Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για συγχώνευση τμημάτων Πανεπιστημίου Πατρών: Συνάντηση με εκπροσώπους του Νομού Ηλείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για συγχώνευση τμημάτων Πανεπιστημίου Πατρών: Συνάντηση με εκπροσώπους του Νομού Ηλείας-Πρόταση για δημιουργία δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην περιοχή.

Κεραμέως για συγχώνευση τμημάτων

Σχετικά με τη συγχώνευση 4 Πανεπιστημιακών τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών με άλλα του Πανεπιστημίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Υπουργού Παιδείας κι Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως και του Υφυπουργού κου Αγγελου Συρίγου με εκπροσώπους του Νομού Ηλείας.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Υπουργός για τη συνάντηση
  • Το ίδιο το Πανεπιστήμιο Πατρών κατέθεσε την εν λόγω εμπεριστατωμένη πρόταση αναδιάρθρωσης των τμημάτων του, η οποία έλαβε θετική εισήγηση από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και
  • Το θέμα δεν αφορά την Ηλεία είναι συνολική η προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρα.
Εν κατακλείδι η κα Κεραμέως

πρότεινε στους εκπροσώπους της περιοχής τη δημιουργία δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στον τόπο τους.

Αναλυτικά τι είπε η Υπουργός ΠΑΙΘ Ν. Κεραμέως για τη συνάντηση

Άκουσα με προσοχή τις απόψεις τους και τους εξήγησα:

– ότι το θέμα δεν αφορά την Ηλεία είναι συνολική η προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που ξεκίνησε ήδη το 2019 με την αναστολή λειτουργίας 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων που είχε ιδρύσει η προηγούμενη Κυβέρνηση,

– ότι το ίδιο το Πανεπιστήμιο Πατρών κατέθεσε την εν λόγω εμπεριστατωμένη πρόταση αναδιάρθρωσης των τμημάτων του, η οποία έλαβε θετική εισήγηση από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης,

– ότι τα στοιχεία για τα συγκεκριμένα τμήματα μιλούν από μόνα τους – ενδεικτικά ανάμεσα στα τμήματα αυτά υπάρχει τμήμα με μόλις 2 καθηγητές (εκ των οποίων η μία συνταξιοδοτείται), βάση εισαγωγής 1,7 στα 20, άνω του 90% των νέων φοιτητών με βαθμό εισαγωγής κάτω του 10.

Κυρίως όμως: τμήμα με ρυθμό αποφοίτησης 3 φοιτητές στους 100 κατ΄ έτος!

Κάποιες από αυτές τις δομές χωρίς βιβλιοθήκη, εστιατόριο, εστία.

Πρότεινα στους εκπροσώπους της περιοχής

να επενδύσουμε από κοινού στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος μας – να δημιουργηθεί στην περιοχή:

  • Ενα πρότυπο εκπαιδευτικό κέντρο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με έμφαση στην πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων.
  • Ένα πρότυπο κέντρο το οποίο θα περιλαμβάνει Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης επιπέδου 3, Επαγγελματικό Λύκειο με κατεύθυνση γεωπονίας επιπέδου 4 και Δημόσιο Θεματικό ΙΕΚ στη Γεωπονία επιπέδου 5.

Πάντα ανοιχτή στο διάλογο, θα αναμένω τις σκέψεις τους.

_____________

Μιλώντας επί του θέματος στην χθεσινή εκπομπή “Πρωινοί Τύποι” του ΑΝΤ1 ο Υφυπουργός ΠΑΙΘ κος Α. Συρίγος είπε:

“Έγινε χθες μια σύσκεψη που αφορά συνολικά τα ΑΕΙ και τις συγχωνεύσεις στις περιφερειακές ενότητες Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας. Ένα από τα δύο τμήματα είναι Μουσειολογίας.

Κοίταξα στην Ιταλία που έχει 4.500 μουσεία και στην Γαλλία με 2.000 μουσεία και το Μουσείο του Λούβρου και στην Γερμανία με 6.000 μουσεία και δεν έχουν τμήμα μουσειολογίας.

Εμείς γιατί αποφασίσαμε ξαφνικά να κάνουμε τέτοιο τμήμα;. Η αλήθεια είναι ότι στην Ευρώπη αυτό είναι μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.

Στην Ελλάδα που έχουμε 600 μουσεία έχουν γίνει όλες κι όλες 15-20 προσλήψεις μουσειολόγων τις τελευταίες δεκαετίες”.

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2021
Οδηγός επιτυχίας Πανελλαδικών εξετάσεων στις ημέρες Covid -19
Συρίγος για έναρξη νέου σχολικού έτους-τι θα γίνει με όσους νοσήσουν στις Πανελλαδικές-σεξουαλική παρενόχληση στα ΑΕΙ
 Ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης: Οι αλλαγές στην Πρωτ/θμια-Δευτ/θμια-Τριτ/θμια-Ειδική Αγωγή
ΑΕΙ-self test: Τροποποίηση ΚΥΑ για υποχρεωτικό διαγνωστικό έλεγχο σε φοιτητές-διδακτικό και λοιπό προσωπικό
Kατατακτήριες εξετάσεις-κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές | Ημερομηνίες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση