εκπαιδευτών και καταρτιζόμενων άγγιξαν και το 100% σε πολλές περιπτώσεις, όπως στα ΔΙΕΚ Αιγίου, Χαλκιδικής, Μοναστηρίου, Μεγάρων και πολλών άλλων.
ΑΕΙ:
Υλοποιείται υψηλό ποσοστό μαθημάτων ανά Τμήμα ΑΕΙ, συνδυάζοντας την ήδη χρησιμοποιούμενη ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, καθώς και με μέσα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Με τα μέχρι τώρα επίσημα στοιχεία που έχει λάβει το Υπουργείο από ΑΕΙ της χώρας, ενδεικτικά: στο Χαροκόπειο το ποσοστό των εξ ολοκλήρου προσφερόμενων μαθημάτων εξ αποστάσεως ανέρχεται σε 94%, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης σε 93%, ενώ στο Πανεπιστήμιο Πατρών το ποσοστό είναι περίπου 91%.
Ζητήματα που αφορούν συνδέσεις στο διαδίκτυο και εξοπλισμό:
– Με βάση τα πλέον πρόσφατα δεδομένα, η ευρυζωνική κάλυψη ανέρχεται σε 99,9% των νοικοκυριών. Επιπλέον η κάλυψη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας μέσω τεχνολογίας 4G ανέρχεται σε 97% των νοικοκυριών.
Η συντριπτική πλειοψηφία, δε, των οικογενειών με παιδιά έχουν τουλάχιστον ένα «έξυπνο» κινητό και υπολογιστή, καθώς και σύνδεση στο διαδίκτυο με απεριόριστα δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση, και με γνώμονα πάντοτε την εξασφάλιση της πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλους, δώσαμε τη δυνατότητα σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις και μέσω τηλεφώνου (με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο).
– Είμαστε σε συζητήσεις με τους παρόχους ίντερνετ για περαιτέρω στήριξη της προσπάθειας της τηλεκπαίδευσης.
– Μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ έχει δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Έχουμε ήδη δρομολογήσει αιτήματα για ενίσχυση μέσω ΕΣΠΑ του εξοπλισμού αυτού. Και έχουμε ήδη λάβει σημαντικές δεσμεύσεις για δωρεές ιδιωτών και εταιρειών για άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τους ευχαριστούμε θερμά. Κάθε προσφορά ενίσχυσης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.
Επιπροσθέτως
Η κα Νίκη Κεραμέως ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης
«για την ανταπόκριση και τη ζέση με την οποία υλοποιούν τις νέες διαδικασίες, για τη συνεργατική τους διάθεση, αλλά και για την ετοιμότητα και την ευελιξία. Δίνουν στα παιδιά μας το πιο σημαντικό μάθημα με το παράδειγμά τους: σε κάθε δυσκολία, ενώνουμε τις δυνάμεις μας, βρίσκουμε λύσεις, μαθαίνουμε κάτι νέο ή το δημιουργούμε, προκειμένου να προοδεύσουμε.»
“η κρίση να γίνει αφορμή να αξιοποιήσουμε δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας, να αξιοποιήσουμε ψηφιακά εργαλεία, να εξελίξουμε τις ψηφιακές μας δεξιότητες» και κάλεσε «σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο να συμβάλει στην πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης με τις εποικοδομητικές προτάσεις του. Σε αυτήν την προσπάθεια, είμαστε όλοι μαζί, η προσπάθεια είναι εθνική. Και θα τα καταφέρουμε.»
Η Βουλευτής του “ΜΕΡΑ25” κα Σοφία Σακοράφα
Η Βουλευτής του “ΜΕΡΑ25” κα Σοφία Σακοράφα αναφέρθηκε στην προβληματική λειτουργικότητα της διαδικτυακής πλατφόρμας και στην ανάγκη λήψης πρόσθετων μέτρων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Δείτε το σχετικό video
Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού κας Σ. Σακοράφα
Δείτε επίσης
Κεραμέως για σχολεία: Προετοιμασμένοι για παράταση αναστολής λειτουργίας και μετά το Πάσχα
Οδηγίες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Πλήρες υλικό από ΠΕΚΕΣ Στερεάς
Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ | Εγκύκλιος
Ειδικά σχολεία-ΕΕΠ: Εγκύκλιος για εξ αποστάσεως συμβουλευτική και υποστήριξη
Κορονοϊός-άνθρωποι με πρόβλημα όρασης: Μην πλησιάζετε σε απόσταση μικρότερη των 2 μέτρων | video
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/keramews-eks-apostasews-didaskalia-analutiki-parathesi-stoixeiwn-sti-bouli/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.