Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λαχανόκηποι σε 1750 σχολεία με δαπάνη 2 εκατ. ευρώ | H Πρόσκληση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λαχανόκηποι σε 1750 σχολεία με δαπάνη 2 εκατ. ευρώ – Πρόσκληση από το Υπουργείο Παιδείας για υποβολή προτάσεων για χρηματοδότηση.

Λαχανόκηποι σε 1750 σχολεία

Τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ, αλλά και όσους φορείς έχουν συνάψει σχετικό έγγραφο (προγραμματική σύμβαση ή έγγραφο αρμοδίου οργάνου για την πρόθεση υλοποίησης του έργου), καλεί η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη (αρ. πρωτ. 66954/Β9/Φ32/522/6-6-2025 έγγραφο) για υποβολή προτάσεων πράξεων, προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν, αναφορικά με το έργο «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα, συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε δημιουργούμε».

Σκοπός της Πράξης

Η βιωματική δράση «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα, συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε δημιουργούμε», πρόκειται να υποστηρίξει τους μαθητές/τριες, με βιωματικό τρόπο, στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ της παραγωγής τροφίμων και των αντίστοιχων περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς και στην υιοθέτηση βιώσιμων αντιλήψεων και στάσεων στην προσωπική και καθημερινή τους ζωή, οι οποίες ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η ευαισθητοποίηση των παιδιών, ο εμπλουτισμός των γνώσεων τους σε πολύπλοκα περιβαλλοντικά προβλήματα και η ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, αναμένεται να συμβάλλουν στη διαμόρφωση διαφόρων πτυχών της προσωπικότητάς τους, ώστε να είναι σε θέση να αναζητούν λύσεις και να καταστούν ενημερωμένοι και κριτικά σκεπτόμενοι ενεργοί πολίτες, συμβάλλοντας μελλοντικά στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Τι θα διατεθεί για τη δημιουργία λαχανόκηπων

Ανά κατηγορία σχολείου προβλέπεται να διατεθούν όλα τα απαραίτητα για τη δημιουργία σχολικών λαχανόκηπων όπως ενδεικτικά παρτέρια, χώμα, μικρά θερμοκήπια, σετ εργαλείων κηπουρικής, σετ σπόρων για τις καλλιέργειες, ποτιστήρια κλπ.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης σχολικών κήπων

Η εκτιμώμενη ημερομηνία σύμβασης δεν μπορεί να εκφεύγει της 31-12-2025 και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για τη δημιουργία σχολικών κήπων, πρέπει να προβλέπει διάρκεια μέχρι 4 μήνες από την έναρξη της σχετικής δημόσιας σύμβασης που θα συναφθεί.

Δαπάνη 2.000.000,00.€ για κήπους σε 1.750

Η δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ) που διατίθεται με την παρούσα πρόσκληση/ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης ανέρχεται σε 2.000.000,00.€ και ο αριθμός Δομών εκπαίδευσης (σχολικές μονάδες) που επωφελούνται/ενισχύονται ανέρχεται σε 1.750.

Από που η χρηματοδότηση

Η χρηματοδότηση της δράσης εντάσσεται στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμια εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ, για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση και την ενίσχυση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, με γνώμονα την «προώθηση της καινοτομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης» ώστε οι αξίες της αειφορίας να ενταχθούν έμπρακτα στα προγράμματα σπουδών και τις λειτουργίες του σχολείου. Η εκπαίδευση, προσανατολισμένη στην αειφορία και η ανάπτυξη σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εφοδιάζουν τους μαθητές με τις απαραίτητες γνώσεις και καλλιεργούν τις δεξιότητές τους και την ικανότητά τους για δράση ενώ τους ενισχύουν εσωτερικά στη διαμόρφωση αξιών, στάσεων και κινήτρων.

Προτάσεις έως 29.08.2025

Οι προτάσεις υποβάλλονται μόνο μέσω του ΠΣ ΕΠΑ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://logon.ops.gr/ έως, αποκλειστικά, την 29/08/2025 14:00:00 (ημερομηνία λήξης υποβολής πρότασης).

Δείτε επίσης

Ομάδα εργασίας για την Περιβαλλοντική Εκπ/ση/Αειφορία συγκρότησε η Υπ. Παιδείας | Η Απόφαση 

Στο ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίας Παρασκευής η Σοφία Ζαχαράκη: ” Σχολείο παράδειγμα παιδαγωγικής αφοσίωσης και κοιν. ένταξης” 

Θερινό Σχολείο Τεχνητής Νοημοσύνης για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου-16 έως 20 Ιουνίου 2025 στο ΕΜΠ 

Επιμόρφωση για Νηπιαγωγούς: «Αναγνωρίζω-Προστατεύω»-Δωρεάν εξ αποστάσεως-Σε θέματα παιδικής προστασίας

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply