Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στόχος η σταδιακή αντικατάσταση αναπληρωτών από μόνιμους-5250 διορισμοί το 2021/22 & 5250 το 2022/23

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κεραμέως: Στόχος η σταδιακή αντικατάσταση αναπληρωτών από μόνιμους-5250 διορισμοί το 2021/22 και 5250 το 2022/23-Συνέντευξη στον Ελεύθερο Τύπο.

Κεραμέως: Στόχος η σταδιακή αντικατάσταση αναπληρωτών

Στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και στη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη μίλησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως για τις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση τη νέα σχολική χρονιά, τις Πανελλαδικές εξετάσεις, την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη, τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση και τις πρωτοβουλίες ψηφιακού χαρακτήρα οι οποίες καλύπτουν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

Για τους μόνιμους διορισμούς και το χρονοδιάγραμμα αυτών είπε:

Συνολικά προβλέπονται 15.000 μόνιμοι διορισμοί:

4.500 που έχουν ήδη ολοκληρωθεί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, 5.250 στη Γενική Εκπαίδευση για το φετινό σχολικό έτος 2021-2022 και 5.250 για το επόμενο, 2022-2023.

Πρόκειται για τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τους πρώτους στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια μετά από 12 χρόνια.

Στόχος μας, η σταδιακή αντικατάσταση των αναπληρωτών από μόνιμους εκπαιδευτικούς,

ώστε να ενισχύσουμε έτσι το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης, να αναβαθμίσουμε το εκπαιδευτικό έργο και να καλύψουμε ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς μας σταθερότητα και βάζοντας ένα τέλος στις διαρκείς, αλλεπάλληλες μετακινήσεις τους.  

___________

Για τις μεταρρυθμίσεις στα σχολεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο είπε:

Το νέο σχολικό έτος θα φέρει στο σχολείο σημαντικές καινοτομίες, αλλά και μία ευρύτερη αλλαγή φιλοσοφίας στη βάση της οποίας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, με στόχο ένα αναβαθμισμένο σχολείο πολλαπλών γνώσεων, δεξιοτήτων και προοπτικών για όλους.

Ξεκινάμε από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, με την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Ολα τα 4χρονα της χώρας μας πλέον θα πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο και μάλιστα προβλέπεται να κάνουν και δραστηριότητες στα αγγλικά.

Σημαντική αναβάθμιση αποτελούν και τα εργαστήρια δεξιοτήτων,

που υλοποιήθηκαν πιλοτικά φέτος σε 218 σχολεία της χώρας και από τον Σεπτέμβριο εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας, εισάγοντας στο σχολείο θεματικές όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, προστασία του περιβάλλοντος, οδική ασφάλεια, σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Η πρωτοβουλία αυτή, μάλιστα, διακρίθηκε με Ευρωπαϊκό Βραβείο Εκπαίδευσης από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο (Global Education Network Europe).

Ταυτόχρονα, σχεδόν διπλασιάζουμε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

που φτάνουν τα 112 πανελλαδικά και πλέον προβλέπονται σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της χώρας, δίνοντας σε περισσότερους μαθητές τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις καινοτόμους αυτές δημόσιες εκπαιδευτικές δομές με στόχο τη διάχυση καλών πρακτικών σε όλα τα σχολεία μας.

Παράλληλα, στο πλαίσιο συνολικής αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ιδρύουμε και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια.

Επιπλέον, αναμορφώνονται έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια τα προγράμματα σπουδών,

δίνοντας έμφαση στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα και στις δεξιότητες και προχωρούν οριζόντια προγράμματα επιμορφώσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς μας, μία καίρια επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

___________

Για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη μεταξύ άλλων είπε:

Η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη αποτελεί μία εν εξελίξει συνολική προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη, στην οποία συμμετέχουν και τα ίδια τα ΑΕΙ.

Τα κριτήρια αναμόρφωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις εισηγήσεις των ίδιων των ΑΕΙ, τις γεωγραφικές και ακαδημαϊκές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, τα γνωστικά αντικείμενα και τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.

Η συγκεκριμένη απόφαση για συγχώνευση των τεσσάρων τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών ελήφθη κατόπιν εμπεριστατωμένης πρότασης του ίδιου του ιδρύματος με συντριπτική πλειοψηφία υπέρ και θετικής εισήγησης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ)

___________

Για τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είπε:

Αυτό που ισχύει είναι ότι από φέτος θέτουμε ένα τέλος σε αυτό τον εμπαιγμό, στο εμπόριο φρούδων ελπίδων για δρόμους χωρίς διέξοδο. Θεσπίζοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής:

α) διασφαλίζουμε ακαδημαϊκές προϋποθέσεις επιτυχούς φοίτησης και έγκαιρης ολοκλήρωσης σπουδών,

β) θωρακίζουμε το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών,

γ) ενισχύουμε την αυτονομία των πανεπιστημίων και τη δυνατότητα κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,

δ) δρομολογούμε την ορθολογικότερη αξιοποίηση των πόρων του κάθε ιδρύματος.

Για πρώτη φορά φέτος οι υποψήφιοι θα έχουν δύο επιλογές την ώρα της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού:

α) για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων και

β) για εισαγωγή σε Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης μέσω απολυτηρίου και σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής και εγγραφών που ισχύουν σε κάθε Δημόσιο ΙΕΚ για την έναρξη του εξαμήνου κατάρτισης.

___________

Για τις Πανελλαδικές 2021 είπε:

14-22 Ιουνίου θα εξεταστούν οι υποψήφιοι Γενικών Λυκείων και 15-28 Ιουνίου Επαγγελματικών Λυκείων, στη μειωμένη ύλη που έχει εγκαίρως ανακοινωθεί, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε ανταπόκριση στις ιδιαίτερες φετινές συνθήκες της πανδημίας.

Στη συνέχεια θα εξεταστούν τα ειδικά μαθήματα και τα αγωνίσματα.

Για επιπλέον υποστήριξη των υποψηφίων δημιουργήσαμε σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης όλης της χώρας γραμμές παροχής πληροφοριών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς και γραμμές ψυχολογικής στήριξης υποψηφίων και των οικογενειών τους.

Ως προς το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ για τις εξετάσεις αναμένεται να συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα με τους ειδικούς, προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα.

Η οριστικοποίηση των μηχανογραφικών θα γίνει μετά την έκδοση των βαθμολογιών σε γενικά και ειδικά μαθήματα, ώστε να έχουν προκύψει οι Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής των σχολών και τμημάτων και να γνωρίζουν οι υποψήφιοι σε ποια επιλογή τους εισάγονται.  

Με πληροφορίες από eleftherostypos.gr

Δείτε επίσης

Νέα εγκύκλιος ενημέρωσης για self test-Διαχείριση κρούσματος covid στα σχολεία
ΦΕΚ-μέτρα κορονοϊού 24 έως 31.05.2021: Ανα πεδίο δραστηριότητας-Λειτουργία δομών εκπαίδευσης-Δημόσιες υπηρεσίες
Αρχή Προστασίας Δεδομένων-self test: Τι απάντησε για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Παπαευαγγέλου: Η εικόνα στα σχολεία αλλάζει με τα self test-Γιατί η καραντίνα των 14 ημερών έγινε 10 ημέρες
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply