Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κοινωνιολογία-Κοινωνικές Επιστήμες: Επιστολή ΠΕΕΚΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στα κόμματα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Κοινωνιολογία-Κοινωνικές Επιστήμες: Επιστολή ΠΕΕΚΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στα πολιτικά κόμματα, αναφορικά με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Κοινωνιολογία-Κοινωνικές Επιστήμες

Π.Ε.Ε.Κ.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών)
Επικοινωνία: peekepe78@gmail.com
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Κοινωνιολογία – Κοινωνικές Επιστήμες.
Αθήνα 30-5-2020
Αρ.εξ 0056/2020
-Προς την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
-Προς τα Πολιτικά κόμματα της βουλής των Ελλήνων
Αγαπητές, Αγαπητοί, Κυρίες και Κύριοι βουλευτές , θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε , την θέση μας για την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες.
Αρχικά, θα αναφερθούμε σε ανακρίβειες, της κ. Υπουργού Παιδείας σχετικά με την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες μέσα από το νομοσχέδιο που παρέδωσε στην βουλή.
Συγκεκριμένα, η κ. Υπουργός μαζί με το νομοσχέδιο παρέδωσε και την διαβούλευση στην οποία υπάρχει η απάντηση της σχετικά με την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας και την εξαφάνιση των Κοινωνικών Επιστημών.
Τι απαντά η Κ. Υπουργός στις εκατοντάδες διαμαρτυρίες φορέων κοινωνικών επιστήμων (ΠΕΕΚΕ-ΣΕΚ-ΟΛΜΕ), Κοσμητόρων, Πρόεδρων τμημάτων Κ.Ε., αποφάσεων τμημάτων και συλλόγων φοιτητών Κ.Ε. και εκατοντάδων συμπολιτών μας που έστειλαν επιστολές στην «δήθεν» διαβούλευση;
Κοινωνιολογία-Κοινωνικές Επιστήμες
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
«…Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και η επαναφορά των Λατινικών γίνεται με γνώμονα την ενίσχυση των κλασσικών σπουδών.
Το μάθημα της Κοινωνιολογίας δεν υποβαθμίζεται, καθώς παραμένει ως μάθημα γενικής παιδείας στη Γ′ Γυμνασίου και στην Α′Λυκείου. Στόχος είναι η ενίσχυση της Γενικής Παιδείας στο Λύκειο και για αυτό τον λόγο μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού.
Η εισαγωγή πέμπτου μαθήματος στις Ομάδες Προσανατολισμού δεν συνάδει με την ενίσχυση των ωρών Γενικής Παιδείας στο Λύκειο.
Η ονομασία της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών δεν αλλάζει με το παρόν νομοσχέδιο. Πιθανώς υπάρχει σύγχυση με την ονομασία του πρώτου Επιστημονικού(«Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες»), η οποία, όμως, επίσης δεν αλλάζει με το παρόν νομοσχέδιο….»
Ανακρίβεια 1η :
«…Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και η επαναφορά των Λατινικών γίνεται με γνώμονα την ενίσχυση των κλασσικών σπουδών….»
Η κ. Υπουργός (δεν γνωρίζει;) ότι η Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών δίνει την δυνατότητα στους μαθητές μαθήτριες να επιλέξουν τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου («Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες»).
Κοινωνιολογία-Κοινωνικές Επιστήμες
Ποια είναι η αλήθεια;
Το πρώτο Επιστημονικό Πεδίο («Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες») περιλαμβάνει τμήματα που το 75% των τμημάτων ανήκει στις Κοινωνικές επιστήμες! Ο δε αριθμός των εισαγομένων σε αυτά τα τμήματα είναι πενταπλάσιος των τμημάτων Κλασικών Σπουδών.
Η κ. Υπουργός δεν κάνει καν το κόπο να απαντήσει στην διαμαρτυρία αυτών των τμημάτων που ζητούν εξεταζόμενο την Κοινωνιολογία ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή φοιτητών σε αυτά τα τμήματα.
Δεν απαντά επίσης πως είναι δυνατόν, σε μια ομάδα προσανατολισμού που οδηγεί σε κοινωνικές σπουδές οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε τέσσερα αμιγώς φιλολογικά μαθήματα και ούτε ένα κοινωνικών επιστημών! (Νεοελληνική Γλώσσα- Αρχαία- Ιστορία -Λατινικά)!.
Ανακρίβεια 2η :
«…Το μάθημα της Κοινωνιολογίας δεν υποβαθμίζεται, καθώς παραμένει ως μάθημα γενικής παιδείας στη Γ′ Γυμνασίου και στην Α′Λυκείου….»
Σύμφωνα με το τωρινό ωρολόγιο πρόγραμμα (όπως ισχύει) Γυμνάσιου και Λυκείου η Κοινωνιολογία διδάσκεται μόνο στην Γ Λυκείου στην ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και σε καμία άλλη τάξη!
Στην Γ΄ Γυμνάσιου διδάσκεται το μάθημα «κοινωνική και πολιτική Αγωγή» ( δυο ώρες) που δεν είναι κοινωνιολογία αλλά μάθημα κοινωνικών επιστημών με αναφορά στις Πολιτικές επιστήμες, το Δίκαιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση!
Στην Α΄ Λυκείου διδάσκεται το μάθημα «Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) » (τρείς ώρες) που δεν είναι κοινωνιολογία, αλλά διεπιστημονικό μάθημα Κοινωνικών Επιστημών με στοιχεία Κοινωνιολογίας, Πολιτικής Επιστήμης- Δικαίου και Οικονομίας!
Αλλά πέρα από τις ανακρίβειες η κ. Υπουργός, υποκρύπτει τις πραγματικές προθέσεις για την υποβάθμιση των Κοινωνικών Επιστήμων στην Εκπαίδευση. Δεν λέει τίποτα (ούτε παρουσιάζει νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου!) για την κατάργηση των μαθημάτων «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ- Βασικές αρχές Κοινωνικών Επιστημών» δίωρα μαθήματα στην Β΄ Λυκείου.
Στην ουσία η κ. Υπουργος, πέρα από την αντι-επιστημονική και αντι-εκπαιδευτική στάση της, θέλει να εξαφανίσει-αφανίσει από την εκπαίδευση όλο τον κλάδο ΠΕ 78 Κοινωνικών Επιστημών!
Η κ. Υπουργός προκαλεί τον δημοκρατικό κόσμο, τους μαθητές και τους γονείς, 6.000 καθηγητές ΠΕ 78 Κοινωνικών Επιστημών (μόνιμοι αναπληρωτές ωρομίσθιοι), τους καθηγητές ΠΕ 78 της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (που τους δίνει το χαρτί της απόλυσης- αφού μοναδικό μάθημα που τους κρατούσε σε αυτή ήταν το Πανελλαδικό μάθημα- Κοινωνιολογία), τους χιλιάδες αδιόριστους συναδέλφους μας που έλπιζαν σε διορισμό, τους δεκάδες Χιλιάδες φοιτητές Κοινωνικών Επιστημών.
Η κοινωνιολογία ως Πανελλαδικό εξεταζόμενο μάθημα και η ανάπτυξη Κοινωνικών Επιστημών στην Εκπαίδευση, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών ήταν και είναι αίτημα όλων των προοδευτικών πολιτών.
Η Π.Ε.Ε.Κ.Ε. δεν «βάλλει» κατά κανενός μαθήματος η ειδικότητας. Ζητά μονό το αυτονόητο επιστημονικά , εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά. Η Κοινωνιολογία να είναι εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψήφιους των τμημάτων Κοινωνικών Επιστημών.
ΖΗΤΑΜΕ:
1ο Η Π.Ε.Ε.Κ.Ε. να κληθεί στην βουλή να παρουσιάσει αναλυτικά την θέση της σχετικά με την Κοινωνιολογία – Κοινωνικές Επιστήμες.
2ο Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στην θέση της κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 -2022.
Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν έγινε)ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τους Πρόεδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστήμων των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., που θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.
Στην Κατεύθυνση αυτή έχουν κατατεθεί «προτάσεις», όπως:
Α) Η παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο.
Β) Η επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με την επιλογή σχολών ( πρόταση της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α)
Γ) Η τοποθέτηση του μαθήματος της Ιστορίας στα μαθήματα Γενικής Παιδείας Γ Λυκείου με την ταυτόχρονη παραμονή Λατινικών και κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενων.
Δ) επιλογή και πέμπτου μαθήματος που θα δίνει την δυνατότητα για επιλογή περισσότερων τμημάτων από διαφορετικές ομάδες προσανατολισμού.
3ο Την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα (παν. Εξεταζόμενο) για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών.
4ο Την ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών σε όλες τις τάξεις της Εκπαίδευσης όπως συμβαίνει σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Οι Κ.Ε. και η Π.Π. αποτελούν περιεχόμενο πολλών ευρωπαϊκών σχολικών προγραμμάτων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αντιλήψεων για την κοινωνική συνύπαρξη και τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.
Η Unesco χαρακτηρίζει τις κοινωνικές επιστήμες δεξαμενή σκέψης με σκοπό την διευκόλυνση των κοινωνικών μετασχηματισμών που καλλιεργούν τις αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Η Διοικούσα Επιτροπή της
Π.Ε.Ε.Κ.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών)

Δείτε σχετικά

Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις: Κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ
Μόνιμοι διορισμοί-προσλήψεις αναπληρωτών: Διατάξεις στο νομοσχέδιο για το 2020-21
Διάθεση αναπληρωτών παράλληλης στήριξης: Διάταξη στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
Ισχύς πινάκων ΑΣΕΠ: Διετία και στην πρώτη εφαρμογή του νόμου 4589/2019
Σύμβουλος σχολικής ζωής αντί Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης
Διάταξη 5.800 προσλήψεων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Πριν φύγετε

Αδειες ειδικού σκοπού και ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση