Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κόπτσης για προσλήψεις παράλληλης, πόρισμα Συν. Πολίτη, ειδική αγωγή και Β/θμια-Τι λέει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κόπτσης για προσλήψεις παράλληλης στήριξης, πόρισμα Συνηγόρου Πολίτη, ειδική αγωγή και Β/θμια – Ανακοίνωση Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής.

Κόπτσης για προσλήψεις παράλληλης

Στην εκπομπή του κου Σπύρου Παπαδάκη στον Ellada fm 94.3 μίλησε σήμερα Παρασκευή 23.09.2022 ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ κος Αλέξανδρος Κόπτσης.

Ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ρωτήθηκε από τον δημοσιογράφο,

  • για τη διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στην Α/θμια και στη Β/θμια Εκπαίδευση,
  • για το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, σύμφωνα με το οποίο καλύφθηκε μόνο το 47,3% των αιτημάτων στην Β/θμια εκπαίδευση,
  • για τις ανάγκες της Β/θμιας που  καλύπτονται “με το σταγονόμετρο και ετεροχρονισμένα” και έτσι ανάγκες καλύπτονται με ιδιωτική παράλληλη στήριξη,
  • για το αν η ειδική αγωγή και η συμπερίληψη είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης,
  • για μαρτυρίες φιλολόγων που έχουν 5 ή 7 μαθητές για παράλληλη στήριξη,
  • για το ποια είναι τα κριτήρια που επιλέγονται οι μαθητές που θα πάρουν δημόσια παράλληλη στήριξη.

Ο κος Κόπτσης επιγραμματικά – ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης – απάντησε στις ερωτήσεις ως εξής:

Για τη διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στην Α/θμια και στη Β/θμια Εκπαίδευση

  • Προσελήφθησαν στην ειδική αγωγή εξατομικευμένοι-εξειδικευμένοι γύρω στις 16.000 εκπαιδευτικοί.
  • Δεν υπάρχει ισομερής κατανομή γιατί οι προσλήψεις γίνονται με βάση τις ανάγκες των διευθύνσεων όπως αποτυπώνονται από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΣΥΔ.
  • Όταν έχουμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή π.χ  10.000 δηλώσεις κενών και στη δευτεροβάθμια 2.500, καταλαβαίνετε ότι είναι και αντίστοιχες οι προσλήψεις.
  •  Ειδικά στην παράλληλη στήριξη, γιατί στις ΣΜΕΑΕ είναι ισομερής η κατανομή, είναι πολύ περισσότερα τα αιτήματα των παιδιών δηλαδή που θέλουν παράλληλη στήριξη και από εκεί πηγάζει αυτή η διαφορά.

Για το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, σύμφωνα με το οποίο καλύφθηκε μόνο το 47,3% των αιτημάτων στην Β/θμια εκπαίδευση.

  • Το 47% δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Στις ΣΜΕΑΕ είναι πάνω από 90% είναι λίγο λιγότερο στις παράλληλες στηρίξεις. Είναι τα νούμερα τα οποία επίσημα έχουμε στο ΥΠΑΙΘ. Μπορεί να έχουν λάβει κάποια άλλα στοιχεία να χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως κάποια άλλα.
  • Σεβόμαστε, όλες τις αρχές όλους τους φορείς δουλεύουμε όμως όχι με πορίσματα αλλά με δηλώσεις που παίρνουμε από τα στελέχη μας, τα οποία εμπιστευόμαστε και τα οποία δηλώνουν τα κενά που υπάρχουν στη διάθεσή τους.
  • Καλύψαμε πάνω από 90% στους Φιλολόγους στα  κενά ΣΜΕΑΕ και λίγο λιγότερο στις παράλληλες στηρίξεις που με ορθολογική διαχείριση και ορθολογική κατανομή θα καλυφθούν και αυτές εξολοκλήρου στη δεύτερη φάση.

Για τις ανάγκες της Β/θμιας που  καλύπτονται “με το σταγονόμετρο και ετεροχρονισμένα” και έτσι ανάγκες καλύπτονται με ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

  • Οσες γνωματεύσεις έχουμε που προτείνονται για παράλληλη στήριξη από τα ΚΕΔΑΣΥ καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να τις καλύψουμε κι ενώ αυξάνονται γεωμετρικά οι αιτήσεις και οι εγκρίσεις αν θέλετε των παράλληλων στηρίξεων εμείς αυξάνουμε κάθε χρόνο σε τεράστια νούμερα αναπληρωτών οι οποίοι ασχολούνται μόνο με την παράλληλη στήριξη.
  • Στις παράλληλες  έχουμε μια 2η φάση εγκρίσεων μέχρι τέλος Οκτωβρίου γι’ αυτό αρχές Νοεμβρίου έχουμε ακόμη μια φάση όπου θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα.

Για το αν η ειδική αγωγή και η συμπερίληψη είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης.

  • Εδώ ο κος Κόπτσης αναφέρθηκε στους διορισμούς των 2 τελευταίων ετών,στις προσλήψεις αναπληρωτών, στο στρατηγικό σχέδιο για την ισότιμη πρόσβαση μαθητών με αναπηρία, στις επιμορφώσεις και στο  επιμορφωτικό υλικό, στις δομές ΚΕΔΑΣΥ, ΕΔΥ, στις 1.000 οργανικές θέσεις, ψυχολόγων. κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, στα προγράμματα για την αποδοχή της διαφορετικότητας κ.α.

Για τις μαρτυρίες φιλολόγων που έχουν 5 ή 7 μαθητές για παράλληλη στήριξη.

  • Είναι ένα φανταστικό σενάριο.
  • Είναι φυσικό, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση να έχουμε και 2 και 3 και πιθανόν σε κάποιες περιπτώσεις και 4 παιδιά για να καλύψει στο ίδιο σχολείο τις περισσότερες φορές τις ανάγκες των μαθητών αυτών. Δηλαδή οι ώρες αυτές προβλέπονται, ο φιλόλογος φυσικά, επειδή έχει πολλά αντικείμενα και αναθέσεις θα έχει πολύ λιγότερους μαθητές.

Για το ποια είναι τα κριτήρια που επιλέγονται οι μαθητές που θα πάρουν δημόσια παράλληλη στήριξη. 

  • Οι γνωματεύσεις για παράλληλη στήριξη εκδίδονται από τα ΚΕΔΑΣΥ με βάση συγκεκριμένες επιστημονικές μελέτες με βάση επιστημονικά εργαλεία.
  • Υπάρχει η επιτροπή του ΚΕΔΑΣΥ η οποία συνέρχεται, εξετάζει το παιδί και τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων λαμβάνονται υπόψη για να εκδοθεί η γνωμάτευση και να πει ότι χρήζει παράλληλης, χρήζει τμήματος ένταξης, χρήζει μισής παράλληλης.

Δείτε ακολούθως την Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής επί της συνέντευξης του Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ και το πλήρες κείμενο της συνέντευξης

Α. Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής

Να ευχαριστήσουμε για άλλη μια φορά τον κ. Σπύρο Παπαδάκη για την άμεση ανταπόκρισή του στο αίτημά μας να φιλοξενήσει τον Γ. Γραμματέα κ. Κόπτση στην εκπομπή του στον Ellada fm 94.3. Στην σημερινή συνέντευξή του, λοιπόν, ο Γ. Γ. του ΥΠΑΙΘ, κ. Αλ. Κόπτσης, απαντώντας σε ερωτήσεις αναφορικά με την τεράστια ή μη κάλυψη των κενών ειδικής αγωγής, για τον διαμοιρασμό της παράλληλης στήριξης σε 7 μαθητές ανά έναν εκπαιδευτικό, βρήκε έρεισμα στην ξύλινη γλώσσα και στην ρητορεία.

Έκανε λόγο για φανταστικά σενάρια και ανακριβή ποσοστά, επικαλούμενος άστοχα παραδείγματα, αμφισβητώντας την ορθότητα των περσινών ποσοστών από το τελευταίο πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, δείχνοντας αμηχανία σε ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των φιλολόγων και τον τρόπο λειτουργίας της παράλληλης στήριξης.

Ως πρωτοβουλία φιλολόγων ειδικής αγωγής αναλαμβάνουμε να παρέχουμε εμείς τις πληροφορίες που χρειάζεται ο κ. Κόπτσης προκειμένου να τον βοηθήσουμε να διαμορφώσει μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα των πραγματικών αναγκών και των δηλωθέντων κενών από τις ΔΔΕ…

Κρατάμε ακόμη ότι ο κ. Κόπτσης για άλλη μια φορά δεσμεύτηκε για 100% κάλυψη των φετινών αναγκών και δηλωθέντων κενών… Τα συμπεράσματα δικά σας…

Β. Συνέντευξη Α. Κόπτση στον  ΕΛΛΑΔΑ FM 23.09.2022

κ. Παπαδάκης: Κύριε Κόπτση, σας ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία. Καλημέρα σας.

κ. Κόπτσης: Καλή σας ημέρα, κύριε Παπαδάκη. Εγώ σας ευχαριστώ. Πάντα η επικοινωνία μας έχει ενδιαφέρον… Να βγάλει ενδιαφέρον… Να βγάλει ειδήσεις και να βγάλει ερωτήματα κι απαντήσεις που θέλω να πιστεύω ότι βοηθούν την εκπαίδευση.

κ. Παπαδάκης: Σήμερα έχουμε συγκεκριμένη ατζέντα. Μάλιστα είναι πολλά μα πάρα πολλά τα μηνύματα των φιλολόγων ειδικής αγωγής. Μας έχουν προσεγγίσει, μας έχουν στείλει πάρα πολλά μηνύματα. Διότι θεωρούν ότι κάτι δεν έχει πάει καλά. Ότι έχουν μείνει στην απέξω. Εν πάση περιπτώσει οφείλω να πω και να το πω στον αέρα: έχουμε γκρουπάρει εμείς εδώ τις ερωτήσεις με τη Δημοσιογραφική ομάδα του Ελλάδα FM, γιατί ήταν πραγματικά υπερβολικά τα μηνύματα σε όγκο, και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ. Ξέρετε, από τη μια λέμε ότι είναι πάρα πολλά πώς θα καταφέρουμε να το κουμαντάρουμε όλο αυτό και από την άλλη χαιρόμαστε γιατί εντάξει, όπως και να το κάνουμε, η ακροαματικότητα μας ενδιαφέρει κύριε Κόπτση. Και ξεκινάω αμέσως για να δώσουμε απαντήσεις. Ένα από τα ερωτήματα είναι: Πως εξηγείται η χαοτική διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, επί παραδείγματι 8.688 στην Α/θμια και 2.200 στην Β/θμια; Παύουν ως δια μαγείας, κ. Κόπτση, τα παιδιά να έχουν ανάγκη στήριξης μεταβαίνοντας στην Β/θμια Εκπαίδευση;

κ. Κόπτσης: Κύριε Παπαδάκη να σας απαντήσω. Πρώτον να πω επειδή επικεντρώνεστε στην ειδική αγωγή, αυτό είναι ένα σημάδι και για μας είναι αυτονόητο αυτή τη στιγμή ότι έχουν γίνει τόσοι διορισμοί και τόσες προσλήψεις αναπληρωτών που δεν υπάρχουν πια κενά. Κάποια ελάχιστα που προκύπτουν από πιθανές ασθένειες, αναρρωτικές άδειες, ανατροφής τελευταίας στιγμής καλύπτονται απευθείας και στη δεύτερη φάση δεν θα υπάρξει κανένα κενό. Έχουν καλυφθεί. Τώρα στην ειδική αγωγή. Καταρχήν να πω ευχαριστώ στα παιδιά που εξέφρασαν αυτή την ερώτηση και χαίρομαι ειλικρινά γιατί αυτό είναι μια αναγνώριση του τεράστιου αριθμού προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Να σας πω ότι φέτος προσελήφθησαν στην ειδική αγωγή εξατομικευμένοι-εξειδικευμένοι γύρω στις 16.000 εκπαιδευτικοί. Βέβαια δεν υπάρχει ισομερής κατανομή, όπως αναφέρει ο ερωτών γιατί οι προσλήψεις γίνονται με βάση τις ανάγκες των διευθύνσεων όπως αποτυπώνονται από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΣΥΔ, όπου μπαίνουν οι διευθυντές εκπαίδευσης και εκεί ελέγχει τις ανάγκες τους. Όταν λοιπόν έχουμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή, να σας πω περίπου ένα ενδεικτικό νούμερο 10.000 δηλώσεις κενών και στη δευτεροβάθμια 2.500, καταλαβαίνετε ότι είναι και αντίστοιχες οι προσλήψεις οι οποίες θα γίνονται. Αυτό συμβαίνει, λόγω του ότι ειδικά στην παράλληλη στήριξη, γιατί στις ΣΜΕΑΕ είναι ισομερής η κατανομή, είναι πολύ περισσότερα τα αιτήματα των παιδιών δηλαδή που θέλουν παράλληλη στήριξη και από εκεί πηγάζει αυτή η διαφορά, η οποία είναι αυτονόητη γιατί έχει να κάνει με τις δηλώσεις των παιδιών στον ΟΠΣΥΔ, υπάρχει μεγάλη διαφορά Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας. Και αντίστοιχα είναι φυσικά… Καλύπτονται στο ίδιο ποσοστό πάντως να ξέρετε.

κ. Παπαδάκης: Η επόμενη ερώτηση που θέλω να σας κάνω και την έχουν υποβάλει οι φιλόλογοι: Τι απαντάτε αναφορικά με το πόρισμα του συνηγόρου του Πολίτη, σύμφωνα με το οποίο καλύφθηκε μόνο το 47,3% των αιτημάτων στην Β/θμια εκπαίδευση; Γιατί προσελήφθησαν μόνο 1061 αναπληρωτές φιλόλογοι ειδικής αγωγής, όταν σύμφωνα με το πόρισμα ο αριθμός αυτός θα έπρεπε να είναι τριπλάσιος;

κ. Κόπτσης: Μάλιστα. Εδώ να σας πω ότι σεβόμαστε, όλες τις αρχές όλους τους φορείς δουλεύουμε όμως όχι με πορίσματα αλλά με δηλώσεις ξαναλέω που παίρνουμε από τα στελέχη μας, τα οποία εμπιστευόμαστε και τα οποία δηλώνουν τα κενά που υπάρχουν στη διάθεσή τους και βέβαια τα κενά αυτά που δηλώνονται προκύπτουν από τα κενά που βλέπουν οι άνθρωποι στα σχολεία τους. Εμείς πρέπει να πούμε εδώ φέτος καλύψαμε πάνω από 90% μιλάω για τους Φιλολόγους που αναφερθήκατε των κενών στις ΣΜΕΑΕ. Υπάρχει μια συγκεκριμένη νομοθεσία που λέει καλύπτονται πρωτίστως τις ΣΜΕΑΕ. Τα ΣΜΕΑΕ λοιπόν, κάλυψαν πάνω από 90% ξαναλέω φιλολόγων και λίγο λιγότερο στις παράλληλες στηρίξεις που με ορθολογική διαχείριση και ορθολογική κατανομή θα καλυφθούν και αυτές εξολοκλήρου και στο ποσοστό που προκύπτουν από τις ανάγκες των μαθητών αυτών και στη δεύτερη φάση.

κ. Παπαδάκης: Αρα αυτό το οποίο μου λέτε είναι ότι τα στοιχεία αυτά ενδεχομένως εκτός από τον συνήγορο του πολίτη μπορεί να μην είναι ακριβή;

κ. Κόπτσης: Στο 47% που μου είπατε δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Στις ΣΜΕΑΕ είναι πάνω από 90% είναι λίγο λιγότερο στις παράλληλες στηρίξεις. Είναι τα νούμερα τα οποία επίσημα εμείς έχουμε στο ΥΠΑΙΘ και προκύπτουν από τις προσλήψεις που κάναμε.

κ. Παπαδάκης: Η αλήθεια είναι και πρέπει να το πω, γιατί εδώ λέμε αλήθειες στον αέρα του Ellada FM, είναι ότι τον Συνήγορο του Πολίτη τον ψάχνουμε από την προηγούμενη εβδομάδα, από όταν μας ενημέρωσαν οι φιλόλογοι ότι υπάρχει το συγκεκριμένο πόρισμα, και από ό,τι μάς είπαν είναι πάρα πολύ απασχολημένος σύμφωνα με όσα μας είπαν οι συνεργάτες του.

κ. Κόπτσης: Δεν μπορώ να ξέρω αν έχει λάβει υπόψη του κάποια άλλα δεδομένα τα οποία χρησιμοποιεί με κάποιο άλλο τρόπο.

κ. Παπαδάκης: Ναι θα πρέπει να μας τα πει όμως αυτά τα δεδομένα γιατί είναι τεράστια η διαφορά δεν μιλάμε για 1-2% απόκλιση. Μιλάμε 47,3% και εσείς πόσα είπατε;

κ. Κόπτσης: Σας είπα πάνω από 90% στις ΣΜΕΑΕ, στα σχολεία ειδικής αγωγής, η κάλυψη των φιλολόγων και κάτι λιγότερο στις παράλληλες στηρίξεις. Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για 47%. Μπορεί να έχουν λάβει κάποια άλλα στοιχεία να χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως κάποια άλλα. Εν πάση περιπτώσει δεν θα αξιολογήσω εγώ εκθέσεις και πορίσματα. Εμείς δουλεύουμε με τα κενά που παρουσιάζονται στον ΟΠΣΥΔ όπως τα στέλνουνε, κ. Παπαδάκη, οι διευθυντές εκπαίδευσης.

κ. Παπαδάκης: Γιατί οι ανάγκες της Β/θμιας καλύπτονται με το σταγονόμετρο και ετεροχρονισμένα ταλαιπωρώντας παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και τις οικογένειές τους αναζητώντας λύση στο αδιέξοδο μέσα από την ιδιωτική παράλληλη; Και πρέπει να σας πω ότι με οι συνεργάτες μου μου έχουν βάλει πάνω-κάτω πόσοι έκαναν αυτό το ερώτημα, και είναι πάνω από 20 φιλόλογοι που έκαναν το συγκεκριμένο ερώτημα.

κ. Κόπτσης: Καταρχήν δεν διανοούμαι να σκεφτώ και να απαντήσω για ιδιωτική παράλληλη, εκτός κι αν θέλει κάποιος να αναφέρει γιατί το παιδί υποστηρίζεται στο σπίτι από κάποιον, δεν το συζητάμε εμείς. Εμείς όσες γνωματεύσεις έχουμε που προτείνονται για παράλληλη στήριξη από τα ΚΕΔΑΣΥ καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, κύριε Παπαδάκη, να τις καλύψουμε κι ενώ αυξάνονται γεωμετρικά θα έλεγα, κι εδώ θέλω να δώσετε λίγη προσοχή, οι αιτήσεις και οι εγκρίσεις αν θέλετε των παράλληλων στηρίξεων εμείς αυξάνουμε κάθε χρόνο σε τεράστια νούμερα αναπληρωτών οι οποίοι ασχολούνται μόνο με την παράλληλη στήριξη. Εδώ όμως πρέπει να πω ότι η παράλληλη στήριξη γίνεται μεγάλη προσπάθεια, ξαναλέω είναι γεωμετρική αύξηση τεράστια, να καλυφθούν όλοι ανάλογα με τις ανάγκες, και κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια μέσα από όλους τους θεσμοθετημένους φορείς και τις δομές, είτε λέγονται ΤΈ, είτε λέγονται, ΠΣ είτε λέγονται ΕΒΠ, με όλους τους τρόπους να καλύψουμε τα παιδιά αυτά στο ποσοστό που προκύπτει από τις ανάγκες της εργασίας των διευθυντών, της εκπαίδευσης προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ. Πρέπει όμως να πω ότι τα ποσοστά κάλυψης των κενών μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, που μου αναφέρατε κάποια στιγμή, στις ΣΜΕΑΕ είναι ίδια, είναι ίδιες οι προσλήψεις. Στην παράλληλη υπάρχει μια μικρή διαφορά 2-3 μονάδων σε ποσοστά λέω πάλι κάλυψης σύμφωνα με τις ανάγκες τους, δηλαδή τα στοιχεία αυτά δεν ισχύουν. Και βέβαια σε σχέση με τις ανάγκες τους, πρέπει να πω ότι προχωρήσαμε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κάλυψης από την α’ φάση και των παράλληλων στηρίξεων. Στις παράλληλες όμως έχουμε κι ένα άλλο θέμα γιατί έχουμε μια 2η φάση εγκρίσεων που έρχεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου, είναι για τα παιδιά που έρχονται τώρα από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Για αυτά τα παιδιά υποβάλλουν οι γονείς τους αίτημα, οπότε εγκρίνεται μέχρι τον Οκτώβρη, γι’ αυτό αναγκαστικά αρχές Νοεμβρίου έχουμε ακόμη μια φάση όπου θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα. Με μια, λοιπόν, ορθολογική διαχείριση, μια ορθή κατανομή του προσωπικού ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών φέτος καλύπτουμε στο μέρος που εκτιμούμε εμείς από τους ειδικούς όλες τις παράλληλες στηρίξεις για να καλυφθούν όλοι οι μαθητές μας και να μην υπάρχει μαθητής ο οποίος δεν θα έχει έστω στον βαθμό που πρέπει μια παράλληλη στήριξη, ένα τμήμα ένταξης, έναν νοσηλευτή. Επειδή ο πρώτος καιρός, καταλαβαίνετε είναι οι πρώτες ανάγκες και με την ορθολογική διαχείριση και με τις επόμενες γνωματεύσεις μετά τις εγκρίσεις του Οκτωβρίου, θεωρώ ότι θα είμαστε σε εξαιρετική κατάσταση και στις παράλληλες στηρίξεις φέτος. Εγώ είμαι στην διάθεσή σας να κάνουμε και μια ημερίδα με δική σας ευθύνη και οργάνωση να μιλήσουμε για την Ειδική Αγωγή, και να απαντήσουμε σε όλα τα ερωτήματα. Ξέρετε κάνουμε έναν γιγάντιο αγώνα με την Υπουργό Παιδείας, την κα. Κεραμέως, και όλοι όσοι είμαστε στο ΥΠΑΙΘ να ανταποκριθούμε στις ανάγκες. Είδατε δεν υπάρχουν κενά, δεν υπάρχουν ελλείψεις από βιβλία, είμαστε σε μια τέτοια κατάσταση που αλλάζουμε πραγματικά το σχολείο. Ελάτε να τα συζητήσουμε όλοι μαζί και αν κάπου προκόψουν ελλείψεις, άνθρωποι είμαστε, εδώ είμαστε για να βελτιώνουμε και πράγματα διαρκώς.

κ. Παπαδάκης: Το ΥΠΑΙΘ ενθαρρύνει τις δευτεροβάθμιες να δηλώνουν όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά, κ. Κόπτση, πόσα είναι αυτά γνωρίζετε;

κ. Κόπτσης: Προσέξτε είναι αυτονόητο, έχουμε δημιουργήσει από πέρυσι κ. Παπαδάκη ένα σύστημα στον ΟΠΣΥΔ, το οποίο είναι αυτοματοποιημένο, μπαίνουν κάποια στιγμή, όταν εμείς στέλνουμε στις διευθύνσεις, είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν σε ποιο σχολείο να μπει ο καθένας, ποιο σχολείο έχει κενό, την επόμενη μέρα, μπαίνει ο εκπαιδευτικός και δηλώνει ποιο από τα σχολεία αυτά έχει προτεραιότητα, με έναν αλγόριθμο αυτοματοποιημένο χωρίς να παρεμβαίνει ανθρώπινο χέρι, και αυτό σημαίνει αξιοκρατία και διαφάνεια, ανάλογα με την βαθμολογία και την μοριοδότηση του καθενός και με την θέση του στον πίνακα και με την επιλογή που έχει κάνει πρώτη δεύτερη, τρίτη επιλογή ποιο σχολείο θέλει, βγαίνει αυτοματοποιημένα η θέση του. Αρα. φυσικά και τις παροτρύνουμε δηλαδή ανοίγουμε το σύστημα και ο καθένας βάζει τα κενά που έχει, και αυτό είναι μια ορθολογική διαχείριση, είναι μια αξιοκρατία, είναι μια διαφάνεια. Φυσικά είναι εντελώς πραγματικά τα κενά και ενθαρρύνουμε να τα δηλώνουν όλα. Όλα τα κενά τα δηλώνουν, γι’ αυτό σας λέμε ότι τις ΣΜΕΑΕ έχει καλυφθεί εν πλήρη γνώση η συντριπτική πλειοψηφία σχεδόν όλα τα κενά, με τις παράλληλες είμαστε στην φάση που σας είπα ώστε να ολοκληρωθούν οι νέες εγκρίσεις, στην γενική αγωγή νομίζω ότι είμαστε σε μια εξαιρετική κατάσταση που δεν έχει παρουσιαστεί όμοιά της τα τελευταία χρόνια, ίσως και ποτέ.

κ. Παπαδάκης: Τελικά, η ειδική αγωγή και η συμπερίληψη είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης;

κ. Κόπτσης: Αυτό κ. Παπαδάκη νομίζω ότι το έχουμε αποδείξει εμπράκτως. Δεν μιλάω για τους 6.000 διορισμούς των 2 τελευταίων ετών, δεν μιλάω για τις 16.000 αναπληρωτές….(διακοπή) ως ένα στρατηγικό σχέδιο για την ισότιμη πρόσβαση μαθητών με αναπηρία. Και σε επιμορφώσεις και επιμορφωτικό υλικό που έχουμε ήδη εκδώσει, τις επιμορφώσεις για το υλικό αυτό των εκπαιδευτικών για όλους τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής, τις δομές που δημιουργήσαμε, ΚΕΔΑΣΥ, ΕΔΥ, 1.000 οργανικές θέσεις, ψυχολόγων. κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Όλα αυτά τα προγράμματα για την αποδοχή της διαφορετικότητας δείχνει ότι πραγματικά έχει αλλάξει το τοπίο στην ειδική αγωγή, γιατί θέλουμε ένα συμπεριληπτικό σχολείο, ένα σχολείο που τα παιδιά μας αυτά με ειδικές ανάγκες θα έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση με ίσες ευκαιρίες και το κάνουμε εμπράκτως γιατί πραγματικά είμαστε πάνω από το πρόβλημα και μας ενδιαφέρει πρωτίστως θα έλεγα η αναβάθμιση της εκπαίδευσης και στο κομμάτι αυτό.

κ. Παπαδάκης: Τι απαντάτε στις μαρτυρίες φιλολόγων που έχουν 5 ή 7 μαθητές για παράλληλη στήριξη ακυρώνοντας στην ουσία τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ. Εκπαιδευτικός φιλόλογος καταγγέλλει ότι αδυνατεί να αντεπεξέλθει παρέχοντας παράλληλη στήριξη σε 7 παιδιά στην περιφέρεια της Α’ Πειραιά. Αναγκάζεται να παρέχει 3 ώρες στήριξη σε κάθε παιδί αντί για 11 που έχουν οριστεί από τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ. Πώς σκοπεύετε να επανορθώσετε κ. Κόπτση;

κ. Κόπτσης: Επιτρέψτε μου κ. Παπαδάκη να είμαι απόλυτα αρνητικός σε αυτό που ακούω. Θεωρώ ότι είναι ένα φανταστικό σενάριο και ξέρετε το εξηγώ. Μιλήσαμε για την παράλληλη στήριξη πριν. Να σας πω εδώ ότι έχουμε παράλληλες στηρίξεις και στο δημοτικό όπου μέσα σε μια τάξη έχουμε δει 2 και 3 άτομα, δεν έχουμε πει ότι αυτό δεν είναι ούτε αντιπαιδαγωγικά ούτε διδακτικά ούτε κοινωνικά σωστό. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Όταν, λοιπόν, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουμε 1 προς 1. στην δευτεροβάθμια επειδή έχουμε τις ειδικότητες, ένας φυσικός για παράδειγμα κάνει παράλληλη στήριξη την ώρα της φυσικής ή στις β’ αναθέσεις στα παιδιά αυτά, είναι επόμενο ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να καλύψει άλλες διδακτικές ανάγκες των μαθητών, κάποιος φιλόλογος ή κάποιος άλλος. αυτός πηγαίνει σε 2 σε 3 παιδιά για να καλύψει και το ωράριό του και να μπορεί να ανταποκριθεί και στις ανάγκες των μαθητών του. Άρα είναι φυσικό, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση να έχουμε και 2 και 3 και πιθανόν σε κάποιες περιπτώσεις και 4 παιδιά για να καλύψει στο ίδιο σχολείο τις περισσότερες φορές τις ανάγκες των μαθητών αυτών. Δηλαδή οι ώρες αυτές προβλέπονται, ο φιλόλογος φυσικά, επειδή έχει πολλά αντικείμενα και αναθέσεις θα έχει πολύ λιγότερους μαθητές. Αυτός είναι ο λόγος.

κ. Παπαδάκης: Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι μαθητές που θα πάρουν δημόσια παράλληλη στήριξη και αυτοί που θα αναγκαστούν να πληρώσουν ιδιωτική;

κ. Κόπτσης: Οι γνωματεύσεις για παράλληλη στήριξη εκδίδονται από τα ΚΕΔΑΣΥ με βάση συγκεκριμένες επιστημονικές μελέτες με βάση επιστημονικά εργαλεία υπάρχει η επιτροπή του ΚΕΔΑΣΥ η οποία συνέρχεται, εξετάζει το παιδί και τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων λαμβάνονται υπόψη για να εκδοθεί η γνωμάτευση και να πει ότι χρήζει παράλληλης, χρήζει τμήματος ένταξης, χρήζει μισής παράλληλης. Οι γνωματεύσεις που θα προκύψουν από τα επιστημονικά εργαλεία που χρησιμοποιούν στα ΚΕΔΑΣΥ.

κ. Παπαδάκης: Γιατί στα ειδικά σχολεία η κάλυψη φιλολόγων φτάνει μόλις το 45%; Δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση αυτά τα παιδιά για το Υπουργείο Παιδείας;

κ. Κόπτσης: Εν μέρει απαντήσαμε στην προηγούμενη ερώτηση, οι φιλόλογοι ξαναλέω στις ΣΜΕΑΕ έχουν καλύψει πάνω από 90% και στις παράλληλες κάτι λιγότερο και εξηγήσαμε για ποιο λόγο. Άρα δεν είναι 45% η κάλυψη στα σχολεία. Προηγουμένως μου είπατε ένα άλλο νούμερο νομίζω σε μια άλλη ερώτηση που σημαίνει ότι υπάρχει διχογνωμία ακόμα και στους ανθρώπους που υποβάλλουν τις ερωτήσεις

κ. Παπαδάκης: Αντιλαμβάνομαι γενικότερα ότι υπάρχει ένα τεράστιο θέμα όσον αφορά στους αριθμούς κ. Κόπτση, έτσι λίγο για να πούμε παραδείγματος χάρη σύμφωνα με μήνυμα φιλολόγου που είναι και το μοναδικό που θα διαβάσω ότι τα κενά για τους φιλολόγους για φέτος ως αναπληρωτές ήταν 1400 περίπου και πήραν 870 άρα είναι 64% δεν ξέρουμε αν η φιλόλογος αναφέρεται γενικά για τους φιλολόγους και όχι μόνο για τους φιλολόγους ειδικής αγωγής.

κ. Κόπτσης: Και δεν ξέρω εγώ επίσης αν μιλάει για κάποιες διευθύνσεις μόνο, ή σε ποσοστά που έχει πάρει από κάπου αλλού. Εγώ να επαναλάβω ότι φέτος είχαμε 1500 διορισμούς στην ειδική αγωγή και είχαμε 16.000 αναπληρωτές. Η κάλυψη είναι αυτή που σας είπα με τα στοιχεία σε ΣΜΕΑΕ και Παράλληλη Στήριξη.

κ. Παπαδάκης: Θα κάνουμε το εξής κ. Κόπτση, την ώρα που έγινε η διακοπή το είπα στον αέρα, με την δική σας συνδρομή, δείτε το πρόγραμμά σας, ένα Σάββατο ή Κυριακή γιατί φαντάζομαι ότι τις καθημερινές αυτό θα είναι πραγματικά αδύνατον, να έρθετε από το στούντιο και να απαντήσετε σε πραγματικό χρόνο στις ερωτήσεις τις οποίες κάνουν εκείνη την ώρα οι εκπαιδευτικοί. Θα είναι νομίζω πολύ χρήσιμο και για τις δύο πλευρές.

κ. Κόπτσης: Εγώ το υπόσχομαι κ. Παπαδάκη, θα μου επιτρέψετε όμως ένα λεπτό να κάνω μια παράκληση. Επειδή ξέρω ότι αυτές οι ερωτήσεις πηγάζουν από πραγματικό ενδιαφέρον και αγωνία των εκπαιδευτικών θα ήθελα όμως να είναι καλοπροαίρετες. Όλοι μαζί αν προχωρήσουμε μπροστά στον δρόμο που ανοίξαμε τα τελευταία χρόνια να είστε σίγουρος ότι θα καταφέρουμε θαύματα, όπως κάναμε στη γενική αγωγή, όπως κάναμε στις ΣΜΕΑΕ, που καλύφθηκε η συντριπτική πλειοψηφία που ποτέ δεν έχει καλυφθεί.

κ. Παπαδάκης: Όχι αυτό πρέπει να το πούμε και να το καταθέσουμε ότι με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, που ξεκινήσαμε από τον προηγούμενο Νοέμβριο και σταδιακά λειτούργησε…

κ. Κόπτσης: Θυμάστε κ. Παπαδάκη που με παίρνατε τηλέφωνο και λέγατε μα δεν ανοίξουν οι πίνακες, είστε σίγουροι ότι θα μείνουν οι παλιοί πίνακες, και σας λέγαμε θα ανοίξουν, θα έχουμε καινούργιους πίνακες, θα έχουμε ξανά διορισμούς, και τα κάναμε όλα. Πίσω από όλα αυτά κρίνονται άνθρωποι, που κάνουν συνεχείς προσπάθειες, ότι δεν γίνεται όπως το θέλουμε στο 100%, μπορεί να γίνεται σε μικρότερο ποσοστό, το παλεύουμε. Θέλουμε όλο τον κόσμο κοντά μας να αλλάξουμε την εκπαίδευση. Μέσα από όλα αυτά θα αλλάξει η εκπαίδευση αλλά θέλουμε πραγματικά να ερχόμαστε αντιμέτωποι με ερωτήματα που προκύπτουν από πραγματικές ανάγκες χωρίς υστεροβουλία, χωρίς πίσω από το μυαλό να έχουμε άλλες σκέψεις. Να αλλάξουμε την εκπαίδευση, στην διάθεσή σας να κάνουμε το οτιδήποτε…

κ. Παπαδάκης: Θα συναντηθούμε λοιπόν ένα Σάββατο ή μια Κυριακή, εμείς εδώ θα είμαστε για να απαντήσετε απευθείας στους εκπαιδευτικούς. Σας ευχαριστώ, να είστε καλά κ. Κόπτση…

κ. Κόπτσης: Σας ευχαριστώ πολύ κ. Παπαδάκη…

Δείτε επίσης

Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη και παρέμβαση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ

Απεργία-αποχή για μέντορα και ενδοσχολικό συντονιστή: Αναβολή της δίκης για τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Πότε θα έχουμε τη Β Φάση προσλήψεων-Τι θα περιλαμβάνει: Ενημέρωση από Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply