Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κοινωνικές παροχές προς εκπαιδευτικούς: Φάκελο προτάσεων κατέθεσε ο ΣΑΚΕΑ στο Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κοινωνικές παροχές προς εκπαιδευτικούς: Φάκελο προτάσεων κατέθεσε ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Προτάσεις για κοινωνικές παροχές προς τους εκπαιδευτικούς κατέθεσε ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο φάκελος περιέχει προτάσεις σχετικά με τη διαδικασία μετά από πρόσληψη αναπληρωτή, την υγεία, τα επιδόματα, τη Δια Βίου Μάθηση, τις μετακινήσεις, τη συνυπηρέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, την εκπαίδευση και τον μισθό.

Ακολουθούν οι προτάσεις του ΣΑΚΕΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ – 2022
Διαδικασία μετά από Πρόσληψη Αναπληρωτή/τριας

Οι αναπληρωτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα έπρεπε να έχουν στη διάθεση τους εύλογο χρονικό διάστημα για τη μετακίνηση τους και μετεγκατάσταση τους, για την ανάληψη υπηρεσίας, δεδομένου ότι για την ανάληψη μπορεί να χρειαστεί να μεταβεί από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη και να διευθετήσει τα απαραίτητα έγγραφα για την ανάληψη υπηρεσίας (κυρίως τις ιατρικές γνωματεύσεις).

Υγεία
  • Να γίνει εξίσωση σε όλα τα είδη αδειών, μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών/τριων εκπαιδευτικών.
  • Οι αναπληρωτές/ριες εκπαιδευτικοί να έχουν δικαίωμα άδειας από την αρχή της σύμβασης και όχι μετά το πέρας του πρώτου 10 ημέρου.
  • Να προβλέπεται η αμοιβαία μετάθεση μεταξύ εκπαιδευτικών για πολύ σοβαρούς λόγους υγείας, καθώς και να γίνεται οποιαδήποτε άλλη διευκόλυνση είναι απαραίτητη.
  • Ειδική μέριμνα για αναπληρωτές/τριες με χρόνια νοσήματα (επιπλέον του ποσοστού που ήδη υπάρχει).
  • Οι εξετάσεις για την έκδοση ιατρικών βεβαιώσεων που απαιτούνται για την πρόσληψη των αναπληρωτών/τριων να διενεργούνται δωρεάν και σε υγειονομικές μονάδες πλησίον των εκπαιδευτικών μονάδων που υπηρετούν κατά προτεραιότητα στην διάρκεια του πρώτου μήνα πρόσληψής τους.
  • Άμεση εγκατάσταση απινιδωτών στις σχολικές μονάδες.
  • Να διενεργηθούν δωρεάν σεμινάρια Πρώτων Βοηθειών σε εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής.
Επιδόματα
  • Στέγασης αναπληρωτών/τριων
  • Ενίσχυση για αγορά εκπαιδευτικών μέσων (υπολογιστή, βιβλίων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού)
  • Να ξεκινήσει η σίτιση των εκπαιδευτικών/τριων στις στρατιωτικές λέσχες και στις λέσχες πανεπιστήμιων σε όλες τις περιοχές που υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
  • Να εγκριθεί το επίδομα στην ειδική αγωγή για τους/τις εκπαιδευτικούς (όπως ίσχυε σύμφωνα με το ν. 3205/2003, αρ. 8, παρ. 12β)
Δια Βίου Μάθηση
  • Να επιτρέπεται η άδεια με αποδοχές για επιμόρφωση στο εξωτερικό (συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια) και στους/στις αναπληρωτές/τριες και όχι μόνο στους/στις μόνιμους/μες εκπαιδευτικούς.
  • Να υπάρχουν και από τα Πανεπιστήμια δωρεάν επιμορφώσεις προς τους εκπαιδευτικούς.
  • Ακαδημαϊκή ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού με συγχρηματοδότηση για επιπλέον εκπαίδευση (μεταπτυχιακών και διδακτορικών).
  • Εκπαιδευτικές εκδρομές-προγράμματα σε άλλες χώρες αντίστοιχων χώρων για μεταφορά και απόκτηση εμπειριών με εφαρμογή στην εκπαίδευση ειδική αγωγή ως μετεκπαίδευση στη λειτουργία της ειδικής αγωγής σε ένα διαφορετικό σύστημα. Να δίνεται σε όλους και όλες τους αναπληρωτές/τριες η δυνατότητα (συνήθως στα αντίστοιχα προγράμματα π.χ. Εrasmus συμμετέχουν κυρίως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί)
  • Να επιδοτηθεί μέρος των διδάκτρων για έξτρα επιμόρφωση στην ειδική αγωγή (π.χ. σεμινάρια TEACCH, PECS, MAKATON, ΑΒΑ, Αθηνά ΤΕΣΤ κλπ.)
Μετακινήσεις
  • Έκπτωση σε εισιτήρια 50% τόσο στις αστικές και υπεραστικές επικοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Μεταξύ των σχολικών μονάδων ο εκπαιδευτικός να μετακινείται δωρεάν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Συνυπηρέτηση Αναπληρωτών

 Υπο προϋποθέσεις να είναι εφικτή η συνυπηρέτηση γονέων αναπληρωτών/τριων:

Α. Εφόσον προσλαμβάνονται στην πρώτη φάση και ο δυο γονείς, να δίνεται το δικαίωμα σε αυτόν/ην που προσλαμβάνεται σε κεντρική περιοχή (πχ. Αθήνα) να υπηρετήσει σε μια μη κεντρική περιοχή (πχ. Δωδεκάνησα, Β. Αιγαίο, Κρήτη), για να βρίσκεται μαζί με την οικογένεια του. Σε αυτή την περίπτωση, ο/η αναπληρωτής/τρια που θα το επιλέξει να μην λαμβάνει τα μόρια τις εκάστοτε περιοχής (μόρια δυσπρόσιτων σχολείων) ούτε και το επίδομα παραμεθορίου. Εάν στις επόμενες φάσεις προκύψει θέση στην περιοχή (όχι αστικό κέντρο), να μπορεί να αιτηθεί ο γονιός που βρίσκεται σε κεντρική περιοχή, «βελτίωση θέσης» για να είναι μαζί με την οικογένεια του.

Β. Να ισχύει για αυτή την περίπτωση αμοιβαία μετάθεση για τους ίδιους λόγους.

Γ. Να μην επιτρέπεται η αμοιβαία μετάθεση, μόνο στην περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός που εργάζεται σε παραμεθόρια περιοχή, έχει εντοπιότητα και δεν υπάρχει άλλη διαθέσιμη θέση πρόσληψης στην περιοχή αυτή.

Για να είναι εφαρμόσιμα τα παραπάνω και να μην σημειωθούν αδικίες εις βάρος συναδέλφων θα πρέπει τα κενά να δίνονται όλα από την αρχή της εκάστοτε σχολικής χρονιάς.

 Εκπαίδευση
  • Μη ανακλητή η απόφαση των ΚΕΔΑΣΥ, πάντα προς το συμφέρον των μαθητών/τριων.
  • Συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών.
Μισθός

 Αύξηση μισθού οριζόντια 10% για τους παρακάτω λόγους:

  • Βρισκόμαστε υπό μετακόμιση δυο φορές το χρόνο (έξοδα προσωρινής διαμονής, ενοικίασης και εγκατάστασης).
  • Δεν δικαιούμαστε πάντα ταμείο ανεργίας.
  • Δεν εργαζόμαστε όλοι από την πρώτη φάση προσλήψεων (μεγαλύτερο διάστημα που παραμένουμε άνεργοι).
  • Ο πρώτος μισθός των αναπληρωτών/τριων μπαίνει έως και ενάμιση μήνα μετά την πρόσληψη.
  • Τα μισθολογικά κλιμάκια θα πρέπει να αναγνωρίζονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στην μισθοδοσία (διασύνδεση μεταξύ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για να καταχωρείται κατευθείαν η αναγνώριση, ορισμός ενός κεντρικού συστήματος μέσω ΟΠΣΥΔ).
  • Περισσότερες μετακινήσεις από και προς στον μόνιμο τόπο κατοικίας.
  • Πολλές φορές επωμιζόμαστε διπλά ενοίκια (ένα για το σπίτι στον τόπο μόνιμης κατοικίας και ένα στην περιοχή που καλούμαστε να υπηρετήσουμε).
  • Για τη συμπλήρωση του ωραρίου μετακινούμαστε σε πολλές σχολικές μονάδες και η αποζημίωση οδοιπορικών είναι ελάχιστη και υπό προϋποθέσεις, επομένως θα πρέπει να γίνει συγχρονισμός με την τρέχουσα τιμή των καυσίμων. Είναι επιτακτική ανάγκη λόγω των αυξήσεων σε ενέργεια, καύσιμα και διόδια.
Δείτε επίσης

Πρόταση ΣΑΚΕΑ για μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή: Την παρέδωσε στο Υπουργείο 

ΣΑΚΕΑ-Μόνιμοι διορισμοί: Στατιστικά προσλήψεων-Ανάλυση εκπ/κών αναγκών ανά ειδικότητα-πρόταση για διορισμούς 

Οργανικά κενά Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής 2022 | Πίνακες 

Ενημέρωση κορονοϊού: Τι θα γίνει με τα τεστ-τις μάσκες-Τι ειπώθηκε για την ηπατίτιδα και τα εμβόλια

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση