Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργία ΣΜΕΑΕ-κορονοϊός: Προβληματισμοί του ΣΕΕΠΕΑ-ΣΤΕΛΛΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργία ΣΜΕΑΕ-κορονοϊός: Προβληματισμοί σε σχέση με τη λειτουργία τους εν μέσω πανδημίας – Επιστολή ΣΕΕΠΕΑ ΣΤΕΛΛΑ σε ΥΠΑΙΘ και ΕΟΔΥ.

Λειτουργία ΣΜΕΑΕ-κορονοϊός

Λαμία, 29-4-2020

Αρ. Πρωτ: 213

  Προς:

-Την Υπουργό Παιδείας κα Ν. Κεραμέως

-Την Υφυπουργό Παιδείας κα Σ. Ζαχαράκη

– Τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)

– Δ.Σ. ΠΟΣΕΕΠΕΑ

 ΘΕΜΑ: «Προβληματισμοί σε σχέση με τη λειτουργία Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) εν μέσω πανδημίας»

 Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, που εκπροσωπεί τα μέλη ΕΕΠ & ΕΒΠ στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε να σας εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την επικείμενη επαναλειτουργία των σχολικών δομών Ειδικής Αγωγής εν μέσω πανδημίας.

Η ανησυχία μας πηγάζει από το γεγονός ότι η αυστηρή τήρηση των υγιεονομικών κανόνων, που οι ειδικοί επιστημόνες θέτουν επιτακτικά, αποτελεί μια πολύ δύσκολη συνθήκη στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης πολλώ δε μάλλον στα σχολεία ειδικής αγωγής.

Και τούτο γιατί, αφενός μεν στις ΣΜΕΑΕ φοιτούν μαθητές με σοβαρά και χρόνια προβλήματα υγείας, αφετέρου δε η ειδική αγωγή απαιτεί την άμεση σωματική επαφή και την εγγύητητα του εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού με τους μαθητές του.

Όπως γνωρίζετε οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία χρειάζονται συχνά βοήθεια κατά τη μετακίνησή τους (μαθητές με κινητικά προβλήματα), στη γενικότερη οργάνωση και δόμηση της καθημερινής τους ρουτίνας, στο να κατανοήσουν τα μέτρα υγιεινής και προστασίας και στην αυτοεξυπηρέτησή τους (επιμέλεια καθαριότητας, σίτιση).

Επιπλέον, οι περισσότεροι εξ’αυτών μετακινούνται είτε με κάποιο σχολικό λεωφορείο είτε με μισθωμένα ταξί, όπου και εκεί θα πρέπει να ληφθούν αυστηρά υγειονομικά μέτρα και η αυστηρή τήρηση αποστάσεων.

Ευλόγως λοιπόν διερωτόμαστε πως μπορούν υγειονομικά να προφυλαχθούν τόσοι οι μαθητές όσο και το εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό που εργάζεται σε ΣΜΕΑΕ, που καθημερινά συνωστίζονται και συγχρωτίζονται σε δομές με ανεπαρκή στην πλειονότητά τους υλικοτεχνική υποδομή, ασφυκτικά περιορισμένους χώρους και ανεπάρκεια σε κατάλληλο υγειονομικό υλικό.

Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λαμίας, το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Λαμίας και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαμίας στεγάζονται στον ίδιο χώρο φιλοξενώντας άνω των 120 μαθητών συνολικά και στις τρεις βαθμίδες.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Σας ζητάμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα παραπάνω δεδομένα αναφορικά με τη λειτουργία των δομών Ειδικής Αγωγής, αν δε ληφθούν όλα τα απαραίτητα και αναγκαία μέτρα που θα διασφαλίζουν την υγεία τόσο των μαθητών όσο και των συναδέρφων που εργάζονται στις ΣΜΕΑΕ.

Επιπλέον, και λόγω του άγνωστου και του απροσδιόριστου της πανδημίας σας καλούμε να σχεδιάσετε ψηφιακά εργαλεία για τη σύγχρονη και την ασύγχρονη εξ’αποστάσεως εκπαίδευση, που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τηρώντας εν τοις πράγμασι και όχι με ευχολόγια την ισότητα των εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλους τους μαθητές.

Παρακαλούμε για τις άμεσες δικές σας ενέργειες, ώστε να διασφαλιστεί η δημόσια ασφάλεια και υγεία όλων, που προέχει τούτες τις κρίσιμες στιγμές.

Με εκτίμηση

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                      Ο Γ. Γραμματέας

Βούγιας Βασίλειος        Κυργιόπουλος Ιωάννης

Δείτε επίσης

Ανοιχτή επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ευπαθείς ομάδες μαθητών, εκπαιδευτικών και το άνοιγμα των σχολείων
Ανοιγμα σχολείων-ΑμεΑ: Αγωνία από μαθητές, φοιτητές με αναπηρία | Επιστολή ΕΣΑμεΑ
Σκέρτσος για σχολεία: Θα σπάσουν οι τάξεις-Μάθημα οι μισοί μαθητές την μια μέρα και οι υπόλοιποι την άλλη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση