Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργία 5 Πειραματικών και 5 Θεματικών ΙΕΚ από τον Οκτώβριο | Απόφαση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργία 5 Πειραματικών και 5 Θεματικών ΙΕΚ από τον Οκτώβριο: Eφαρμογή του Νόμου ν. 4763/2020 για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Λειτουργία 5 Πειραματικών και 5 Θεματικών ΙΕΚ

Από τον Οκτώβριο θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά 5 Πειραματικά και 5 Θεματικά ΙΕΚ.

Ευρύτερος στόχος των Πειραματικών και Θεματικών ΙΕΚ

είναι η άμεση σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, μέσω νέων ειδικοτήτων και νέων οδηγών κατάρτισης προσαρμοσμένων στις οικονομικές και επαγγελματικές ανάγκες του τόπου που εδρεύουν και ευρύτερα της χώρας.

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως:
Προβλέπονται 5 Πειραματικά ΙΕΚ:
  • Πειραματικό ΙΕΚ Καρδίτσας
  • Πειραματικό ΙΕΚ Πάτρας
  • Πειραματικό ΙΕΚ Γλυφάδας
  • Πειραματικό ΙΕΚ Θέρμης
  • Πειραματικό ΙΕΚ Λαμίας.
Mε την ίδια απόφαση, προβλέπονται 5 Θεματικά ΙΕΚ:
  • Θεματικό ΙΕΚ STEAM Αιγάλεω (Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Τεχνών και Μαθηματικών)
  • Θεματικό ΙΕΚ Θεσσαλονίκης Υγείας, Κοινωνικής Μέριμνας και Υπηρεσιών Ευεξίας
  • Θεματικό ΙΕΚ Αχαρνών Φυσικού Περιβάλλοντος, Αθλητισμού και Αναψυχής
  • Θεματικό Παράρτημα ΙΕΚ Ιωαννίνων Πρωτογενούς Τομέα, Μεταποίησης Προϊόντων και Βιώσιμης Ανάπτυξης στα Ιωάννινα με έδρα την Ι.Μ. Βελλά
  • Θεματικό Παράρτημα ΙΕΚ Διδυμοτείχου Πρωτογενούς Τομέα, Μεταποίησης Προϊόντων και Βιώσιμης Ανάπτυξης με έδρα το Σουφλί.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Τα Πειραματικά ΙΕΚ αποτελούν εφεξής μονάδες οι οποίες θα στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής καινοτομιών στο σύστημα της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και θα συμβάλλουν στον καλύτερο σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή μεθόδων κατάρτισης, ώστε να καλλιεργηθούν και να διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης.

Τα Θεματικά ΙΕΚ, θα στοχεύουν στην υποστήριξη μίας ολιστικής εφαρμογής και λειτουργίας ειδικοτήτων, που αντιστοιχούν σε στοχευμένους αναπτυξιακούς τομείς της οικονομίας και σε ευρύτερες ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, με την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων λειτουργίας και εφαρμογής καλών πρακτικών.

Η μετατροπή των Δημοσίων ΙΕΚ σε Θεματικά και Πειραματικά ΙΕΚ υλοποιείται κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ) και της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής (Κ.Ε.Ε.).

Της λειτουργίας Πειραματικών και Θεματικών ΙΕΚ προηγήθηκε

η ίδρυση των πρώτων έξι Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) και η θεσμοθέτηση Συμβουλίων σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο, με συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων για τη συστηματική ανίχνευση των πραγματικών αναγκών της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, και την ανάλογη προσαρμογή ειδικοτήτων και προγραμμάτων σπουδών.

Ολα αυτά αποτελούν σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ

Άλλο ένα σημαντικό βήμα εφαρμογής του Νόμου για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο (ν. 4763/2020),

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Τα νέα Πειραματικά και Θεματικά ΙΕΚ θα συμβάλλουν με καινοτόμες μεθόδους και καλές πρακτικές στην αναβάθμιση της Επαγγελματικής Κατάρτισης στη χώρα μας και την άμεση διασύνδεσή της με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Πρόθεσή μας είναι να παρέχουμε ποιοτική Επαγγελματική Κατάρτιση με εύρος, που θα καλλιεργεί επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες σε πολλούς κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και επαγγελμάτων.

Δίνοντας στις νέες και τους νέους μας επιλογές που ανταποκρίνονται στις επιδιώξεις, τις κλίσεις, τις επιθυμίες τους, αλλά και επιλογές με πραγματικό αντίκρισμα στην κοινωνία και την αγορά εργασίας“.

Δείτε την Απόφαση ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Πρακτική άσκηση σπουδαστών ΙΕΚ αμειβόμενη: Καθιερώνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση
Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Εως Δευτέρα 30.08 οι Βάσεις Πανελλαδικών-Τι είπε για την επέκταση υποχρεωτικότητας εμβολιασμού
Μέτρα για ανεμβολίαστους: Τι ισχύει για εκπαιδευτικούς-μαθητές-φοιτητές-ακαδημαϊκούς
Συρίγος-επιστροφή στα σχολεία και Πανεπιστήμια: Ποια τα προαπαιτούμενα για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, καθηγητές
Ανοιγμα σχολείων Δευτέρα 13.09.2021-Πως θα προσέρχονται εκπαιδευτικοί και μαθητές-Τι θα ισχύσει στα ΑΕΙ
Διευκόλυνση καθημερινότητας εκπαιδευτικών: Παρέμβαση με 5 προτάσεις για τους υπό τοποθέτηση εκπ/κούς
Ωράριο εκπαιδευτικών-γραμματειακό έργο: Τι ισχύει σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας

Πριν φύγετε

Ειδικός λογαριασμός σχολικών αναγκών πυρόπληκτων Βόρειας Εύβοιας: Ανακοίνωση ΠΔΕ Στερεάς Ελλάδας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση