Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κλείσιμο σχολείων-Ψυχικές επιπτώσεις νέων: Οι ενέργειες του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κλείσιμο σχολείων-Ψυχικές επιπτώσεις νέων: Οι ενέργειες του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου-Τοποθέτηση της Υφυπουργού Υγείας κας Ζωής Ράπτη.

Κλείσιμο σχολείων-Ψυχικές επιπτώσεις νέων

Κατά τη διάρκεια της σημερινής – 23.12.2020 – ενημέρωσης διαπιστευμένων συντακτών Υπουργείου Υγείας από τον Υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και την Υφυπουργό Υγείας Ζωή Ράπτη, ετέθη ερώτηση από Δημοσιογράφο αναφορικά με τις επιπτώσεις σε επίπεδο ψυχικής υγείας, που έχει επιφέρει το lockdown και το κλείσιμο των σχολείων στους νέους.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 90% των νέων πάσχει από διαταραχές άγχους και προβλήματα στη μάθηση εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων.

Δείτε την ερώτηση της Δημοσιογράφου και την απάντηση της Υφυπουργού Υγείας κας Ζ. Ράπτη
Δημοσιογράφος:

Το παρατεταμένο lockdown έχει προκαλέσει πολλά θύματα και σε επίπεδο ψυχικής υγείας. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 90% των νέων πάσχει από διαταραχές άγχους και προβλήματα στη μάθηση εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων.

Πώς σκοπεύετε να υποστηρίξετε αυτή την αρνητική κατάσταση, πολύ περισσότερα εάν τα σχολεία δεν ανοίξουν τελικά μετά τις 7 Ιανουαρίου;

Υφυπουργός Ζ. Ράπτη:

Σε σχέση με την ερώτηση, πράγματι το lockdown έχει επηρεάσει βάναυσα τις ζωές των παιδιών μας, καθώς όχι μόνο έχουν διακόψει το σχολείο, αλλά έχουν βεβαίως σταματήσει τις κοινωνικές τους επαφές, αλλά και τις επαφές με άλλα μέλη της οικογένειας τους.

Εκείνο το οποίο το Υπουργείο κάνει αυτή την περίοδο είναι,

κατ’ αρχήν έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του συγκεκριμένες συμβουλές προς τους γονείς, για το πώς να διδάξουν τα παιδιά τους για ποιο λόγο υπάρχουν τα μέτρα προστασίας, αλλά βεβαίως και πώς θα τα συμβουλέψουν για την περίοδο της καραντίνας.

Πέραν αυτού το Υπουργείο συνεργάζεται σε προγράμματα συμβουλευτικής υποστήριξης με «το Χαμόγελο του Παιδιού».

Τα παιδιά μας

λαμβάνουν ψυχολογική υποστήριξη για τα συναισθήματα που βιώνουν, που είναι το άγχος, που είναι η θλίψη, που είναι η οργή για τον περιορισμό που υφίστανται, από ειδικούς επιστήμονες και παράλληλα και οι γονείς λαμβάνουν αυτή την υποστήριξη από ανθρώπους με τους οποίους έχουν την δυνατότητα να επικοινωνήσουν μέσω,

  • αφ’ ενός της γραμμής του «Χαμόγελου του Παιδιού», το 1056, το οποίο συνεργάζεται με την γραμμή 10306, και από εκεί δίνονται οι συγκεκριμένες συμβουλές,
  • αλλά και μέσω chat και μέσω messenger και μέσω skype, όπου με ειδικούς επιστήμονες οι οποίοι στελεχώνουν «το Χαμόγελο του Παιδιού», λαμβάνονται αυτές οι συμβουλές γενικότερα.
Επίσης

υπάρχει δυνατότητα διαδικτυακών εφαρμογών αλλά και δυνατότητα ψυχολογικής υποστήριξης και δια ζώσης ψυχοθεραπείας στα παιδιά και οικογένειες και είναι επίσης σε εξέλιξη ειδικά προγράμματα για την στήριξη των επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι βρίσκονται σε επαφή με τα παιδιά στις δομές ψυχικής Υγείας, αλλά και όταν νοσηλεύονται σε Νοσοκομεία με τον κορονοϊό.

Δείτε επίσης

Σαρηγιάννης-σχολεία: Πρέπει να ανοίξουν στις 20 Ιανουαρίου
Εκπαίδευση χρήσης μάσκας σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές: Οδηγίες σε Ειδικά σχολεία-ΚΕΣΥ-Συντονιστές
ΣΕΕΠΕΑ Δυτικής Mακεδονίας: Διαμαρτυρία για τη συνέχιση λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων στην ΠΕ Κοζάνης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση