Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κεραμέως στη Γλασκώβη: “Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ξεκινάει από το σχολείο”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως στη Γλασκώβη: “Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ξεκινάει από το σχολείο”-Στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή – COP26

Κεραμέως στη Γλασκώβη

Με πρώτη φορά την εκπαίδευση να καταλαμβάνει τόσο κυρίαρχη θέση στις διασκέψεις COP για την κλιματική αλλαγή, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση “Μαζί για το Αύριο: Εκπαίδευση και Κλιματική Δράση”, στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή – COP26, στη Γλασκώβη.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

ανέδειξε το ρόλο της εκπαίδευσης στην καταπολέμηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και απαντώντας σε ερώτηση για την συμβολή των νέων στη διαμόρφωση νέων προγραμμάτων για την κλιματική αλλαγή, υπογράμμισε ότι όλη η διαδικασία εκκινεί από τη βάση, από οργανώσεις νέων, εκπαιδευτικούς, τοπικούς και διεθνείς φορείς, που κλήθηκαν να υποβάλλουν προτάσεις σχετικού εκπαιδευτικού υλικού.

Το υλικό αυτό συνιστά σήμερα τον κορμό των προγραμμάτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. 

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

η κα Κεραμέως εστίασε σε δύο κυρίως σημεία:

  • Το πρώτο αφορά στην υιοθέτηση μιας νέας εκπαιδευτικής προσέγγισης μέσω

α) της αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών της γενικής εκπαίδευσης, ώστε να εναρμονιστούν με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης – ήδη στη χώρα μας έχουν επικαιροποιηθεί 166 προγράμματα σπουδών σε αυτήν την κατεύθυνση, και

β) της δημιουργίας νέων δράσεων με στόχο συγκεκριμένα την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων με έμφαση – ανάμεσα σε άλλα – στην προστασία του περιβάλλοντος, στην οικολογική συνείδηση, στην πρόληψη φυσικών καταστροφών. Από πέρυσι πιλοτικά και από φέτος καθολικά σε όλα τα σχολεία της χώρας μας λειτουργούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

  • Το δεύτερο σημείο αφορά στη σημασία επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς μας στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων γενικά, και στη θεματική προστασίας του περιβάλλοντος ειδικότερα.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι

“έχουμε χρέος να επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς μας, να τους προσφέρουμε νέα εργαλεία, να τους υποστηρίξουμε, οι εκπαιδευτικοί μας είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από τη νέα αυτή εκπαιδευτική προσέγγιση».

Αναφερόμενη ειδικότερα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων,

η κα Κεραμέως επεσήμανε ότι από τον Οκτώβριο έχουν ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας, ενώ περίπου 75.000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ολοκληρώσει ή ξεκινήσει το επιμορφωτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Ακολούθησε εκτενής διάλογος με εκπροσώπους οργανώσεων νέων, όπως οι Mock COP και Youth4Climate.

Δείτε επίσης

Αγγλικά στο νηπιαγωγείο-επιμόρφωση: 3η περίοδος-αιτήσεις Συντονιστών ΕΕ- εκπαιδευτικών ΠΕ06-ΠΕ60
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων: 3η περίοδος-Αιτήσεις από 5 έως 19.11
Αυτοτραυματική συμπεριφορά-Eπιμορφωτικό σεμινάριο του Συντονιστή ΕΑΕΕ Κ. Ντίνα
Ημερίδες ειδικής αγωγής ΙΕΠ: Οδηγίες εγγραφής και σύνδεσης
Ερευνα ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ: Το “μετέωρο βήμα” της επαγγελματικής αποκατάστασης των Ελλήνων φοιτητών
Διαθέσιμο στους ενδιαφερόμενους το σεμινάριο ΠΔΕ Αττικής και Ημέρες Erasmus 2021
Δήλωση edupass: 6 ερωτήσεις και απαντήσεις-Ποιοι-πότε και πως την υποβάλλουν

Πριν φύγετε

Μήνυση εκπαιδευτικού για βιασμό, κατά του Προϊσταμένου της στη Λάρισα-Ενημερώθηκε το ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση