Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για αριθμό εισακτέων-ΕΒΕ-“Αιώνιους φοιτητές”-Προστασία Πανεπιστημίων-Εμβολιασμούς φοιτητών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για αριθμό εισακτέων-ΕΒΕ-“Αιώνιους φοιτητές”-Προστασία Πανεπιστημίων-Δια ζώσης διδασκαλία μόνον για εμβολιασμένους φοιτητές.

Κεραμέως για αριθμό εισακτέων

Συνέντευξη στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” και στην Ισμήνη Χαραλαμποπούλου παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Η Υπουργός απάντησε μεταξύ άλλων σε ερωτήσεις σχετικά:
  • Με τον αριθμό των εισακτέων για τις Πανελλαδικές και την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.
  • Με το τι αλλάζει από φέτος για τους “αιώνιους φοιτητές” και την προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
  • Με το αν από του χρόνου θα επιτρέπεται η παρουσία στις αίθουσες των Πανεπιστημίων μόνο για τους εμβολιασμένους φοιτητές.

_________________

Αναλυτικά οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις της κας Νίκης Κεραμέως
– Τι θα γίνει φέτος με τον αριθμό των εισακτέων

για Πανελλαδικές και την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής; Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι θα είναι μειωμένος κατά 25.000 με 30.000.

Θεσπίσαμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής προκειμένου να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιοι που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, υποψήφιοι που θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο και συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το μέλλον τους.

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής

θωρακίζει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και ενισχύει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, επιλέγοντας τον συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί.

Η πρακτική της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο υποψηφίων με βαθμό 1 και 2 στα 20 που εφαρμόζεται τόσα χρόνια είναι, κατά τη γνώμη μου, βαθιά προβληματική.

Συνιστά παραπλάνηση για τους ίδιους τους φοιτητές

που εισάγονται με τόσο χαμηλούς βαθμούς, γιατί ωθούνται σε έναν δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης και άρα δίχως μέλλον, εμπαιγμό για τους συμφοιτητές τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τoυς, αλλά και για τους φορολογουμένους που πληρώνουν για φοιτητές οι οποίοι δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις.

Για πρώτη φορά φέτος

δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να υποβάλουν παράλληλα μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ βάσει της επίδοσής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις και μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου τους και επιπλέον κριτηρίων, σύμφωνα με τον κανονισμό των ΙΕΚ.

_________________

– Ψηφίσατε έναν νέο νόμο για τα Πανεπιστήμια.

Τι αλλάζει από φέτος για τους «αιώνιους φοιτητές» και την προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων;

Η χώρα μας βρίσκεται στο ζενίθ ως προς τους φοιτητές που έχουν ξεπεράσει τον υποχρεωτικό χρόνο φοίτησης και είναι πάνω από το 40% του συνόλου, ενώ είμαστε στο ναδίρ της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως προς το ποσοστό αυτών που καταφέρνουν να αποφοιτήσουν.

Οι νέες ρυθμίσεις που θεσπίσαμε

προβλέπουν ότι για φοίτηση σε πρόγραμμα σπουδών τεσσάρων ετών δίνεται περιθώριο δύο επιπλέον ετών, ενώ για φοίτηση σε πρόγραμμα σπουδών άνω των τεσσάρων ετών δίνεται περιθώριο για τρία επιπλέον έτη.

Οι νέες ρυθμίσεις ισχύουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη εγγεγραμμένους ισχύουν μεταβατικές διατάξεις.

Επίσης, προβλέπονται εξαιρέσεις σε περίπτωση εργασίας, αναπηρίας, σοβαρού λόγου υγείας ή διάκρισης αθλητών.

Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την ενίσχυση της ασφάλειας στο ακαδημαϊκό περιβάλλον.

Λαμβάνονται μέτρα για ελεγχόμενη είσοδο στους χώρους των πανεπιστημίων,

ενώ καταρτίζονται σχέδια ασφάλειας που σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν και αφορούν όλο το φάσμα των κινδύνων – από φυσικά φαινόμενα, όπως σεισμούς και πυρκαγιές, μέχρι έκνομες ενέργειες.

Εχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για σύσταση των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ).

Τα μέλη τους θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του πανεπιστημιακού χώρου, ενώ θα αναλαμβάνουν καθήκοντα μόνο όπου και όσο εντοπίζονται εστίες παραβατικότητας.

Στόχος είναι η συνολική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.

_________________

– Τα Πανεπιστήμια, απ’ ότι φαίνεται,

θα συνεχίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς με εξ αποστάσεως διδασκαλία. Σκέφτεστε από του χρόνου να επιτρέπεται  η παρουσία στις αίθουσες μόνο για τους εμβολιασμένους, με δεδομένο ότι το καλοκαίρι θα ανοίξει το πρόγραμμα για τους άνω των 18 ετών;

Η επιστροφή στην κανονικότητα -πέρα από τα σχολεία- ξεκινάει και για τα πανεπιστήμιά μας

■ Από τις 10 Μαΐου

ξεκινούν διά ζώσης πρακτικές ασκήσεις φοιτητών του τελευταίου έτους και επί πτυχίω σε όλα τα τμήματα -σχολές σε προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών.

■ Από τις 15 Μαΐου

ξεκινά επίσης διά ζώσης σημαντικός αριθμός κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων προπτυχιακών σπουδών και μεταπτυχιακών σπουδών.

■ Από τις19 Μαΐου

ξεκινά η διεξαγωγή των κατατακτήριων εξετάσεων.

Ελπίζουμε πολύ σύντομα

να δοθεί το πράσινο φως από τους ειδικούς για την επαναλειτουργία και των υπόλοιπων λειτουργιών και δομών της εκπαίδευσης.

Τα self tests αποτελούν πολύτιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση της πανδημίας και σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς κτίζουμε τείχος ανοσίας, το οποίο μας επιτρέπει να βλέπουμε φως στο τούνελ κάνοντας συνεχή βήματα προς την κανονικότητα.

Δείτε επίσης

ΦΕΚ: Διεξαγωγή κατατακτηρίων εξετάσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21
Οδικός χάρτης Υπουργείου Παιδείας: Συνολικός προγραμματισμός για τη συνέχιση και λήξη της σχολικής χρονιάς
Εξετάσεις Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας 2021-Αιτήσεις από 05 έως 11 Μαΐου 2021
Για ποιους λόγους ανοίγουν τα σχολεία 10 Μαΐου: Τα τρία δεδομένα

Πριν φύγετε

 Κεραμέως-Απαντήσεις: Τέθηκε θέμα επανάληψης της χρονιάς;-Ανοιγμα σχολείων νωρίτερα;-Εμβολιασμός μαθητών;

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση