Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως για βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-voucher 200 ευρώ σε νέους-ύλη Πανελλαδικών-άνοιγμα σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως για βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-voucher 200 ευρώ σε νέους-ύλη Πανελλαδικών-πότε θ ανοίξουν τα σχολεία – Συνέντευξη στο ΜΕΓΚΑ.

Κεραμέως για βάσεις εισαγωγής-σχολεία

Στο ΜΕΓΚΑ μίλησε σήμερα Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020 η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τα voucher για αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε νέους, τις Βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ, το όριο επιλογών στις δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων, την ύλη των εξετάσεων, την ασφάλεια των Πανεπιστημίων και τις προθέσεις της ηγεσίας για άνοιγμα των σχολείων μετά τις εορτές.

Συγκεκριμένα είπε:
Για τα voucher 200 ευρώ σε νέους για την αγορά υπολογιστή ή tablet για την τηλεκπαίδευση.
  • Η προσπάθεια ξεκίνησε από 5 συναρμόδια Υπουργεία, το Παιδείας, το Οικονομικών, το Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το Ανάπτυξης, το Εργασίας.
  • Πρόκειται για 112.000.000 ευρώ τα οποία θα δοθούν σε 560.000 νέους με στόχο να χτίσουμε πάνω στο κεκτημένο της Τηλεκπαίδευσης, να χτίσουμε πάνω σ αυτό το τεράστιο ψηφιακό άλμα που έγινε.
  • Εχουμε 200.000 εκπαιδευτικούς και 1.6 εκατομ. μαθητές που έχουν εξοικειωθεί με τα ψηφιακά εργαλεία.
  • Το επόμενο διάστημα θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες για το πως θα λειτουργήσει μια πλατφόρμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας και πως ακριβώς οι ωφελούμενοι θα μεταβούν σε καταστήματα για την προμήθεια του εξοπλισμού.
Για τις Βάσεις Εισαγωγής σε ΑΕΙ
  • Αυτή τη στιγμή έχουν ένα ποσοστό 30% των φοιτητών της χώρας που δεν αποφοιτά ποτέ.
  • Επίσης έχουμε κάθε χρόνο περιπτώσεις υποψηφίων που εισέρχονται σε ΑΕΙ με ο,6 στα 20.
  • Η εικόνα αυτή δεν περιποιεί τιμή στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και οφείλουμε να κάνουμε προσπάθειες για να αναβαθμίσουμε συνολικά το επίπεδο των σπουδών. Αυτός είναι ο στόχος μας.
  • Για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουμε θέσει πρόταση στον δημόσιο διάλογο να υπάρξει ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία όπως την προτείνουμε δεν είναι απόλυτο μέγεθος, γιατί αν όπως έχουμε δει αν έμπαινε ως απόλυτο μέγεθος θα επηρέαζε τους βαθμολογητές.
  • Επίσης δεν θα είναι βάση οριζόντια , δηλαδή δεν θα είναι ίδια για κάθε Πανεπιστήμιο και Τμήμα. Το κάθε Τμήμα θα θέτει ως βάση το ποσοστό επί της μέσης επίδοσης όλων των υποψηφίων του Επιστημονικού πεδίου.
  • Παράδειγμα στις Ανθρωπιστικές σπουδές ο μέσος όρος είναι 12 και τα Πανεπιστημιακά τμήματα θα μπορούν να ορίσουν για παράδειγμα το 80% ή το 100% του 12.
  • Δίδεται για πρώτη φορά στα Πανεπιστήμια η δυνατότητα να ορίσουν το ακαδημαϊκό προφίλ που επιθυμούν.
  • Αυτό το μέτρο δεν επηρεάζει την προετοιμασία των υποψηφίων, δεν επηρεάζει την ύλη, δεν επηρεάζει τα μαθήματα. και η πρόθεση είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής να ισχύσει από φέτος.
Για τη θέσπιση ορίου επιλογών των υποψηφίων
  • Μια δεύτερη πρόταση στον δημόσιο διάλογο είναι να υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός επιλογών των υποψηφίων (πιθανά μέχρι 15).
  • Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει όριο με αποτέλεσμα ο υποψήφιος μπορεί να θέσει 250 επιλογές και βρεθεί σ ένα Τμήμα το οποίο είχε επιλέξει ως τελευταίο.
  • Οι πιθανότητες να φοιτήσει και να αποφοιτήσει απ΄αυτό το Τμήμα είναι πολύ χαμηλές όπως μας δείχνουν τα στοιχεία., ενώ μπορεί να έχει πάρει τη θέση από κάποιον που μπορεί να θέλει να σπουδάσει εκεί.
Για την ύλη των Πανελλαδικών
  • Μόλις ανοίξουν τα σχολεία, θα δούμε πως έχει προχωρήσει η ύλη και θα εξετάσουμε εάν χρειάζεται οποιαδήποτε προσαρμογή σε κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Υλη, αξιολόγηση μαθητών).
Για την ελεγχόμενη είσοδο στα Πανεπιστήμια
  • Συμφωνούν και οι Πρυτάνεις σ αυτό. Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε παθογένειες ετών.
Για το πότε θ ανοίξουν τα σχολεία
  • Επιθυμία μας είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου.
  • Περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα από αυτήν την ημερομηνία θα ζητηθεί από τους ειδικούς να υποδείξουν με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά στοιχεία τη σύστασή τους.
  • Θα συμβουλευτούμε τους ειδικούς και θα ληφθούν οι όποιες αποφάσεις.
  • Ας τηρήσουμε τα μέτρα για να δώσουμε στους ειδικούς να μας δώσουν το πράσινο φως το συντομότερο.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-σχολική χρονιά: Τι είπε για το ενδεχόμενο παράτασης και για τις φορητές συσκευές της Τηλεκπαίδευσης
Σχολεία-κορονοϊός: Σε ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες έκλεισαν τα Δημοτικά-Αν ανοίξει κάτι στις 7.1 θα είναι αυτά
Ψηφισθέν νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπ/σης: Με διατάξεις για Υπηρ. Συμβούλια, αποφ. κολεγίων, ψηφιακή μέριμνα κ.α
Κανονική και αναρρωτική άδεια νεοδιόριστων: Τι δικαιούνται και πως χορηγείται | Εγγραφο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση