Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κοινό αίτημα σύστασης οργανικών θέσεων και δίκαιης κατανομής διορισμών από 5 Συλλόγους εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κοινό αίτημα σύστασης οργανικών θέσεων και δίκαιης κατανομής διορισμών από 5 Συλλόγους εκπαιδευτικών – Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

Κοινό αίτημα σύστασης οργανικών θέσεων

Kοινό αίτημα για άμεση σύσταση οργανικών θέσεων και δίκαιη κατανομή διορισμών που συνυπογράφουν  ΠΕΣΥΘ, ΠΕΝΑΦΑ, ΕΝΕΚΕΜ, ΠΕΚΑΓΕΠΕ, ΠΕΚΑΠ κοινοποιήθηκε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

Ακολουθεί η επιστολή

25/06/2024

Αρ.Πρωτ:2350

 Προς:  Υπουργό Παιδείας Κο Πιερρακάκη Κ.

Υφυπουργούς Κα Μακρή Ζ., Κα Λυτρίβη Ι.

Κοιν.: Γ.Γ. Κο Κατσαρό Γ.

Θέμα: «Κοινό αίτημα για άμεση σύσταση οργανικών θέσεων και δίκαιη κατανομή διορισμών»

Κ. Υπουργέ,

Μια ακόμη σχολική χρονιά τελείωσε, με τα σχολεία γεμάτα ελλείψεις. Παράλληλα, χιλιάδες συναδέλφων/ισσών μας αυτή τη στιγμή ετοιμάζουν για άλλη μια φορά τις βαλίτσες τους, άγνωστο για το που. Μαζί τους παίρνουν παιδιά, οικογένειες, ζωές. Επιπλέον, αυτή η βαλίτσα επιβαρύνεται ετησίως με εργατοώρες δεσίματος και χτισίματος επικοινωνίας με μαθητές/τριες, συναδέλφους/ισσες, τοπικές κοινωνίες. Ώρες που δεν κοστολογούνται, καθώς πρόκειται για ψυχική κόπωση και φθορά χωρίς ανταμοιβή. Φθορά για τους/τις συναδέφους/ισσες, αλλά κυρίως  για τους/τις μαθητές/τριές τους που αναγκάζονται, σε τόσο τρυφερές ηλικίες, κάθε χρόνο, να αποχαιρετούν από τη σχολική τους κοινότητα άτομα με τα οποία έχουν κοπιάσει για να συνδεθούν και, εν τέλει, να αγαπήσουν.

Μετά τις επίμονες εκκλήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας, μετά τις υποσχέσεις για μαζικούς διορισμούς, που δεν τηρήθηκαν, δεν ελήφθη καμία ουσιαστική πρωτοβουλία εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ στην κατεύθυνση της σύστασης νέων οργανικών θέσεων για τους  κλάδους μας.

Παρ᾽ όλο που οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κατέγραψαν τις προτάσεις τους σε σχέση με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων και παρ᾽ όλο που στη συντριπτική τους πλειοψηφία –και εκτός μεμονωμένων περιπτώσεων– πρότειναν τη σύσταση ενός ικανού αριθμού οργανικών, το Υπουργείο για ακόμα μια φορά δεν προχώρησε στη σύστασή τους. Συνάδελφοι και συναδέλφισσές μας παραμένουν εγκλωβισμένοι/ες μακριά από τους τόπους κατοικίας τους χωρίς τη δυνατότητα μετάθεσης, άλλοι/ες αδιόριστοι/ες έπειτα από χρόνια εργασίας και προσφοράς ως αναπληρωτές/τριες, και άλλοι/ες άνεργοι/ες, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει στις αδιανόητες συνθήκες ζωής  που βιώνουμε όλοι/ες.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, σας καλούμε να σταματήσετε να εμπαίζετε τις ζωές μας. Να προβείτε στην άμεση σύσταση οργανικών για όλους τους κλάδους που πλήττονται. Να ανακοινώσετε επιτέλους την περιβόητη κατανομή, για την οποία χιλιάδες εκπαιδευτικών αυτήν τη στιγμή ξαγρυπνά και για χρόνια χάνουν όλα τους τα καλοκαίρια. Η κατανομή να καλύπτει τα πραγματικά κενά της εκπαίδευσης. Ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου μας δήλωνε προ λίγων μηνών ότι γνωρίζει και αναγνωρίζει την «αδικία» που υφιστάμεθα, εφόσον δεν υπάρχουν οργανικές και για όσο δεν θα υπάρχουν…Η παραδοχή όμως μιας κατάστασης που διαιωνίζεται μέσα στα χρόνια της αδιοριστίας δεν αρκεί, είναι καιρός για πράξεις:

  • Ώστε να πραγματοποιηθούν μόνιμοι διορισμοί και να καλυφθούν όλα τα κενά σε όλους τους κλάδους και ειδικότητες, με γνώμονα το μέγιστο παιδαγωγικό όφελος.
  • Για να μπορέσουν να μετατεθούν όσοι/ες συνάδελφοι/ισσές μας το επιθυμούν.
  • Για να συσταθούν οργανικές θέσεις όχι μόνο στην περιφέρεια αλλά και στα αστικά κέντρα, καθώς τα προηγούμενα έτη, για λόγους που δεν είναι ξεκάθαροι, το Υπουργείο επέλεξε να συστήσει μηδαμινές έως καθόλου οργανικές θέσεις στα πληθυσμιακά μεγαλύτερα αστικά κέντρα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Αυτό εγείρει πολλά ερωτήματα, αφού γνωρίζουμε πως εκεί συγκεντρώνεται το 60% των σχολικών μονάδων της χώρας!
  • Για να μπορέσουν οι συνάδελφοι/ισσες να εργαστούν κοντά στις εστίες τους και να μη χρειαστεί –ενώ εργάζονται ήδη 10 και 20 χρόνια ως αναπληρωτές/τριες, να εγκαταλείψουν τις οικογένειές τους προκειμένου να διοριστούν.
  • Για να σταματήσει το αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό καθεστώς των αναθέσεων – κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε και είναι καθ᾽ ύλην αρμόδιος/α να το διδάξει.

Το ΔΣ του Π.Ε.ΣΥ.Θ. (Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων)

Το ΔΣ της Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. (Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής)

Το ΔΣ της ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ. (Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων)

Το ΔΣ της  ΠΕΚΑΓΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών /τριών Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ)

Το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής)

Δείτε επίσης

Συνεργείο υπερωριακής απασχόλησης για διορισμούς συγκροτήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας 

Η ανάγκη μόνιμων διορισμών, η “στρεβλή εφαρμογή” του θεσμού του αναπληρωτή και οι άκαρπες προσπάθειες του Υπ. Παιδείας

Μητσοτάκης-προσλήψεις στο δημόσιο: Θα ολοκληρώνονται μέσα σε ένα έτος-Αλλαγές στις διαδικασίες ΑΣΕΠ 

Μισθοδοσία και επίδομα μη ληφθείσας αδείας αναπληρωτών εκπαιδευτικών | Ημερομηνίες 

Διορισμοί επιτυχόντων εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 2004-2008 με ad hoc έλεγχο των αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση