Κυριάκος Μητσοτάκης για επιστροφή δώρων-αξιολόγηση εκπαιδευτικών-ελληνική Pisa-τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση – Συνέντευξη στον ΣΚΑΪ 100,3.
Κυριάκος Μητσοτάκης για επιστροφή δώρων-αξιολόγηση-τεχνητή νοημοσύνη
Για την επιστροφή των δώρων στους δημοσίους υπαλλήλους, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με αναφορές και στις εξετάσεις για την ελληνική Pisa, την τεχνητή νοημοσύνη σε σχέση με την εκπαίδευση, με αναφορά στους διαδραστικούς πίνακες και τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με αναφορά στις Φοιτητικές Εστίες, ρωτήθηκε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στον ΣΚΑΪ 100,3 και τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε.
Αναλυτικά ο Πρωθυπουργός τοποθετήθηκε ως εξής:
– Για την επιστροφή δώρων στους δημοσίους υπαλλήλους
Δημοσιογράφος: Να επιστρέψει το δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα στους δημοσίους υπαλλήλους, το σκέπτεστε;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Εμείς αυτή τη στιγμή έχουμε προβλέψει 500 εκατομμύρια πρόσθετη δαπάνη για τους δημοσίους υπαλλήλους για τον επόμενο χρόνο. Ήδη έχουμε αυξήσει κατά 10% τους μισθούς των γιατρών, των νοσηλευτών και του υγειονομικού προσωπικού. Το ενιαίο μισθολόγιο που θα μπει σε εφαρμογή 1/1/24 θα είναι μια σημαντική τομή και θα πρέπει να σκεφτούμε αυτά τα χρήματα πώς θα τα επιμερίσουμε.
Τι είπαμε εμείς; Δύο πράγματα. Πρώτον, θα στηρίξουμε τους εργαζόμενους με παιδιά, θα αυξήσουμε τα οικογενειακά επιδόματα. Αν έχεις ένα παιδί σήμερα έπαιρνες 50 ευρώ, θα πάει στα 70. Αν είχες δύο όμως, έπαιρνες 70 ευρώ. Προσέξτε, ένα 50, δύο 70. Ε, τα 70 θα πάνε στα 120, τα τρία από 120 στα 170 και αναλόγως για αυτούς που έχουν τέσσερα: από 170 στα 220.
Και βέβαια, μεγαλύτερη έμφαση σε πριμ παραγωγικότητας και στις θέσεις ευθύνης. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα οι τμηματάρχες, οι διευθυντές και οι γενικοί διευθυντές, σε σχέση με τις αρμοδιότητες που τους αναθέτουμε για μια δημόσια διοίκηση η οποία πρέπει να λειτουργεί καλά, αμείβονται σχετικά λίγο σε σχέση με ομολόγους τους. Άρα, θα πρέπει να σκεφτούμε αυτά τα χρήματα που έχουμε στη διάθεσή μας πώς θα τα κατανείμουμε. Αυτές είναι οι προτεραιότητές μου.
– Για την αξιολόγηση στο δημόσιο και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Δημοσιογράφος: Θα επιμείνετε στην αξιολόγηση στον δημόσιο τομέα;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν κάνω βήμα πίσω από την αξιολόγηση, παντού. Μου κάνει πολύ εντύπωση ότι η αντιπολίτευση συλλήβδην -γι’ αυτό και λέω ότι σε πολλά ζητήματα ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ είναι κοντά- είναι απέναντι στην αξιολόγηση. Όπως είναι απέναντι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας.
Είπε ο ΣΥΡΙΖΑ ότι θα την καταργήσει. Όπως συνδικαλιστές ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί και κάποιοι της Νέας Δημοκρατίας, είναι απέναντι στις εξετάσεις της PISA, τις ελληνικές εξετάσεις της PISA που θα γίνουν αύριο και είναι τόσο σημαντικές. Μιλάμε για 600 σχολεία.
Δημοσιογράφος: Και προτρέπουν τους γονείς να μη στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Και οι γονείς τα στέλνουν. Τα στέλνουν γιατί καταλαβαίνουν ότι αυτές οι εξετάσεις είναι απολύτως διαγνωστικές. Γίνονται σε 600 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα. Μας δίνουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για την ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Και βλέπετε ότι συλλήβδην η κεντροαριστερή αντιπολίτευση είναι απέναντι σε όλα αυτά. Για αυτό και λέω συχνά -για να πάμε και λίγο στα πιο πολιτικά- ότι το ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη είναι πολύ πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ τσακώνονται για την παρακαταθήκη του Ανδρέα Παπανδρέου.
Δηλαδή, μόνο αυτοί οι οποίοι αισθάνονται ότι είναι όμοροι μπορούν να τσακώνονται για την παρακαταθήκη του Παπανδρέου και να γυρνάνε την πολιτική συζήτηση 45 χρόνια πίσω. Γιατί δεν έχουν να μας πουν τίποτα απολύτως για το μέλλον.
-Για την τεχνητή νοημοσύνη και τις ανάγκες που δημιουργεί:
Δημοσιογράφος: Έπρεπε να υπάρξει αυτοτελής συζήτηση για την τεχνητή νοημοσύνη, την ανάγκη που ενδεχομένως να χρειαστεί να αλλάξουμε το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού συστήματος. Τώρα, γρήγορα.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μιας και μιλάτε για το εκπαιδευτικό σύστημα, θα σας πω μια εμπειρία που ήταν πάρα πολύ δυνατή για εμένα. Πήγα και είδα τους πρώτους καινούργιους διαδραστικούς πίνακες. Και είδα, κ. Πορτοσάλτε, ένα τελείως διαφορετικό μάθημα. Δηλαδή, σκεφτείτε τώρα, κάνεις μάθημα ιστορίας, ανεβαίνει το παιδί στον διαδραστικό πίνακα και έχει ένα μοντέλο της Ακρόπολης και μπορεί να περιηγηθεί μέσα στην ίδια την Ακρόπολη, να απαντήσει σε ερωτήσεις ή σε ένα διαγώνισμα φυσικής να μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις. Μιλάμε για ένα άλλο μάθημα.
Δημοσιογράφος: Και αυτό καταργεί ένα βιβλίο.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Βεβαίως. Μιλάμε για επανάσταση και για τους εκπαιδευτικούς. Βλέπετε τα μάτια των παιδιών και ανοίγουν από ενθουσιασμό.
Αυτή είναι η εκπαίδευση του μέλλοντος. Εμείς θα βάλουμε 36.000 διαδραστικούς πίνακες, από την Ε’ Δημοτικού μέχρι την Γ’ Λυκείου. Έδωσα ήδη το «οκ» μου στην αναθεώρηση του Ταμείου Ανάκαμψης για να προσθέσουμε πίνακες από το νηπιαγωγείο, να καλύψουμε όλη τη δημόσια εκπαίδευση.
Αυτό είναι το μέλλον. Δεν είναι η απάντηση σε όλα τα προβλήματα -να κάνουμε παραπάνω προσλήψεις ή να αυξήσουμε τους μισθούς- είναι μια. Δεν λέω ότι δεν χρειάζεται αυτό. Στην υγεία χρειάζεται, ας πούμε, και αυτό. Αλλά είναι μια τόσο ξεπερασμένη λογική αυτή που πραγματικά αναρωτιέμαι, συχνά, αν πολλά κόμματα τα οποία συμμετέχουν σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση, καταλαβαίνουν πόσο περίπλοκος είναι ο κόσμος στον οποίο ζούμε.
– Για τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με παράδειγμα τις Φοιτητικές Εστίες
Δημοσιογράφος: Θα είστε πιο τολμηροί αν κερδίσετε στην επόμενη τετραετία, κ. Πρωθυπουργέ, ως κυβέρνηση εννοώ, σε αυτά τα ζητήματα της σύμπραξης; Δηλαδή να έρχονται γρηγορότερα κάποιες δουλειές στη σύμπραξη του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς πρέπει να σας πω ότι, η κυβέρνηση αυτή χρησιμοποίησε κατά κόρον -θα έλεγα φτάσαμε στο όριο των δημοσιονομικών μας δυνατοτήτων- τον θεσμό των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Δηλαδή την κατασκευή και τη συντήρηση ενός έργου από ιδιώτη, με το κράτος να πληρώνει τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας σε βάθος χρόνου.
Να δώσω ένα παράδειγμα μόνο: φοιτητικές εστίες. Τόσο σημαντικές για τους φοιτητές μας, καθώς το πρόβλημα της στέγης, ειδικά αν πρέπει να μετακινηθείς από πόλη σε πόλη, είναι εντονότατο. Θα κατασκευάσουμε σχεδόν 10.000 φοιτητικές εστίες με αυτή τη μέθοδο της σύμπραξης Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Δημοσιογράφος: Πότε θα είναι έτοιμες αυτές;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Αυτές πιστεύω ότι θα είναι έτοιμες σε τρία με τέσσερα χρόνια από τώρα για πέντε πανεπιστήμια. Και θα είναι μια σημαντική ανάσα για τους φοιτητές μας. Όπως σημαντική ανάσα, βέβαια, ήταν και η ενίσχυση του επιδόματος φοιτητικού ενοικίου, το οποίο πήγε από τα 1.000 στα 1.500 ευρώ. Στα 2.000 ευρώ σε περίπτωση που οι φοιτητές μας θα επιλέξουν συγκατοίκηση. Σκεφτείτε ότι όταν δύο νέα παιδιά επιλέξουν να συγκατοικήσουν, θα εισπράξουν από το κράτος 4.000 ευρώ για ένα χρόνο. Είναι ένα σημαντικό ποσό, μια σημαντική ανακούφιση για δύο παιδιά τα οποία θα νοικιάσουν ένα σπίτι σε μια πόλη μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους.
Δείτε επίσης
Εξετάσεις ελληνικής Pisa: Συμμετείχε το 96,5% των επιλεγμένων σχολικών μονάδων σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/kiriakos-mitsotakis-gia-epistrofi-dwrwn-axiologisi-elliniki-pisa-techniti-noimosini-sthn-ekpaideysi/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.