“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κριτική Γαβρόγλου: Αγνοια της Κυβέρνησης για θέματα Εκπαίδευσης και Ερευνας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κριτική Γαβρόγλου: Αγνοια για θέματα Εκπαίδευσης και Ερευνας της Κυβέρνησης, η οποία εκδηλώνεται πάλι με έναν εντυπωσιακό τρόπο.

Κριτική Γαβρόγλου: Αγνοια για θέματα Εκπαίδευσης και Ερευνας της Κυβέρνησης

Με πέντε κριτικές αναφορές απαντά ο πρώην Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στις πρώτες ενέργειες της νέας Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Αναφέρεται σε “άγνοια  για θέματα εκπαίδευσης και έρευνας” της Κυβέρνησης, η οποία άγνοια “εκδηλώνεται πάλι με έναν εντυπωσιακό τρόπο” και συνεχίζει λέγοντας:

“Δύο μέρες μετά τη βίαιη απόσπαση της Έρευνας από το υπουργείο Παιδείας και τη μετακίνηση σημαντικών επιστημονικών φορέων σε άλλα Υπουργεία, με άδηλα αποτελέσματα, η κυβέρνηση ξαναχτυπά”

Δείτε ολόκληρη τη δήλωση με τα πέντε (5) σημεία του Κ. Γαβρόγλου

Παράταση Μηχανογραφικών

1.Δίνεται παράταση στην ημερομηνία για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών, με απρόβλεπτες συνέπειες ως προς τις προοπτικές των υποψηφίων φοιτητών, με τη δικαιολογία να διερευνηθούν αν είναι έτοιμα τα Τμήματα να υποδεχτούν τους φοιτητές.

Ενώ είναι γνωστό ότι έχουν δοθεί, μαζί με τις απαραίτητες πιστώσεις, 650 νέες θέσεις καθηγητών και 300 νέες θέσεις συμβασιούχων 407, με ιδιαίτερη έμφαση στην κάλυψη των αναγκών των νέων Τμημάτων.

2.Η παράταση των μηχανογραφικών προκειμένου  να εξεταστεί η λειτουργία των νέων τμημάτων (!) έναν μόνον στόχο έχει: να δώσει άλλοθι στην Κυβέρνηση ότι «ενδιαφέρεται» για την λειτουργία των Πανεπιστημίων, ενώ όφειλε να γνωρίζει ότι αλλαγή του μηχανογραφικού που εμπεριέχει κατάργηση Τμημάτων είναι αδύνατον να γίνει αφού είναι καταφανώς αντισυνταγματική, ειδικά όταν η μεγάλη πλειοψηφία των υποψηφίων έχει ήδη υποβάλει μηχανογραφικό.

Οι δηλώσεις της Υπουργού έρχονται και σε σύγκρουση με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων αφού υπάρχουν αποφάσεις Συγκλήτων ως προς το πρόγραμμα σπουδών των Τμημάτων.

Θεωρεί το Υπουργείο ότι θα έχει άποψη για την εγκυρότητα των νέων προγραμμάτων σπουδών τα οποία έχουν ήδη αποφασιστεί από τις Συγκλήτους των Ιδρυμάτων;

Ελπίζω πως όχι γιατί αυτά γινόντουσαν μόνον σε ιδιαίτερα σκοτεινές περιόδους για τον τόπο μας.

Η παράταση, λοιπόν, με τον στόχο που δηλώθηκε, δηλαδή την ενδεχόμενη απαλοιφή Τμημάτων από το μηχανογραφικό και με αναστολή της επικείμενης λειτουργίας τους, δεν μπορεί παρά να οφείλεται αποκλειστικά σε επιπολαιότητα.

Η Κυβέρνηση δεν έχει δικαίωμα να παίζει με το μέλλον των υποψηφίων και των οικογενειών τους, ανατρέποντας σχεδιασμούς και επιλογές που βασίστηκαν στο υπάρχον μηχανογραφικό.

Νομικό Τμήμα στην Πάτρα

3.Η δημιουργία του Νομικού Τμήματος στην Πάτρα έγινε για να ενισχυθούν οι νομικές σπουδές και με νέα γνωστικά πεδία όπως και για να εισάγονται λιγότερα άτομα σε κάθε Νομικό Τμήμα.

Μήπως θα πρέπει να απαγορεύσει και τους Έλληνες φοιτητές να σπουδάζουν νομική σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου;

Αν, αποκλειστικό κριτήριο των πανεπιστημιακών σπουδών είναι να μειώσει την ανεργία των πτυχιούχων, τότε η Κυβέρνηση όχι μόνον δεν γνωρίζει τι ακριβώς σημαίνει Ανωτάτη Εκπαίδευση, αλλά επιβεβαιώνει το στρατηγικό της αδιέξοδο ως προς την προοπτική ανάπτυξης της Ανωτάτης Εκπαίδευσης.

Δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση

4.Η δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση υπό την αποκλειστική ευθύνη και εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, ήταν και είναι ένα καθολικό αίτημα εκπαιδευτικών και γονιών.

Οι όποιες αλλαγές σε έναν θεσμό που άρχισε να λειτουργεί από πέρυσι με εντυπωσιακά αποτελέσματα, θα είναι καταστροφικές.

15.000 διορισμοί

5.Ως προς τους 15.000 διορισμούς για μόνιμους εκπαιδευτικούς, η Κυβέρνηση δηλώνει ότι θα μελετήσει τις ανάγκες.

Το επιχείρημα είναι γελοίο, ενώ φαίνεται «λογικό»: όταν για να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο έχουν ήδη εξασφαλιστεί 550.000.000 ευρώ για 37.000 αναπληρωτές, όταν το ποσοστό των αναπληρωτών ως προς τους μόνιμους εκπαιδευτικούς φέτος θα αγγίξει το 22%, όταν στην Ευρώπη το υψηλότερο ποσοστό είναι 5%, δεν είναι απολύτως σαφές ότι υπάρχει ανάγκη για τουλάχιστον 15.000 διορισμούς;

Δείτε ακόμη:

Δηλώσεις Κεραμέως: Ασυλο – Μηχανογραφικά – Εξεταστικό – Νομική Πάτρας – Νομοσχέδια

Δελτίο Τύπου Υπουργείου Παιδείας: Αμεσοι και Μεσο-μακροπρόθεσμοι Στόχοι

4500 Μόνιμοι διορισμοί: Τα καλά και τα κακά νέα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση