“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κλάδοι ΕΕΠ: Οργανική ένταξη στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των σχολείων και όχι στο εφήμερο των ΕΣΠΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Κλάδοι ΕΕΠ: Οργανική ένταξη στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Γενικά σχολεία και όχι αποσπασματικά με ΕΣΠΑ.
Αλλο ένα Πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το 5ο για κλάδο του ΕΕΠ, είδαμε εχθές ξαφνικά να κοινοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο αφορά σε πρόσληψη και τοποθέτηση Ψυχολόγων του κλάδου Ψυχολόγων(ΠΕ23), σε Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

 

Σε όλα αυτά τα Προγράμματα ΕΣΠΑ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους Πίνακες του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(ΕΕΠ) των 13 ΠΔΕ.

Φυσικά ουδεμία Οργανική θέση ΕΕΠ  υφίσταται στις δομές αυτές, καταδεικνύοντας έτσι με τον πιο σαφή τρόπο τον εφήμερο και αποσπασματικό χαρακτήρα αυτών των δράσεων, από τη στιγμή που κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον τα Προγράμματα ΕΣΠΑ θα περατωθούν.

Επίσης απορίας άξιον είναι πως δεν εζητήθη για κανένα από αυτά τα Προγράμματα, (πλην ενός, των Τάξεων Υποδοχής για Κοινωνικούς Λειτουργούς) η άποψη των θεσμικών οργάνων του ΕΕΠ στο Υπουργείο, τα οποία θεσμικά όργανα απλώς ενημερώνονται από το διαδίκτυο γι αυτά.

Τέλος προκαλεί εντύπωση η απουσία κεντρικού σχεδιασμού αξιοποίησης όλων των ειδικοτήτων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(ΕΕΠ), στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Γενικό σχολείο αλλά και οι δομές της εκπαίδευσης γενικότερα.

Υπενθυμίζουμε πως έχουμε άλλα 4 Προγράμματα ΕΣΠΑ, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη:
1. Το Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες – Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης»,
όπου προσλαμβάνονται Κοινωνικοί Λειτουργοί(ΠΕ30) και Ψυχολόγοι(ΠΕ23) από τους κλάδους του ΕΕΠ.

 

2. Το Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»,

όπου προσλαμβάνονται Ψυχολόγοι, του κλάδου Ψυχολόγων(ΠΕ23) του ΕΕΠ.

3. Το Πρόγραμμα «Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»,

όπου προσλαμβάνονται Ψυχολόγοι, του κλάδου Ψυχολόγων(ΠΕ23), του κλάδου Ψυχολόγων(ΠΕ23) του ΕΕΠ.

4. Το Πρόγραμμα «Ενταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα σχολεία-Τάξεις Υποδοχής»,

όπου προσλαμβάνονται Κοινωνικοί Λειτουργοί, του κλάδου Κοινωνικών Λειτουργών(ΠΕ30) του ΕΕΠ.

Δείτε επίσης

Ψυχολόγοι στις ΔΥΕΠ: Πόσοι προσλαμβάνονται – σε ποιες ΔΥΕΠ – καθήκοντα – εποπτεία
 Υποστήριξη του έργου των Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ.
 Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Ψυχολόγων(ΠΕ23) στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία
Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης
ΦΕΚ B 3032 – 04.09.2017
Ημερομηνία κυκλοφορίας 04.09.2017 Σελίδες 8 (35035 – 35042)
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση