Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κορονοϊός-μαθητές: 120.000 νόσησαν από τότε που τα σχολεία άνοιξαν-το 30% των νέων κρουσμάτων είναι παιδιά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κορονοϊός-μαθητές: 120.000 νόσησαν από τότε που τα σχολεία άνοιξαν- το 30% των νέων κρουσμάτων είναι παιδιά σχολικής ηλικίας-Το 90% των κρουσμάτων σε αυτή την ηλικιακή ομάδα αφορά σε ασυμπτωματικά παιδιά που διαγιγνώσκονται λόγω του συστηματικού προσυμπτωματικού ελέγχου που γίνεται με τα αυτοδιαγνωστικά τεστ για τα σχολεία.

Στα κρούσματα κορονοϊού παιδιών σχολικής ηλικίας έγινε αναφορά κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης για τον κορονοϊό από την Αν. Υπουργό Υγείας κα Μ. Γκάγκα, την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κα Β.Παπαευαγγέλου και τον Επίκουρο Καθηγητή Επιδημιολογίας κο Γκ. Μαγιορκίνη.

Επίσης υπήρξε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το αν έχει προβληματίσει το γεγονός ότι 120.000 μαθητές νόσησαν από τότε που άνοιξαν τα σχολεία.

Δείτε την ερώτηση και τις απαντήσεις των ειδικών

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 120.000 μαθητές από τότε που άνοιξαν τα σχολεία νόσησαν, 1 στους 10. Αυτό μας έχει προβληματίσει καθόλου όσον αφορά την επίπτωσή στην επιδημία αυτές τις τρεις τελευταίες βδομάδες; 

ΓΚ. ΜΑΓΙΟΡΚΙΝΗΣ: Είπατε για τα παιδιά, αν μας προβληματίζει. Δεν είχαμε κάποια άλλη προσδοκία. Ξέραμε ότι θα υπάρξει διασπορά στα παιδιά. Η «Όμικρον» είναι εξαιρετικά μεταδοτική. Αυτή τη στιγμή, όμως, έχουμε ένα σύστημα με το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαφύγει η διάγνωση σε παιδί με τόσα τεστ που γίνονται οπότε είναι κάτι αναμενόμενο.

Είναι περίπου 1 στα 4 η εκτίμησή σας; Γιατί δεν έχω δει ακριβώς τα νούμερα. 1 στα 4 δεν είναι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι 1 στα 4.

Β. ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ: Τα νούμερα τα έχω κοιτάξει αρκετά, είναι σταθερά τις τελευταίες 4 εβδομάδες. Κυμαίνονται από 36.000 έως 42.000. Άμα κάνετε το μέσο όρο, είναι γύρω στις 40.000 την εβδομάδα.

Να κρατάμε όμως στο μυαλό μας ότι πάρα πολλά παιδιά κολλάνε και εκτός σχολείου, όχι μόνο στο σχολείο. Και να μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλοι τόσοι ασυμπτωματικοί ενήλικες που κυκλοφορούν ανάμεσά μας και που δεν τους ξέρουμε.

Είναι η μόνη ηλικιακή ομάδα που στο 100% ελέγχεται δύο φορές την εβδομάδα. Δηλαδή, αν και σε εμάς κάναμε δύο φορές την εβδομάδα τεστ, σε όλους μας, θα είχαμε σίγουρα και πολλά περισσότερα κρούσματα που το περνάνε ήπια λόγω εμβολιασμού οι μεγαλύτεροι και τα παιδιά λόγω ηλικίας.

Γενικότερα, αναφερόμενη στα κρούσματα παιδιών σχολικής ηλικίας η  κα Β.Παπαευαγγέλου είπε:

Στα παιδιά σχολικής ηλικίας, ο αριθμός των κρουσμάτων παραμένει σταθερός τις τελευταίες 4 εβδομάδες και αποτελεί περίπου το 30% των νέων κρουσμάτων.

Το 90% των κρουσμάτων σε αυτή την ηλικιακή ομάδα αφορά σε ασυμπτωματικά παιδιά που διαγιγνώσκονται λόγω του συστηματικού προσυμπτωματικού ελέγχου που γίνεται με τα αυτοδιαγνωστικά τεστ για τα σχολεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι

ο συνολικός αριθμός των παιδιών που νοσηλεύονται στην επικράτεια παραμένει σταθερός στα 90 με 100 παιδιά και κυμαίνεται μεταξύ του 2% και 2,5% του συνόλου των νοσηλευόμενων.

Οι νοσηλείες των παιδιών αφορούν κυρίως σε παιδιά ηλικίας κάτω των 11 ετών, σε μικρότερα παιδιά, ενώ φαίνεται ότι ο εμβολιασμός των εφήβων συμβάλλει σημαντικά στη χαμηλότερη νοσηρότητα της ηλικιακής αυτής ομάδας.

Παράλληλα, ενισχύεται με αρκετά γρήγορους ρυθμούς και η εμβολιαστική κάλυψη των παιδιών μικρότερης ηλικίας, 5 έως 11 ετών.

Τέλος, αναφορικά με τα παιδιά μικρότερης ακόμα ηλικίας,

τα νήπια δηλαδή κάτω της ηλικίας των 5 ετών, πρόσφατη μελέτη του Καθηγητή Lipsitch από το Harvard επανέλαβε τα ευρήματα και παλαιότερων μελετών και επιβεβαιώνει ότι ο εμβολιασμός των γονέων όχι μόνο προστατεύει τους ίδιους, αλλά και τα παιδιά τους.

Στη μελέτη αυτή φάνηκε ότι στην περίοδο της επικράτησης της μετάλλαξης «Δέλτα» στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, νήπια ηλικίας κάτω των 5 ετών που ζούσαν σε σπίτι όπου ο ένας ή και οι δύο γονείς είχαν εμβολιαστεί, είχαν μειωμένο κίνδυνο να νοσήσουν κατά 20% και 60% αντίστοιχα.

Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση