Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργία Εσπερινών Λυκείων: Ερώτηση στη Βουλή για αναλυτικά προγράμματα-σχολική διαρροή-επιμόρφωση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργία Εσπερινών Λυκείων: Ερώτηση στη Βουλή για τα αναλυτικά προγράμματα, την ειδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη διαρροή μαθητών.

Σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας των Εσπερινών Λυκείων είναι το περιεχόμενο της Ερώτησης στη Βουλή,  την οποία κατέθεσε η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Η Βουλευτής ρωτά το ΥΠΑΙΘ αναφορικά με
  • την προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ηλικίας των μαθητών, στους οποίους αυτά απευθύνονται,
  • την τοποθέτηση εκπαιδευτικών με ειδική επιμόρφωση σε θέματα ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων στα Εσπερινά Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, όπως γίνεται με τα ΣΔΕ και
  • την διαρροή των μαθητών από τα Εσπερινά σχολεία.
Ακολουθεί η Ερώτηση
ΘΕΜΑ: “Σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας των Εσπερινών Λυκείων”

Κυρία Υπουργέ,

Η Πολιτεία, αποσκοπώντας να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαζομένων ανηλίκων και ενηλίκων, που δεν έχουν ολοκληρώσει την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ήδη, από την δεκαετία του 1950, θεσμοθέτησε την λειτουργία των Εσπερινών Σχολείων, στα οποία, μπορούν να εγγραφούν μαθητές, ανεξαρτήτως φύλου, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης.

Στα σχολεία, δε, αυτά είναι παρατηρημένο ότι φοιτούν, κυρίως, ενήλικες.

Ενδεικτική είναι η ηλικιακή κατανομή των μαθητών των Εσπερινών Γενικών Λυκείων για τα σχολικά έτη 2010 – 2016, όπου τα ποσοστά των μαθητών τους ηλικίας άνω των 18 ετών ήταν από 89% έως 92%, ενώ, άνω των 22 ετών ήταν ποσοστό μαθητών από 55% έως 61%.

Επισημαίνεται, δε ότι, στους μαθητές ηλικίας μεγαλύτερης των 22 ετών περιλαμβάνεται και ένας αρκετά μεγάλος αριθμός μαθητών ηλικίας μεγαλύτερης των 40 ετών, ενώ, εκτιμάται ότι το 5% των μαθητών τους είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 60 ετών.

Η διαρροή στα Εσπερινά σχολεία, γενικότερα, κυμαίνεται σε αρκετά μεγάλα ποσοστά, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από αρμόδιο τμήμα της «ΕΛΣΤΑΤ» (βλ. σχετική διδακτορική έρευνα, σελ. 113, σημειώσεις).

Παρ’ όλο που η πλειονότητα των μαθητών στα Εσπερινά Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια είναι ενήλικοι, εν τούτοις, η λειτουργία των Εσπερινών Γενικών Λυκείων δεν βασίζεται στις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως επιδιώκεται με τα «Σ.Δ.Ε.», με συνέπεια, τα αναλυτικά τους προγράμματα να μη συνδέονται με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των ενηλίκων μαθητών.

Επιπλέον, οι μαθητές των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, σπάνια έχουν την αναγκαία αρμόζουσα ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη από ειδικό προσωπικό, η οποία είναι ιδιαίτερα αναγκαία, προκειμένου οι μαθητές της συγκεκριμένης κατηγορίας να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Το έργο αυτό το αναλαμβάνουν, συνήθως, η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του κάθε Εσπερινού σχολείου, οι οποίοι, όμως, κατά κανόνα, δεν έχουν δεχθεί καμία σχετική επιμόρφωση.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Είναι στις προθέσεις σας η προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ηλικίας των μαθητών, στους οποίους αυτά απευθύνονται;

2. Είναι στις προθέσεις σας η τοποθέτηση εκπαιδευτικών με ειδική επιμόρφωση σε θέματα ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων στα Εσπερινά Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, όπως γίνεται με τα «Σ.Δ.Ε.», καθώς και η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που ήδη εργάζονται σε αυτά;

3. Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την διαρροή των μαθητών από τα ως άνω Εσπερινά σχολεία;

Δείτε επίσης

Μουσικό Σχολείο Πειραιά: Ερώτηση στη Βουλή για την επίλυση του κτηριακού προβλήματος 

Σύσταση οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών και πραγματοποίηση διορισμών: Ερώτηση στη Βουλή 

Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τυφλών και ατόμων με προβλήματα όρασης | Ερώτηση στη Βουλή

Μετεξέλιξη ΑΣΠΑΙΤΕ σε AEI: Στη Βουλή η πρόταση της Ενωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση