Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως-αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Δεν υπάρχει σύστημα που να μπορεί να προοδεύσει, αν δεν αξιολογείται

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως-αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Δεν υπάρχει σύστημα που να μπορεί να προοδεύσει, αν δεν αξιολογείται – Τι είπε στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης στην Πάτρα.

Κεραμέως-αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Πάτρα, με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την εφημερίδα “Πελοπόννησος”, μίλησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Υπουργού στο f.b

“Ξεκινήσαμε με επίσκεψη στον ΙΤΥΕ Διόφαντος, στρατηγικό σύμμαχο του Υπουργείου Παιδείας σε τομείς όπως ψηφιακά συστήματα και σχολικά βιβλία.

Στη συνέχεια συζητήσαμε στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσή, και με τον @Costas Papachlimintzos κάναμε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής.

Ακολούθησαν συναντήσεις με εκπαιδευτικούς των ΕΛΜΕ Νομού Αχαΐας και της ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Αθανάσιο Κατσή και με τον Νεκτάριο Αθ. Φαρμάκη Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας”.

_______________________

Κεραμέως-αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε:

Στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος
  • Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Δεν μπορώ να κατανοήσω κανένα χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση, διότι είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του οποιουδήποτε συστήματος, και εν προκειμένω του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Oπως ακριβώς είχαμε πει και προεκλογικά κινούμαστε σε δύο χρόνους.
Πρώτος χρόνος
  • Ο πρώτος χρόνος έχει ήδη νομοθετηθεί και είναι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Δηλαδή αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση.
  • Κάτι που προκαλεί αντιδράσεις, αλλά εμείς το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό και γι’ αυτό και υλοποιήθηκε.
  • Αρα, αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που θέτουν στόχους και βάσει του νομοθετήματος, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, αυτοί οι στόχοι πρέπει να επαναπροσδιορίζονται και να εξετάζονται τουλάχιστον ανά δίμηνο.
Δεύτερος χρόνος
  • Ομως υπάρχει ένα δεύτερο πολύ σημαντικό κομμάτι, που έχει να κάνει με την εξωτερική αξιολόγηση από την αρχή πιστοποίησης ποιότητας των σχολείων, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από στελέχη εκπαίδευσης και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής».
Κεραμέως-αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Ανάρτηση αποτελεσμάτων
  • Θα υπάρχει μία δημοσιοποίηση όλων αυτών, γι’ αυτό και έχουμε προβλέψει ανάρτηση αποτελεσμάτων αξιολόγησης, διότι θεωρούμε ότι όλο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι δηλαδή μία κινητήριος δύναμη στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού όλοι έχουν να κερδίσουν από την ίδια την αξιολόγηση.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν αξιολόγηση
  • Ερχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν, διότι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες και αυτό θέλουν να φανεί.
  • Αλλωστε δεν υπάρχει σύστημα το οποίο να μπορεί να προοδεύσει, αν δεν αξιολογείται.
Κεραμέως-αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Πρόβλεψη αξιολόγησης στα Πρότυπα και Πειραματικά
  • Εχει ήδη προβλεφθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, και το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε και το κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
  • Οι διαδικασίες ξεκινούν από το Σεπτέμβριο του 2020 με τη θεσμοθέτηση του πλαισίου σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά.

_______________________

Στη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση
  • Βρισκόμαστε στην τελική φάση του εγχειρήματος και είναι ελάχιστοι οι  δήμοι οι οποίοι δεν έχουν μπορέσει να έχουν τις απαραίτητες υποδομές, αλλά μπορώ να πω ότι έχει διανυθεί πάρα πολύ μεγάλη απόσταση.

_______________________

Στα Πρότυπα σχολεία
  • Εμείς θεωρούμε πως είναι η κατεξοχήν έκφραση της αρχής της ισότητας των ευκαιριών, δηλαδή να έχουν όλοι την ευκαιρία να φοιτήσουν σε εξαιρετικά δημόσια σχολεία, που είναι πραγματικές νησίδες αριστείας και καινοτομίας.
  • Από τον Σεπτέμβριο θα έχουμε 28 πρότυπα σχολεία και 34 πειραματικά.
  • Είχαμε ρεκόρ αιτήσεων, και αυτό σημαίνει ότι η κοινωνία αγκαλιάζει αυτό το θεσμό.
  • Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα εκδοθεί  υπουργική απόφαση, που θα προβλέπει τη δυνατότητα μετατροπής και άλλων δημόσιων σχολείων, βάσει κριτηρίων, σε πρότυπα και πειραματικά, και ήδη πολλά σχολεία θέλουν να μετατραπούν σε πρότυπα και πειραματικά.

_______________________

Στην επαγγελματική εκπαίδευση
  • Είναι σε διαβούλευση σχέδιο νόμου για την εκ βάθρων αλλαγή του τοπίου της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, η οποία προϋποθέτει μία βασική αλλαγή, δηλαδή την αλλαγή νοοτροπίας.
  • Σχεδιάζουμε ένα νέο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, με το οποίο θα έχουμε για πρώτη φορά ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων, γιατί η αριστεία  έχει θέση και στην επαγγελματική εκπαίδευση.
  • Σε αυτά τα πρότυπα σχολεία οι μαθητές θα εισάγονται με βάση τους βαθμούς του απολυτηρίου από το Γυμνάσιο και οι κοινωνικοί εταίροι θα έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

_______________________

Στην καθιέρωση εργαστηρίων δεξιοτήτων στα σχολεία
  • Είναι μία νέα προσέγγιση, που σηματοδοτεί τη στροφή του σχολείου στο σύγχρονο σχολείο, αφού βασική αποστολή του είναι να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις στα παιδιά και παράλληλα να βγάλει στην κοινωνία πολίτες που θα ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται σε ένα κοινωνικό σύνολο, να σέβονται το περιβάλλον, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να προστατεύονται από κινδύνους, όπως είναι οι εξαρτήσεις.

_______________________

Στην ξενόγλωσση εκπαίδευση
  • Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες  της εκπαίδευσης προσφέρει εξαιρετικά πολύτιμα εφόδια στους πολίτες του αύριο  και παράλληλα είναι η ικανοποίηση του χρέους μας να δώσουμε αυτά τα εξαιρετικά πολύτιμα εφόδια σε όλα τα παιδιά.

_______________________

Στα ιδιωτικά σχολεία
  • Πρέπει να έχουν μία μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία, και σε αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε με νομοσχέδιο που θα έρθει πολύ γρήγορα στη Βουλή
  • Είμαστε σε συζητήσεις με φορείς και θα γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις, ώστε στη γραμμή των όσων είχαμε δεσμευτεί και προεκλογικά, να δοθεί η απαραίτητη ελευθερία και αυτονομία και σε αυτά τα σχολεία, πάντοτε στο πλαίσιο της συνολικής εποπτείας  του κράτους και στο πλαίσιο της συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής.

_______________________

Το Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ: “Η Παιδεία μοχλός ανάπτυξης” – Η Νίκη Κεραμέως στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης Πάτρας

Τα επερχόμενα νομοσχέδια που αφορούν την Ιδιωτική Εκπαίδευση, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, καθώς και τις δράσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά το χρόνο που πέρασε από την ανάληψη της ηγεσίας, με έμφαση στην αναβάθμιση του σχολείου και την καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων, ανέπτυξε η Νίκη Κεραμέως στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης Πάτρας.

Συνέντευξη Κεραμέως

Η κα Κεραμέως παραχώρησε συνέντευξη στο δημοσιογράφο κ. Κώστα Παπαχλιμίντζο, ενώ απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό στην πρωινή συνεδρία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Υπουργός στην παρέμβασή της υπογράμμισε την υποδειγματική προσαρμογή των Πανεπιστημίων μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια αναστολής της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας με το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων να πραγματοποιείται εξ αποστάσεως, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, που πρωτοστατεί εδώ και χρόνια στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η Υπουργός επισκέφθηκε επίσης φορείς της περιοχής και συνομίλησε με εκπροσώπους τους.

Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – Διόφαντος

Στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – Διόφαντος, την υποδέχτηκαν ο Πρόεδρος, κ. Χρήστος Κακλαμάνης και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, την ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για νέα εγχειρήματα του Οργανισμού στον τομέα της τεχνολογίας.

Η Υπουργός είχε την ευκαιρία να συζητήσει με εργαζόμενους για τρόπους βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας του Διόφαντου, όπως την αναβάθμιση του εξοπλισμού, και να τους συγχαρεί για το εντατικό τους έργο.

«Ο οργανισμός είναι στρατηγικός σύμμαχος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η πανδημία μας έδωσε το έναυσμα να κάνουμε τεχνολογικά άλματα, στην υλοποίηση των οποίων ο δικός σας ρόλος είναι εξαιρετικά κρίσιμος.

Ευχαριστούμε πολύ για την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλετε», είπε η κα Κεραμέως.

Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας

Η Υπουργός συναντήθηκε στη συνέχεια με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, και συζήτησαν εκπαιδευτικά ζητήματα της συγκεκριμένης Περιφέρειας.

Συνάντηση με ΕΛΜΕ Αχαΐας

Στη συνέχεια η Υπουργός συνομίλησε με εκπροσώπους των Ενώσεων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Αχαΐας για εκπαιδευτικά ζητήματα που άπτονται του τελευταίου κυρίως νομοσχεδίου καθώς και για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Συνάντηση με ΔΑΚΕ

Με εκπροσώπους της ΔΑΚΕ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η κυρία Κεραμέως συζήτησε θέματα επιμόρφωσης, το πρόσφατο νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου, τη δίχρονη προσχολική καθώς και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Συνάντηση με Βουλευτές

Τέλος, η Υπουργός, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Πάτρα, συνάντησε του Βουλευτές ΝΔ του Νομού, κ.κ. Άγγελο Τσιγκρή, Ανδρέα Κατσανιώτη, Ιάσονα Φωτήλα και Χριστίνα Αλεξοπούλου, καθώς και τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ Αχαΐας κ. Ανδρέα Μαζαράκη.

Δείτε επίσης

Νέα ενημέρωση για την πρόσκληση δήλωσης περιοχών-Το ΑΣΕΠ παρήγγειλε κληρωτίδες
Αδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση