Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για αξιολόγηση: Κεντρική πολιτική μας δέσμευση-Στην πλειονότητά τους οι εκπαιδευτικοί την επιθυμούν

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για αξιολόγηση: Κεντρική πολιτική μας δέσμευση-Στην πλειονότητά τους οι εκπαιδευτικοί την επιθυμούν – Συνέντευξη στην εφημερίδα το “Πρώτο Θέμα”.

Κεραμέως για αξιολόγηση

Συνέντευξη στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” της Κυριακής 13.09.2020, παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Η Υπουργός μίλησε μεταξύ άλλων για:
  • Πιθανό κρούσμα στο σχολείο.
  • Τους γονείς που αντιδρούν στη χρήση της μάσκας.
  • Τους εκπαιδευτικούς που ζητούν νομική προστασία από ενδεχόμενες νομικές ενέργειες σε βάρος τους από γονείς.
  • Tην Αξιολόγηση.
  • Tις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τι αλλάζει φέτος.
  • Tην Τηλεκπαίδευση.
Αναλυτικά
Πιθανό κρούσμα σε σχολείο

Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές αναμένουμε κρούσματα.

Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας ενός τμήματος ή μιας σχολικής μονάδας, καθώς και σε περίπτωση απουσίας μαθητή/εκπαιδευτικού για ειδικό λόγο που συνδέεται με τον κορονοϊό, θα παρέχεται τηλεκπαίδευση, μέσω της οποίας θα καλύπτεται κανονικά νέα ύλη.

Γονείς που αντιδρούν στη χρήση μάσκας-Πώς θα διασφαλισθεί ότι θα τη φορούν όλοι οι μαθητές-Πως θα προστατευτεί η πλειονότητα των παιδιών από τυχόν αυθαιρεσίες μιας μικρής μερίδας.

Η μάσκα συνιστά και ασφαλές και εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, μια πραγματική ασπίδα προστασίας για τους ίδιους, για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και για τους οικείους τους.

Η χρήση μάσκας είναι συνεπώς μια αυτονόητη υποχρέωση προστασίας της δημόσιας υγείας, γι’ αυτό και είναι προϋπόθεση για την είσοδο οποιουδήποτε στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου.

Ο Διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας, θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων, σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες που έχουν δοθεί, ώστε να προστατευτεί ολόκληρη η κοινότητα.

Εκπαιδευτικοί ζητούν νομική προστασία από ενδεχόμενες νομικές ενέργειες σε βάρος τους από γονείς που αντιδρούν στη χρήση μάσκας.

Το νομικό πλαίσιο υπάρχει και είναι σαφές. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική, κάτι που θεσπίζει η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Διαβεβαιώνουμε τους εκπαιδευτικούς ότι δεν πρέπει να πτοούνται από αυτές τις απειλές, καθώς τους προστατεύει πλήρως το υφιστάμενο πλαίσιο.

Δυσκολεύομαι ωστόσο να αντιληφθώ, ότι ένας γονέας δεν θα ήθελε να προστατεύσει το παιδί του, τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς του παιδιού του.

Οφείλουμε να θωρακίσουμε τη δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, εμπιστευόμενοι τους επιστήμονες.

Κεραμέως για αξιολόγηση
Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση συνιστά μια κεντρική πολιτική μας δέσμευση που υλοποιείται με βάση τον αρχικό μας προγραμματισμό και προ των εκλογών.

Ξεκινάμε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (εσωτερική και εξωτερική, από στελέχη εκπαίδευσης, την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), και ακολουθεί στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών.

Στην πλειονότητά τους οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν την αξιολόγηση-είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση όπου εντοπίζεται αδυναμία.

Πανελλαδικές Εξετάσεις και τι αλλάζει φέτος

Το γεγονός ότι 1 στους 3 επιτυχόντες ΓΕΛ εισήχθη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βαθμολογία χαμηλότερη του 10 είναι άκρως προβληματικό.

Ερχεται να επιβεβαιώσει την κατάσταση που έχουμε στηλιτεύσει εδώ και μήνες.

Εργαζόμαστε λοιπόν μεθοδικά για:

■Αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής. Ανάμεσα στις λύσεις που μελετάμε με τους εμπλεκόμενους φορείς, είναι ο ορισμός από κάθε σχολή της βάσης εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα βασικό μάθημα (για παράδειγμα, το Μαθηματικό θα ορίζει ελάχιστο βαθμό απόδοσης στα Μαθηματικά για την εισαγωγή).

■Αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και πραγματικών αναγκών της χώρας – έχουμε ήδη θεσμοθετήσει την Εθνική Αρχή Ανώτατη Εκπαίδευση που εργάζεται σε αυτή την κατεύθυνση.

■ Ενίσχυση των εναλλακτικών που προσφέρονται στους νέους μας μέσω επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Δεν είναι λύση απλώς να περιορίσεις τον αριθμό των εισακτέων αν δεν έχεις ως Πολιτεία φροντίσει για τις εναλλακτικές που προσφέρονται στους νέους μας.

Δύο επόμενα βασικά νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας είναι αυτά της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία αναβαθμίζουν συνολικά τις εν λόγω δομές.

Τηλεκπαίδευση

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση απολύτως συμβατή με τη βασική αποστολή του κρότους για παροχή εκπαίδευσης.

Δείτε επίσης

Ομιλία Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη: Τι είπε για την Εκπαίδευση και την αξιολόγηση
Επιγραμματικές οδηγίες διαχείρισης: Υπεύθυνος COVID-19-κρούσμα μαθητή, εκπ/κού-test αρνητικό ή θετικό-2 & 3 κρούσματα-στενές επαφές
Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείων
Αναστολή λειτουργίας τμήματος ή σχολείου: Ποια η διαδικασία-Θέσπιση Ομάδας Κρούσης
Λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΑΕ-ΣΔΕ-ΙΕΚ-ΚΔΒΜ-ΓΑΚ-Βιβ/θκών-Φροντ/ρίων-ΚΞΓ | ΦΕΚ
Συγκέντρωση στοιχείων για συνθήκες λειτουργίας των σχολείων από την ΟΛΜΕ | Πίνακας

Πριν φύγετε

 Λειτουργία Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων 2020-21: Ανακοινοποίηση στο ορθό των Εγκυκλίων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση