Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΦΕΚ: Λειτουργία ΕθΣυΠΑΔ-Θέματα Βρεφικών, Βρεφονηπιακών και Παιδικών σταθμών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΦΕΚ: Λειτουργία ΕθΣυΠΑΔ-Θέματα Βρεφικών, Βρεφονηπιακών και Παιδικών σταθμών-Κανονισμός Λειτουργίας Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης.

Λειτουργία ΕθΣυΠΑΔ

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ B 1057 – 10.03.2022 ο Κανονισμός Λειτουργίας του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπ. αριθμ.  13604, των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών.

Τι είναι το ΕθΣυΠΑΔ

Το Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΕθΣυΠΑΔ) αποτελεί συλλογικό συμβουλευτικό-γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας, υπαγόμενο στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με σκοπό τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας και μελέτης των θεμάτων λειτουργίας των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, καθώς και τη διαρκή επιστημονική και τεχνική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος «Κυψέλη», στο πλαίσιο των ειδικότερων προβλέψεων του ν. 4837/2021.

Η οργάνωση και η λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΕθΣυΠΑΔ) διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού, του ν. 4837/2021 (Α’ 178) και συμπληρωματικά από τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).

Αντικείμενο του Κανονισμού

Αντικείμενο του παρόντος κανονισμού είναι η ρύθμιση των επιμέρους θεμάτων λειτουργίας και του τρόπου εκτέλεσης του έργου του ΕθΣυΠΑΔ που συστάθηκε με τον ν. 4837/2021.

Συγκρότηση ΕθΣυΠΑΔ

Το ΕθΣυΠΑΔ συγκροτείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών και αποτελείται από δεκαπέντε (15) τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου, τα οποία ορίζονται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4837/2021.

Αρμοδιότητες ΕθΣυΠΑΔ

Το ΕθΣυΠΑΔ έχει τις εξής αρμοδιότητες, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 17 του ν. 4837/2021:

α) Γνωμοδοτεί, ύστερα από σχετικό ερώτημα των αρμόδιων Υπουργών ή εισηγείται με πρωτοβουλία του αυτεπαγγέλτως για θέματα σχετικά με:

αα) τη διαμόρφωση, τον διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη εφαρμογή του προγράμματος «Κυψέλη» στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, τόσο στο πιλοτικό στάδιο όσο και στην καθολική εφαρμογή του, καθώς και τον προγραμματισμό και την αποτίμηση της εφαρμογής του,

αβ) την κατάρτιση και επιμόρφωση του ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού και των μεντόρων του άρθρου 19 του ν. 4837/2021, την επιλογή αυτών, καθώς και τον σχεδιασμό της πολιτικής για την επιμόρφωσή τους,

αγ) την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς τους.

β) Μελετά συστηματικά:

βα) τα θέματα που συνδέονται με την προσχολική αγωγή και διαπαιδαγώγηση και εισηγείται τρόπους βελτίωσής της,

ββ) τα θέματα και τους παράγοντες που συνδέονται με τους λόγους, για τους οποίους οι γονείς βρεφών και νηπίων δεν επιλέγουν τα προγράμματα των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών και εισηγείται τρόπους αντιμετώπισης των λόγων αυτών,

βγ) τους παράγοντες που, άμεσα ή έμμεσα, επηρεάζουν τον χαρακτήρα, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σταθμών, όπως το οργανωτικό – διοικητικό σύστημα και οι υλικοτεχνικές υποδομές, και εισηγείται τις βέλτιστες αναγκαίες παρεμβάσεις,

βδ) τα θέματα που σχετίζονται με τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την ανάπτυξη πολιτικών για την αγωγή και φροντίδα βρεφών και παιδιών, με σκοπό την επιμόρφωση των επαγγελματιών και την οργάνωση των σχετικών δράσεων,

βε) στατιστικά στοιχεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό και διατυπώνει σχετικές εισηγήσεις για βελτιώσεις του προγράμματος,

βστ) το σχετικό διεθνές και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο και τις αντίστοιχες κατευθυντήριες οδηγίες. γ) Σχεδιάζει υποστηρικτικές δράσεις στα θέματα των ανωτέρω αρμοδιοτήτων του, στο πλαίσιο της εφαρμογής νέων πολιτικών απασχόλησης βρεφών ή και παιδιών.

δ) Σχεδιάζει δράσεις επιμόρφωσης των επαγγελματιών και παρακολουθεί την υλοποίησή τους στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του.

ε) Εισηγείται σχετικά με τα μέτρα και την πολιτική για τη στήριξη και την αποτίμηση της λειτουργίας των σταθμών.

στ) Παρακολουθεί και αξιολογεί το πιλοτικό πρόγραμμα «Κυψέλη» και διατυπώνει προτάσεις βελτίωσης κατά την καθολική εφαρμογή του.

ζ) Συγκεντρώνει τις εκθέσεις των μεντόρων του άρθρου 19 του ν. 4837/2021 και τις επεξεργάζεται, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων και την πρόταση βελτιώσεων.

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 1057 – 10.03.2022

Δείτε επίσης

Δωρεάν σεμινάριο: Τα δικαιώματα των παιδιών που ζουν σε ιδρύματα-Τα αόρατα παιδιά 

Νηπιαγωγείο: Διαδικτυακή Εκδήλωση-Το Νηπιαγωγείο σήμερα, προκλήσεις και προοπτικές-Τετάρτη 16.03.2022 

Νομοπαρασκευαστική Ειδικής Αγωγής: Στη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως

Τι ισχύει για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ | Παράθεση νομοθεσίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση