Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κίνδυνος απώλειας εξαμήνου για μεταπτυχιακούς φοιτητές ΠΜΣ “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” Πανεπ. Λευκωσίας και Πατρών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κίνδυνος απώλειας εξαμήνου για μεταπτυχιακούς φοιτητές του κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» των Πανεπιστημίων Λευκωσίας και Πατρών” – Ερώτηση στη Βουλή.

Κίνδυνος απώλειας εξαμήνου για μεταπτυχιακούς φοιτητές

Ερώτηση 21 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία των Βουλευτών Κ. Μάρκου και Σ. Αναγνωστοπούλου κατατέθηκε στη Βουλή με θέμα “Παραλείψεις με σοβαρές συνέπειες για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» των Πανεπιστημίων Λευκωσίας και Πατρών»”.

Σύμφωνα με την Ερώτηση

Στο κοινό μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” των Πανεπιστημίων Λευκωσίας και Πατρών, προβλέπεται η εκπόνηση Πρακτικής Άσκησης σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, διάρκειας 200 διδακτικών ωρών.

Οι φοιτητές του προγράμματος

αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις μεταπτυχιακές σπουδές τους, διότι το Υπουργείο Παιδείας μέχρι σήμερα δεν έχει προβλέψει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση, ούτε έχει εκπονήσει κάποιο εναλλακτικό σχέδιο για την συμπλήρωση των απαιτούμενων ωρών πρακτικής, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας ενός εξαμήνου για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του συγκεκριμένου προγράμματος.

Η δυσάρεστη αυτή εξέλιξη θα επιφέρει καταστροφικές οικονομικές, εργασιακές και ψυχολογικές συνέπειες στους φοιτητές.

Εκτός όμως από τον κίνδυνο να χαθεί ένα ακόμη εξάμηνο, ελλοχεύει ένας σημαντικότερος κίνδυνος.

Να μην προλάβουν

να ολοκληρώσουν το μεταπτυχιακό τους πρόγραμμα έγκαιρα, με αποτέλεσμα τη μη ένταξή τους στους πίνακες Ειδικής Αγωγής για την προκήρυξη του 2022, γεγονός που ουσιαστικά θα σημάνει τον τριετή αποκλεισμό τους από τους πίνακες.

_____________________

Δείτε αναλυτικά την Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Παραλείψεις με σοβαρές συνέπειες για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» των Πανεπιστημίων Λευκωσίας και Πατρών»

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» των Πανεπιστημίων Λευκωσίας και Πατρών αδυνατούν να ολοκληρώσουν το μεταπτυχιακό αυτό πρόγραμμα, επειδή δεν έχει προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση.

Τα σχολεία, ανοίγουν για διά ζώσης διδασκαλία για περιορισμένα χρονικά διαστήματα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες πρακτικής.

Εν τω μεταξύ, μέχρι σήμερα,

ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει φροντίσει να προβλεφθεί κανένας άλλος τρόπος για την συμπλήρωση των απαιτούμενων ωρών πρακτικής, πέρα από τη φυσική παρουσία τους στο σχολείο, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας ενός εξαμήνου για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του συγκεκριμένου προγράμματος.

Εκτός όμως από τον κίνδυνο να χαθεί ένα ακόμη εξάμηνο, ελλοχεύει ένας σημαντικότερος κίνδυνος.

Να μην προλάβουν

να ολοκληρώσουν το μεταπτυχιακό τους πρόγραμμα έγκαιρα, με αποτέλεσμα τη μη ένταξή τους στους πίνακες Ειδικής Αγωγής για την προκήρυξη του 2022, γεγονός που ουσιαστικά θα σημάνει τον τριετή αποκλεισμό τους από τους πίνακες.

Επειδή

το να χαθεί η δυνατότητα συμμετοχής των μεταπτυχιακών αυτών φοιτητών Ειδικής Αγωγής στην επερχόμενη προκήρυξη του 2022, θα έχει σαν αποτέλεσμα την τριετή αναμονή τους για τη δημοσίευση νέας προκήρυξης.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

1) Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου, ώστε να καταφέρουν οι φοιτητές αυτοί να ολοκληρώσουν το πρόγραμμά τους;

2) Γιατί δεν γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες ώστε οι απαιτούμενες διά ζώσης ώρες διδασκαλίας να αντικατασταθούν με εξ αποστάσεως διδασκαλία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Ρυθμίσεις πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ | ΦΕΚ
Απόφαση για πρακτική άσκηση φοιτητών ΑΕΙ του Υφ. Παιδείας Α. Συρίγου
Πρακτική άσκηση μεταπτυχιακών ΕΑΕ και Σχολικής Ψυχολογίας: Ρύθμιση εναλλακτικών τρόπων πραγματοποίησης
Πρακτική άσκηση φοιτητών ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Ερώτηση στη Βουλή για την αδυναμία ολοκλήρωσής της

Πριν φύγετε

 ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Να μην ισχύσει φέτος το σύστημα εισαγωγής Κεραμέως
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση