Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κινητοποίηση ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων-Στάση εργασίας την Πέμπτη 11.01.2024

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κινητοποίηση ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων-Στάση εργασίας για την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 από τις 11.00 έως τις 14.00.

Κινητοποίηση ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ προκηρύσσουν 3ωρη Στάση Εργασίας από τις 11.00 έως τις 14.00, ώστε να συμμετέχουν μαζικά οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στις κινητοποιήσεις μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 σε όλη τη χώρα και στην Αθήνα στα Προπύλαια στις 12:00, σχετικά με τον επικείμενο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων στη χώρα.

Ακολουθούν οι Ανακοινώσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΟΕ) 

Αθήνα 9/1/2024

Αρ. Πρωτ. 807

Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Όλες και όλοι στις κινητοποιήσεις κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ομόφωνα στηρίζει τον δημόσιο χαρακτήρα των Πανεπιστημίων και καλεί όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην φοιτητική/πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου στις 12 στα Προπύλαια (και στις κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα). Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων, προκηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας από τις 11.00 έως τις 14.00.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Πρόεδρος             Ο Γενικός Γραμματέας

Κικινής Θανάσης     Μαρίνης Σπύρος

____________________________________

Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) 

09-01-2024

Α.Π.: 2303

 ΟΧΙ στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια!

Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει νόμο για ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια

Όλοι την Πέμπτη 11 Γενάρη 2024 στα μεγάλα συλλαλητήρια φοιτητών/τριών – μαθητών/τριών
σε όλη τη χώρα και στην Αθήνα στα Προπύλαια 
12:00

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταδικάζει την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων από την κυβέρνηση της ΝΔ που ιδιωτικοποιεί ακόμα περισσότερο τη δημόσια Παιδεία. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη στην ανώτατη εκπαίδευση επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος. Η εξέλιξη αυτή μετατρέπει την Παιδεία όλο και περισσότερο σε εμπόρευμα, θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών.

Η ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων θα επιφέρει άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας, στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών. Διευρύνεται έτσι η εμπορευματοποίηση των προσόντων και πιστοποιήσεων και στο βασικό πτυχίο.   

Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές/τριες για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσία τους θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη των «πελατών» τους.

Με το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις του. Όσοι/ες λίγοι/ες μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον …χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί/ες θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Θα ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που επιβαρύνει δυσβάστακτα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι δήθεν θα ωφεληθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ύπαρξη ιδιωτικών μόνο ως αστεία ακούγονται. Αν πραγματικά ήθελαν, θα είχαν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δε θα φτάναμε στο 2024 να έχουμε πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση, μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, μειωμένη κατά 70%  κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.

Η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων θα ενισχύσει ακόμα παραπέρα την επιχειρηματική – κερδοσκοπική λειτουργία των δημόσιων Ιδρυμάτων, θα συμπαρασύρει τα δημόσια πανεπιστήμια στην υποβάθμιση της ποιότητας και των παροχών για να εξοικονομούν χρήματα. Το ίδιο ακριβώς έγινε και σε άλλους τομείς! Η συνύπαρξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα δεν οδήγησε σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη π.χ. ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά.

Η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων θα επιβάλει τη λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια και στο πλαίσιο της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά θα περικόψει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση και στήριξη των δημόσιων Πανεπιστημίων. Θα επιβάλει ένα βαθύτερο αυταρχικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας όπου ελεύθεροo θα είναι μόνο το κέρδος και θα εξοβελίζονται οι κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα.

Η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ένα ακόμα βήμα στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις των τελευταίων δεκαετιών που γίνονται  στην εκπαίδευση,  παράλληλα με τα σχέδια για την αυτονομία της σχολικής μονάδας με τους/τις διευθυντές/ντριες manager, την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία, το εθνικό απολυτήριο, στην ελεύθερη επιλογή σχολείων, στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ – υβριδικό σύστημα διορισμών και συνολικά στην πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο
και το θεωρούμε αιτία πολέμου! Να μην κατατεθεί.

Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Διεκδικούμε:

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.
  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.
  • Πτυχία με αξιοκρατία και αξία.
  • Δουλειά για όλους/ες – δουλειά με δικαιώματα.

Τώρα είναι η ώρα συνολικά το κίνημα  της εκπαίδευσης να δώσει  μαζικό, αποφασιστικό «παρών» στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, να μην ψηφιστεί ο νόμος, να ανατραπεί το συνολικό σχέδιο κυβέρνησης για την εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,  να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας.

 Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει στάση εργασίας 11:00 με 14:00 ώστε να συμμετέχουν μαζικά οι συνάδελφοι/ισσες στις μεγάλες κινητοποιήσεις μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών την Πέμπτη 11 Γενάρη σε όλη τη χώρα και στην Αθήνα στα Προπύλαια στις 12:00.

Ενώνουμε την φωνή μας μαζί με το φοιτητικό και εργατικό κίνημα
για να μην κατατεθεί – να μην ψηφιστεί αυτός ο νόμος.

Για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Ο Πρόεδρος                         Η Γεν. Γραμματέας

Νίκος Παπαχρήστος         Στέλλα Μανουσογιωργάκη

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για μεταρρύθμιση ΑΕΙ: Εθνικό συμφέρον να πραγματοποιηθεί με λογική συναίνεσης 

ΔΟΕ-αξιολόγηση 2024: 3ωρες στάσεις εργασίας από Δευτέρα 08.01 μέχρι και Τετάρτη 31.01.2024 

ΟΛΜΕ-αξιολόγηση εκπαιδευτικών 2024: Τρίωρες Στάσεις Εργασίας από Δευτέρα 8 έως και Τετάρτη 31.01.2024 

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Αξιολόγηση 2024: 3ωρες στάσεις εργασίας από Δευτέρα 08.01μέχρι και Τετάρτη 31.01.2024 

Οδηγίες προς Συλλόγους Διδασκόντων σχετικά με την άσκηση πιέσεων για επανάληψη συνεδριάσεων κοινοποίησε η ΔΟΕ 

 Erasmus+ 2024: Οδηγός υποβολής προτάσεων-Οι προθεσμίες αιτήσεων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση